Retourzendingen

1
Ik had gisteren best wel veel post, die ik van een retoursticker heb voorzien. Een telecombedrijf had namelijk een brief de deur uitgedaan. Maar op geen enkele brief stond een huisnummertoevoeging. Dat waren best wel veel. Ik check meestal desondanks nog wel even de naam. Kan ik de naam niet matchen, dan gaat het retour. Maar ik heb begrepen dat volgens het protocol eigenlijk het allemaal retour moet? Hoe gaan jullie daarmee om. Is ook niet zo slim van dit telecombedrijf?

Re: Retourzendingen

2
Bij Sandd zijn de richtlijnen duidelijk :
Als er meer dan 7 retouren zijn ( b.v. door onvolledige adressering) dan contact opnemen met de coordinator en melden.
Daarna bundelen, zonder sticker, en alles retour met de lege emballage.
Minder dan 7 retouren : stickeren en gebundeld retour.

Re: Retourzendingen

3
Ah retourbiker, dat wist ik niet. Ik doe het ook maar twee maanden en heb voor het eerst meer retourzendingen. Tijdens het "sollicitatiegesprek" moest ik vraagjes beantwoorden. Soort controle. Dat ging over het verschil retourzendingen en de verschillende redenen en foutsorteringen. Volgens het protocol moest een post zonder huisnr. toevoeging terug, want onvolledig. Sandd bezorgt op huisnummer. Ik wil dan nog wel even naam checken. Is naam juist, maar nr. 45 kan dan hs, 1,2,3 zijn dan bezorg ik het alsnog. Het gaat om Amsterdam, komt heel vaak voor. Belastingdienst en ING-afschriften zijn bijna altijd met hsnr. toevoeging, maar niet die directmail...?

Re: Retourzendingen

4
postbiker schreef:Bij Sandd zijn de richtlijnen duidelijk :
Als er meer dan 7 retouren zijn ( b.v. door onvolledige adressering) dan contact opnemen met de coordinator en melden.
Daarna bundelen, zonder sticker, en alles retour met de lege emballage.
Minder dan 7 retouren : stickeren en gebundeld retour.
Slechte communicatie dan van Sandd en ik werk al bijna 3 jaar en mij was van deze richtlijn niets bekend. Heb nog nooit ook maar een richtlijn op papier gezien of gekregen.

Re: Retourzendingen

5
postbiker schreef:Bij Sandd zijn de richtlijnen duidelijk :
Als er meer dan 7 retouren zijn ( b.v. door onvolledige adressering) dan contact opnemen met de coordinator en melden.
Daarna bundelen, zonder sticker, en alles retour met de lege emballage.
Minder dan 7 retouren : stickeren en gebundeld retour.

Nooit gehoord van die regeling.. En ik werk al een halfjaar.
cron