Re: Overgaan naar Sandd

22
postbode7 schreef:In welke wijk loop jij Doro? Hier lopen - gelukkig - geen mensen van Business post rond. Hier lopen mijn collega en ik gewoon voor Sandd zelf. Het is een dorp van 2500 inwoners en pakweg 1000 woningen.
Maar doet Sandd bij jullie de post via een onderaannemer genaamd Businesspost (soort streekpost)? Hier deed Sandd de post in het begin ook via de Streekpost, daarna opende men zelf een depot. Toen was het daarna ook snel gedaan met de Streekpost in Breda.
Voor DHL loop ik 2 wijken,de B dijk en een grote wijk in Burgerhout in Roosendaal.De Sandd bezorgerster kwam ik
tegen in Burgerhout. Zij doet de post van Sandd via RVN. RVN verzorgd ook al die huis aan huis folders.
BusinesPost is een onderdeel van het Werkvoorzieningsschap. Vroeger heette dat sociale werkplaats.
Ze bezorgen onder hun eigen naam post van de gemeente Roosendaal en schouwburg de Kring.
Bij mij in de straat is er elke keer een andere bezorger van hun.
Ik ga zo mijn postrondje doen.Ben benieuwd hoeveel gele pakken ik nu weer zie.

Re: Overgaan naar Sandd

23
Gelukkig was ik zelf al over gegaan naar Sandd want veel van mijn DHL collega's hebben van de vestiging te horen gekregen dat er geen wijk voor hun beschikbaar is. Sommige mensen zijn al meer dan 5 jaar werkzaam en staan gewoon per 1 mei met lege handen. Aardig zuur. Volgens mijn contact persoon hebben ze in Apeldoorn ook al opdracht gegeven om evt. bij Sandd bezorgers die 2 wijken hebben een wijk voor een dhL bezorger te creeëren en dat ik er verloopig niet op hoef te rekenen dat ik een tweede wijk voor vast er bij kan krijgen. Jammer maar ben allang blij dat ik nog wat beweging heb. Mijn vriendin staat nu op de reserve lijst en een andere vriendin woont in een dorp in de buurt van Rotterdam en kreeg van haar collega's al te horen dat daar geen wijken voor dhl bezorgers vrij gemaakt worden en dat je alleen op een wachtlijst kan komen.

Veel verschillen dus. CAO bezorgers gaan zowieso voor want die moeten ze overnemen maar ik begreep van een van de sorteerders op mijn dhl ophaalpunt dat zij ook per 1 mei niks meer heeft.

Vind het allemaal wel een beetje vreemd maar hoop dat iedereen toch gauw een wijk in zijn buurt kan bezorgen.

Re: Overgaan naar Sandd

24
@maillinggirl

had die sorteerdster een contract/ of was ze net als jij ovo-er
want dat maakt dan nog al wat uit..

het is natuurlijk niet leuk als je per 1 mei geen wijk/werk meer hebt.
maar het is al vanaf Januari bekend dat dhl zou ophouden te bestaan.

ik ben bang dat velen zijn blijven afwachten tot het van bovenaf voor hen geregeld werd.
je moet zelf actie ondernemen en de deur bij sandd a.h.w. plat lopen..

als je graag wil blijven postlopen dan is er ook nog tnt of vsp ....
ik zou het toch maar vreemd vinden als je bij sandd werkt dat je dan een wijk
kwijt raakt omdat een dhl collega ook een wijk moet hebben.

dan wordt er door anderen bepaalt dat je die inkomsten wel kan missen?
zo gaat het in het normale zaken leven toch ook niet?
als sandd was overgenomen door dhl dan hadden al de sandd-ers achteraan moeten aansluiten.
niet leuk maar wel eerlijk.

mensen die graag willen zullen water bij de wijn moeten doen.
betaling is anders ( velen zeggen minder....)
er is veel meer post, verdienste wordt hoger eind van de maand, maar er moet veel langer
voor worden gewerkt.
tja het is sandd en geen dhl meer.
of een wijk accepteren die niet direct je favoriet is...

Ik hoop van harte dat voor VELEN er toch een wijk beschikbaar is /zal komen de komende tijd. :!:
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 12 apr 2011, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Overgaan naar Sandd

26
@willywal

als je gedurende 3 maanden 20 uur per maand werkt dan wordt dat door de wet toch ook al gezien als een reden om
in dienst te worden genomen?
het is wachten op de eerste die ermee naar de rechter stapt en zo een dienstverband afdwingt.
maar wie gaat er zover? ;)

Re: Overgaan naar Sandd

27
De motie Gesthuizen is aangenomen en vraagt aan h=dit kabinet om de postwet te wijzigen
door ook daar in optenemen 80 % moet een cao hebben, ben bang dat dit kabinet geen democratie kent en de motie gewoon niet uitvoert, uiteraard hoop ik dat ik onegelijk heb

Een OvO kent geen uren, of systematiek voor uren alle prijs per poststuk dus kun je de uren moeilijk bepalen
groet willy

Re: Overgaan naar Sandd

28
@willy

de motie om de verplichting om mensen in dienst te nemen moet in de Postwet worden opgenomen.
dat is een belangrijke stap voorwaarts, want een amvb kan weer worden aangevochten,
maar als het eenmaal in de Postwet staat is het bindend. ;)

ik lees het ook ja, bij de stemmingsuitslagen van vandaag.
de verdere moties zijn weer aangehouden..... wordt vervolgd...
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 12 apr 2011, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Overgaan naar Sandd

29
Ik heb inmiddels ook een Sandd wijk. Ik kon zelfs kiezen tussen twee wijken. Per 1 mei begin ik ermee. Het is iets verder weg dan mijn oude DHL wijk en het zijn 623 afgiftepunten. Ik heb al zitten rekenen. Mijn verdiensten zullen waarschijnlijk iets stijgen omdat ik nu meer post heb maar mijn uurloon zakt tov wat ik bij DHL verdiende. Bij DHL haalde ik het minimumuurloon wel eens maar dat zie ik bij Sandd niet zo gauw gebeuren.

Re: Overgaan naar Sandd

30
Dat ben ik helemaal met je eens, Sandd houdt vol dat ze minimumloon betalen en vakantiegeld, volgens mij is dat in
tegenspraak met het SEO rapport (Barbara Haarsma) waarbij men uitgaat van 112 tot 122 poststukken per uuur,
als je uitgaat van 122 poststukken per uuur zelfs dan red ik het minimumloon + vakantietoeslag niet
cron