Re: VEEL POST bij Sandd

12
Nee, of je nu 2 of 5 enveloppen door een brievenbus doet, maakt qua loopsnelheid niet uit. Je bent wel langer bezig met sorteren. Maar ach, je zit lekker warm binnen, eventueel met een kop koffie erbij en je kunt het op je gemakje doen.
Ik ben al blij dat ik niet meer in een koud depot me kapot sta te ergeren terwijl ik op de post wacht... en wacht.. en wacht.. zonder te weten hoelang ik moet wachten.

Re: VEEL POST bij Sandd

13
sorteren doe ik altijd bij mijn ouders. Daar komt de post ook aan, aangezien ik zelf niet in mijn postwijk woon en zij wel. Zit smiddags met mijn moeder de post te doen. Die vind dat leuk om te doen. Zij legt de straten bij elkaar in een postkast en ik leg ze op huisnr. Saampjes is het zo gedaan. Iedere keer zijn we benieuwd hoe snel we het weer gedaan hebben.

Re: VEEL POST bij Sandd

14
Handig he, ouders die in je postwijk wonen als je er zelf niet woont. Bij mij is dat ook het geval. In geval van bijladen zet ik de avond er voor alvast post bij mijn ouders. Ik moet daar nl. toch elke avond naar toe om hun ogen te druppelen (ze zijn beiden rond de 80). Tijdens het postlopen kan ik dan bij hun de post weer ophalen, iets drinken of naar het toilet. Ik hoop dat ze nog lang zo zelfstandig kunnen blijven wonen.

Re: VEEL POST bij Sandd

15
Wat een leuke oplossing de post bij jullie ouders zetten en daar je wijk doen. Intussen heb ik de 3 wijken vlakbij huis dat werkt ook prettig moet ik zeggen.Mijn eerste wijk doe ik vanuit huis lopend, in twee of drie keer ligt aan gewicht meestal.

Re: VEEL POST bij Sandd

17
Ik kan nog niet erg merken dat de post volumes toenemen.
Ik heb ruim 3 jaar post bezorgd voor DHL en had alleen post die ik normaal voor DHL liep van Spoor, WWF "bedelbrieven " en Yves Rocher en had alleen de afgelopen weken meer post van Sandd van Woning net en de Belasting.
Mijn wijk bij Sandd heeft 480 post adressen en bij DHL waren dat er 1250.
We wachten het gewoon af.

Re: VEEL POST bij Sandd

18
@lies

Zomerbijeenkomst sandd:
de Dhl collega,s die sinds 1 mei voor het eerst bij Sandd werken waren het duidelijk over 1 zaak eens...
Veel meer post te SORTEREN dan ze bij Dhl ooit hadden gedaan.!

voor het merendeel een reden om het bij 1 wijk te houden...
met 1 wijk bij sandd heb ik dezelfde inkomsten als vroeger bij dhl met 2 wijken..

600 poststukken wordt al fors genoemd, en 1000 veel te veel. :?:
tja het is even wennen denk ik..
;)

Re: VEEL POST bij Sandd

19
""met 1 wijk bij sandd heb ik dezelfde inkomsten als vroeger bij dhl met 2 wijken"'
aldus een ex-dhl er...??


inkomsten dhl/sandd zijn moeilijk te vergelijken vind ik, want
ik heb het maar een paar maanden bij dhl gedaan.
en bij dhl wordt er al iets ingehouden... eind vh jaar zal pas blijken wat het verschil is..

posthoeveelheid is toch flink meer in een kleiner werkgebied..
dat vind ik niet erg, ik houd de wijkgrootte graag compact. ;)
cron