Re: van 2 wijken naar 1 wijk

21
Zo houd je altijd voordelen tov de nadelen.
Bij Post.nl kunnen wij ook pas de post na 1 uur ophalen en meestal begin je met een wijk niet dichtbij dus qua tijd niet ideaal als je basisschoolkinders hebt, dat was voor mij de reden het niet te gaan doen voorlopig.
Natuurlijk is een cao beter en de verdiensten zoals ik hier lees.

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

22
Je kunt ook kiezen voor een ochtendwijk, kun je vanaf 10.00 uur beginnen.
Middagwijken staan vanaf 12.30 uur op ons depot! :D
Er zijn collega's die 2 grote wijken wegbrengen...een ochtendwijk en een middagwijk.
De meeste collega' s hebben een wijk dichtbij huis...daar wordt zoveel mogelijk rekening mee gehouden.
Mijn wijk is iets verder van huis, maar daar heb ik bewust voor gekozen en af en toe breng ik nog een extra wijkje weg, dichtbij mijn huis!

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

23
Haha, bij ons werden de ochtendwijken pas vanaf 11 uur/half 12 afgeleverd hoor en dat is bij de meeste depots, in de meeste steden/dorpen zo hoor. De middagwijken kregen wij pas tegen 1 uur/half 2 op de depots.
Jij hebt geluk @Jette, maar dat is meer uitzondering dan regel hoor.

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

24
@Jette

als je Nu naar de vacature site gaat van Postnl ...
is elke vacature voor bezorgers , waar dan ook in het land... alleen voor de middag...
Postnl dekt zich in...
een ochtendwijk na 11 uur is geen ochtenwijk meer Jette
en een ochtendwijk na 13 uur helemaal niet .

je bent echt een hele enkele uitzondering...
alhoewel... je loopt toch nooit smorgens... want dan werk je bij de thuiszorg...
mischien is gaan kijken om 10 uur of je wijk er al staat... ik denk het Niet.
ik zie ook Nooit meer tnt-ers... voor 11 uur rondrijden..
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 02 okt 2011, 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

25
"@Newman
Dank je wel, Newman...

800 euro voor 25 uur... en 1300 euro voor 40 uur.. (maar toch niet inclusief winstuitkering/ vakantiegeld.?)
want dan blijft er standaard niet veel over... .

. Toch altijd BETER als bij Sandd!


maar de postbodes bij Postnl..., de oude dan... die hadden toch 1600/1700 euro per maand...
dat is dan een knaller naar beneden. :twisted:

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

26
postbode21 schreef:"@Newman
Dank je wel, Newman...

800 euro voor 25 uur... en 1300 euro voor 40 uur.. (maar toch niet inclusief winstuitkering/ vakantiegeld.?)
want dan blijft er standaard niet veel over... .

. Toch altijd BETER als bij Sandd!


maar de postbodes bij Postnl..., de oude dan... die hadden toch 1600/1700 euro per maand...
dat is dan een knaller naar beneden. :twisted:
Die uren heb ik niet zo genoemd, hoor! Ik heb even mijn loonstrookjes van de afgelopen maanden gecontroleerd en het bedrag schommelde zo tussen de EUR 800 en de EUR 1300 netto per maand. Dat betekent niet dat die 1300 euro voor 40 uur werk is, want ik werk meestal minder dan 40 uur gemiddeld.

Over september (contracturen van september, meeruren van augustus), had ik EUR 1290 netto. Gemiddeld zat ik toen op 36 uur per week. In mei was het EUR 1630 bruto voor gemiddeld 30 uur werk per week, maar daar zat toen het vakantiegeld bij, twv EUR 760, en als je dat buiten beschouwing laat kom je op EUR 870 netto.

De ouderwetse fulltimers in schaal 3 verdienen geloof ik EUR 2100 bruto per maand, dat is netto iets van EUR 1600, voor 37 uur per week.

Dus als ik fulltime zou werken zou ik ongeveer EUR 300 minder verdienen per maand dan zij

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

27
@Newman

Nou dat zou je wel willen newman maar als je bij 30 uur 870 verdient...
dan verdien je bij 37 uur 1073....
dan ligt er toch een behoorlijk groot gat tussen postbode en postbezorgers...

kan me wel voorstellen dat voor postbodes het zuur is als ze werkloos raken...
en ze moeten van de uwv terug naar postnl als postbezorger... :( .

maar nu genoeg gerekend.... als er nu bij postnl echte ochtendbanen zouden komen..
dan neem ik de h.a.h. wel voor lief en stap over...
maar dan niet tussen 11 - 1230 starten he...
maar tussen half tien en tien uur in de ochtend...

ik vrees dat dat niet mogelijk is, maar blijf zoeken op de vac. lijst van postnl

Bedankt voor je Info!!! ;)

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

28
slagvaardige schreef:Haha, bij ons werden de ochtendwijken pas vanaf 11 uur/half 12 afgeleverd hoor en dat is bij de meeste depots, in de meeste steden/dorpen zo hoor. De middagwijken kregen wij pas tegen 1 uur/half 2 op de depots.
Jij hebt geluk @Jette, maar dat is meer uitzondering dan regel hoor.
Ik heb het door... :o

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

29
De meesten van jullie hebben natuurlijk nog kind(eren) op de basisschool...begrijp wel, dat jullie zoveel mogelijk onder schooltijd de post willen bezorgen.
Dan is PostNL geen optie...of je moet je kind(eren) een paar keer laten overblijven op school. :?
De meeste vrouwelijke collega's hebben de kinderen al op het voortgezet onderwijs zitten en dan ben je alweer wat fexibeler!

Re: van 2 wijken naar 1 wijk

30
Dat klopt inderdaad. Ik heb overigens wel heel wat flyers in brievenbussen gegooid waarin ze vroegen naar bezorgers en schreven dat het baantje zeer geschikt is voor moeders met schoolgaande kinderen, i.v.m. de tijden. Nou... die tijden zijn geschikt voor moeders met kinderen op de basisschool.
cron