»
@88CE @brievenbus
Sandd heeft daar geen machines voor? Welnu,
in december 2011 werd het volgende bericht de wereld in gestuurd.
te lezen op http://www.sandd.nl Vip/dok 8 :
Sandd boekt succes met ongesorteerde/ongecodeerde post.
Sandd heeft met succes een pilot afgerond met het aanbieden van partijen met
ongecodeerde/ongesorteerde post. Het postbedrijf gaat deze service verder uitrollen.
Jaarlijks gaat het in deze markt om een volume van tussen de de 600 en 650 miljoen .
Sandd heeft op haar hoofdvestiging een sorteerstraat ingericht.
Klanten kunnen rekenen op een fikse kostenbesparing.
Nu wordt volgens de woordvoerder de post zonder nadenken bij de gewezen monopolist ondergebracht voor een
relatief hoog tarief. De vraag is of deze post echt tijdkritisch is. ( 24/48 uurspost Post nl)
Sandd gaat de klanten actief bewerken dat deze post ook met een tweedaagse bezorgslag (sandd) bezorgd kan worden.
Ps. krijgen we nu ALLE bank en verzekeringen post naar Sandd
We hebben al aardig wat bankpost elke week...
@brievenbus.. het is wat je zegt dat klanten niet kunnen zeggen we willen geen post van sandd of postnl ontvangen.
het is wel zo dat beide bedrijven soms een deel van het volume samen rondbrengen.
denk maar aan de Ing groene/grijze enveloppen... deels postnl deels ... sandd.
volgens mij is het idee van dat laatste dat een klant Ing in dit geval doet aan risicospreiding.
en een aantal maanden tot een jaar volgt welk bedrijf de minste klachten voortbrengt... welke prijs haar bevalt en
dan gaat de order weer voor een jaar of langer naar het beste bedrijf. dat laatste kan weer zo veranderen.
dat hebben we allen wel vaker meegemaakt. het ene poststuk verdwijnt en keert na een jaar of later weer terug
Re: Ongesorteerde Post bij SANDD
2@ pb 21
Natuurlijk gaat Sandd ook aan de weg timmeren met ongesorteerde aanlevering.
Er zijn tenslotte nog maar 2 grote spelers in postbezorgersland.
Maar ongesorteerd is nog niet standaard, art. is van december 2011, slechts 11 dagen geleden!
Natuurlijk gaat Sandd ook aan de weg timmeren met ongesorteerde aanlevering.
Er zijn tenslotte nog maar 2 grote spelers in postbezorgersland.
Maar ongesorteerd is nog niet standaard, art. is van december 2011, slechts 11 dagen geleden!
Re: Ongesorteerde Post bij SANDD
3Ik heb al meerdere brieven van b.v verzekeraars bezorgd die door Sandd waren voorzien van een bezorgcode.
Re: Ongesorteerde Post bij SANDD
4@brievenbus
Klopt brievenbus, ik geef toch aan dat het december 2011 is en het om een PILOT gaat
Voor half december om precies te zijn,
het ging mij alleen om het bericht, waarin jij en 88CE aangaven dat deze mogelijkheid bij sandd niet bestond.
@88CE
onderlinge afspraken tussen postnl en sandd over de verdeling van ongesorteerde post is natuurlijk nonsens.
evenals... dat sandd een paar bundels "krijgt" van postnl of dat geadresseerden kunnen aangeven van welk
postbedrijf ze de post willen ontvangen... dit is behoorlijk uit je duim gezogen hoor
Klopt brievenbus, ik geef toch aan dat het december 2011 is en het om een PILOT gaat
Voor half december om precies te zijn,
het ging mij alleen om het bericht, waarin jij en 88CE aangaven dat deze mogelijkheid bij sandd niet bestond.
@88CE
onderlinge afspraken tussen postnl en sandd over de verdeling van ongesorteerde post is natuurlijk nonsens.
evenals... dat sandd een paar bundels "krijgt" van postnl of dat geadresseerden kunnen aangeven van welk
postbedrijf ze de post willen ontvangen... dit is behoorlijk uit je duim gezogen hoor
Re: Ongesorteerde Post bij SANDD
5Het zal mij een biet zijn of het ongesorteerd is dat moeten we toch zelf doen. En of er een post stuk verdwijnt en later weer terug komt, bedoel bijv nu waar is de intermediar gebleven etc etc.
Re: Ongesorteerde Post bij SANDD
6@elisa,
Het gaat hier om de sorteercode die op het poststuk staat.
De ene keer zet de klant die code er al op en nu doet Sandd dit achteraf.
De klant kon vroeger alleen bij Post.nl terecht voor verzending op deze manier en nu hebben ze een keus.
Voor ons verandert er niks alleen heb je kans op nog meer post.
Het gaat hier om de sorteercode die op het poststuk staat.
De ene keer zet de klant die code er al op en nu doet Sandd dit achteraf.
De klant kon vroeger alleen bij Post.nl terecht voor verzending op deze manier en nu hebben ze een keus.
Voor ons verandert er niks alleen heb je kans op nog meer post.