Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

12
Kijk, de postmarkt is geliberaliseerd.
Dit betekent dat het staatsmonopolie is opgeheven, en er partijen zelf in de markt mogen springen, om naar eigen goeddunken de zaak zo in te richten dat ze winst maken, meer winst dan de ptt vroeger deed.

Want natuurlijk kan het nooit goedkoper zijn als er drie postbodes rondlopen dan in de situatie dat een dat doet. tenzij er andere zaken meespelen natuurlijk....

Zeker als je ook nog zelf als ondernemer (zzp'er) werkt, zie ik er moreel geen bezwaar in om mee te doen in het circus van creatief de optimale bezorgstructuur te organiseren.

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

13
Tuurlijk verlink je zo'n persoon niet.

We weten dat je niet voor beide bedrijven tegelijk mag werken, maar voor hetzelfde geld valt hij voor een vriend of familielid in die voor Sandd werkt, vanwege ziekte of wat dan ook. En zal het maar een paar weekjes duren. Misschien heeft hij wel voor beide bedrijven een vaste wijk, maar wie weet heeft hij elke cent gewoon heel erg hard nodig. En kan hij geen andere baan krijgen die hij met zijn Postnl- of Sandd wijk kan combineren

Ik zou het op zijn beloop laten. Als het uit moet komen, dan komt hij misschien wel een collega van Postnl tegen wanneer hij voor Sandd loopt, maar dan ben jij in ieder geval niet degene geweest die hem of haar verlinkt heeft.

Ik zou het overigens zelf niet durven. Eigenlijk zou ik het best kunnen combineren en ook wel willen combineren, maar het mag niet en de kans dat je betrapt wordt als je stiekum doet, is best wel groot. Ben je beide baantjes kwijt..

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

14
Was het maar waar dat je voor beiden mocht werken (dat zou mooi zijn voor het inkomen) maar dan niet op dezelfde dagen. Dat zou ik toch niet zien zitten. Zeker niet als je ook nog h.a.h. hebt. Bijvoorbeeld 3 verschillende folders. Oepsie. :roll: Maar dinsdag en vrijdag voor Sandd en de rest voor PostNL. Ach, als je post bezorgen zo prettig werk vind en dat vind ik ook. En post is toch post. Maakt mij niet uit van welke partij het geld binnenkomt. Als het maar komt. :lol: Helaas mag het niet van PostNL. Sandd zou het denkelijk minder een probleem vinden. Zeker als je ovo bent zoals ik. En degene die voor beiden werkt heeft dat vast niet verteld dat hij dat doet. Hij denkt vast; 'wat niet weet wat niet deert.' En daar beide partijen toch geen super salaris betalen kan ik hem nog wel gelijk geven ook. Maar ik zou het risico hier toch niet durven lopen. Alle PostNL mensen hebben me diverse keren in Sanddkleding gezien dus die weten dan wel hoe de vork in de steel zit. En beide baantjes verliezen zou ik zeker niet willen. Echt niet!

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

15
@postbode7

Bij PostNL moet je om de week op zaterdag werken....wil je dat wel?

Werken voor beide postbedrijven...waarom niet.
Ik zie het 'kwaad' er niet van in.
En loyaal is toch niemand meer...de menselijke maat is inmiddels al grotendeels verdwenen en er moet toch brood op de plank komen...en het liefst met lekker beleg erop.

Ik heb het ook al overwogen, maar durf het risico niet te nemen.

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

16
Jette schreef:Bij PostNL moet je om de week op zaterdag werken....wil je dat wel?
In Meppel. In Nederland werken de meeste bezorgers alle zaterdagen. Onze week loopt van dinsdag t/m zaterdag. Sommige bejaarden werken de laatste dag van de week niet.
Anderen werken de maandag ipv de zaterdag. Een minderheid is er 6 dagen per week.

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

17
jan272 schreef:
Jette schreef:Bij PostNL moet je om de week op zaterdag werken....wil je dat wel?
In Meppel. In Nederland werken de meeste bezorgers alle zaterdagen. Onze week loopt van dinsdag t/m zaterdag. Sommige bejaarden werken de laatste dag van de week niet.
Anderen werken de maandag ipv de zaterdag. Een minderheid is er 6 dagen per week.
Wordt dat de toekomst....elke zaterdag werken??

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

19
Jette schreef: Bij PostNL moet je om de week op zaterdag werken....wil je dat wel?
Die keus moet je zelf maken, ik verleg mijn weekend op die manier naar de zondag/maandag.
Zaterdag drukte vermijden in de winkels, kortingen en rust in pretparken enz...
Een wijs man heeft ooit gezegd "elk nadeel heeft zijn voordeel"
cron