Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

31
jan272 schreef:"Elke zaterdag" is de standaard. Net als bij winkels en garages. Hoort bij de bedrijfstak. Je kan ook standaard op maandag werken zodat je de zaterdag vrij bent, maar aan maandagbezorgers worden de hoogste eisen gesteld.
Worden er eisen gesteld aan de bezorgers? In "mijn" tijd wel, maar tegenwoordig niet meer. Je hoeft niet te kunnen fietsen, je hoeft geen Nederlands meer te kunnen, en van onbesproken gedrag hoef je ook al niet meer te zijn (het overleggen van de bekende VOG is recentelijk afgeschaft). Heb je twee armen, twee benen en tenminste 1 werkend oog? Gefeliciteerd, je bent aangenomen!

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

32
ophalen schreef:
Jette schreef:
brievenbus schreef:@jette

Zaterdag's bezorgen standaard???
Dacht het niet, bij ons bijna alleen zaterdagbezorgers(scholieren/studenten).
PostNL voert momenteel ook een wervingscampagne pbz voor de zaterdag.
Bij ons worden alleen pbz aangenomen, die ook op zaterdag willen werken....wil je dat niet is het einde gesprek.

is dat weer een nieuw standpunt?
Is al jaren zo.....ik weet niet anders.

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

33
Newman schreef: Worden er eisen gesteld aan de bezorgers? In "mijn" tijd wel, maar tegenwoordig niet meer. Je hoeft niet te kunnen fietsen, je hoeft geen Nederlands meer te kunnen, en van onbesproken gedrag hoef je ook al niet meer te zijn (het overleggen van de bekende VOG is recentelijk afgeschaft). Heb je twee armen, twee benen en tenminste 1 werkend oog? Gefeliciteerd, je bent aangenomen!
Newman
dit geldt alleen voor de zaterdagbezorgers helaas.
Ik moest echt wel door de mangel om er een 21uurs contractje uit te slepen.

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

34
Bij ons kregen wij ruim een jaar geleden een brief met de vraag of je op zaterdag en/of maandag wilde werken. Ik heb de maandag ingevuld, aangezien mijn man om de zaterdag vrij is. Sinds maart vorig jaar werk ik op de maandag en als er mensen tekort komen werk ik ook op zaterdag, maar dat is niet stadaard. Een enkele postbezorger heeft het op de maandag geprobeerd, maar aangezien je dan wat extra wijken heb haken ze weer af omdat ze die wijken niet kennen. Ik zeg dan altijd: als je het twee of drie keer gedaan hebt, dan ken je de wijken wel.
Ik vind het in ieder geval een leuke dag, want de mensen zijn blij verrast als je een kaartje komt bezorgen.

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

35
De regels die gehanteerd worden wat betreft het aantal dagen dat er gewerkt moet worden en op welke dagen hangt denk ik ook af van het aantal bezorgers.
Wij hebben een overschot aan bezorgers en daardoor wordt het soms al moeilijk om iedereen aan zijn contracturen te laten komen.
Het voordeel is dat het niet zo'n probleem is als er iemand ziek is of vrij wil, want dit wordt gemakkelijk opgelost.
De meesten hebben een 10-uurs contract en de zaterdagbezorgers een 3-uurs contract.

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

36
88CE schreef:
Newman schreef: Worden er eisen gesteld aan de bezorgers? In "mijn" tijd wel, maar tegenwoordig niet meer. Je hoeft niet te kunnen fietsen, je hoeft geen Nederlands meer te kunnen, en van onbesproken gedrag hoef je ook al niet meer te zijn (het overleggen van de bekende VOG is recentelijk afgeschaft). Heb je twee armen, twee benen en tenminste 1 werkend oog? Gefeliciteerd, je bent aangenomen!
Newman
dit geldt alleen voor de zaterdagbezorgers helaas.
Ik moest echt wel door de mangel om er een 21uurs contractje uit te slepen.
Bofkont met je 21 uurs contract....bij ons is het maximum 15 uur!
En dat terwijl we vorig jaar liepen te leuren met flyers....wordt postbezorger voor 25 uur per week!
Hoe raar kan het lopen.

Bij ons wordt al moeilijk gedaan als je van 8 naar 10 uur wil.

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

37
Jette
Als je structureel meer loopt dan zijn ze toch verplicht om je uren op te schroeven ?
Ik had een contract van 15 uur, daar kwam ik mee uit de voeten met 1 wijk.(ma tm za)
Nu ik structureel 2 wijken loop (DiDoZa) redt ik het wel met die 21 uur.
Stel ik word ziek dan zou ik maar 15 uur betaald krijgen en niet waar ik recht op zou hebben.
Ik blijf me verbazen dat elke vestiging er andere regels op na houdt.

Re: Bezorgen voor PostNL en Sandd

39
88CE schreef:Jette
Als je structureel meer loopt dan zijn ze toch verplicht om je uren op te schroeven ?
Ik had een contract van 15 uur, daar kwam ik mee uit de voeten met 1 wijk.(ma tm za)
Nu ik structureel 2 wijken loop (DiDoZa) redt ik het wel met die 21 uur.
Stel ik word ziek dan zou ik maar 15 uur betaald krijgen en niet waar ik recht op zou hebben.
Ik blijf me verbazen dat elke vestiging er andere regels op na houdt.
Dat klopt...werk je 3 maanden of langer structureel boven je contracturen, dan....let wel, KUNNEN ze je contract verhogen.

Ik heb inmiddels contractverhoging gekregen....ik had de TC een passage uit de nieuwe CAO toegestuurd en de vestigingsmanager een cc tje gestuurd.

Daarvoor had ik al een face to face gesprek gehad met de TC en de contractverhoging aangekaart.
Begon ie ineens te schaterlachen, terwijl ik bloedserieus was.
Met hem kwam ik er dus niet uit, vandaar mijn cc tje naar de VBG manager.

Vanmorgen kreeg ik de mail, met de mededeling dat mijn contract verhoogd is naar 10 uur!
Tja, 21 uur kunnen wij slechts van dromen....maar ik ben er blij mee! :D
cron