Wel of niet werken voor Sandd?

1
Op dit moment ben ik als flexer werkzaam bij een thuiszorgorganisatie met een maandelijkse verdienste van ong. 100 á 180 euro, afhankelijk van hoeveel ik voor ze werk. Omdat het werk wat ik nu doe fysiek erg zwaar is, en daarnaast ook daarvoor door het hele stadsdeel op mijn fiets moet sjesen, ben ik op zoek naar een andere leuke bijbaan bij mij in de buurt, en Sandd lijkt mij op het eerste gezicht wel wat. Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van jullie werk als postbezorger, en komen de verdiensten in de buurt van de verdiensten die ik krijg van de thuiszorgorganisatie? (1 wijk).
Alvast bedankt (Y)

Re: Wel of niet werken voor Sandd?

2
Sandd betaald slecht en er zijn al een aantal overgestapt naar PostNL.
Om de doodeenvoudige reden...PostNL betaald beter.

Salarisdoorbetaling bij ziekte vanaf de eerste ziektedag en vakantie.
Jaarlijkse winstuitkering.
Pensioenopbouw (niet veel, maar toch).
8% vakantiegeld.
Vergoeding fietsreparaties.
Bedrijfskleding.
38% korting op Ecco schoenen.

Je ontmoet nog eens collega's bij het depot, kan je ervaringen uitwisselen en vragen stellen.
Bij Sandd ontmoet je geen collega's bij depots of werkbesprekingen.

Kortom bij PostNL ben je qua arbeidsvoorwaarden beter uit dan bij Sandd.

Re: Wel of niet werken voor Sandd?

3
Dat was niet de vraag. Bj Sandd verdien je met een wijk wel ongeveer hetzelfde. Het hangt wel een beetje van de groote van je wijk af maar er wordt getracht die zo eerlijk mogelijk in te delen. Je werkt wel freelance dus het loon is bruto. Verder ben je wel vrij zo lang het werk gedaan wordt. Ik zou het even proberen want je kunt ontslag nemen zodra je dat wilt want ze hebben je niet in dienst.

Re: Wel of niet werken voor Sandd?

4
Nu vond ik het antwoord van Jette wel kloppen, je hebt het over bruto inkomsten zonder arbeidsvoorwaarden (al worden die bij PostNl ook uitgehold)
OT
Lichamelijk zal je op je neus kijken, mooi weer niets aan het handje, bij minder weer word het best zwaar.

Re: Wel of niet werken voor Sandd?

6
Bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik het idd. gewoon eens ga proberen. Ik heb in het verleden een tijdje op zaterdag voor tnt gelopen, en dat vond ik idd. toen ook erg leuk werk, ben daar toen mee gestopt omdat ik toen al een baan had, en dat werd me natuurlijk teveel, maar vooral het lopen mis ik. Tja, en het weer in Nederland is nou eenmaal niet altijd veel soeps, en daar moet ik nu ook doorheen met mijn fiets, alleen wel van de ene kant naar de andere kant van het stadsdeel, en dat kan ook erg pittig zijn. Ik ga straks even bellen voor de aanmelding, maar wel met het gegeven dat ik een wijk in mijn eigen buurtje wil, al zal ik daar dan misschien op moeten wachten. (zo heb ik me laten vertellen door het vrouwtje van Sandd die bij ons in de buurt woont en haar wijk loopt.) Jullie horen zeer zeker nog van me (Y)

Re: Wel of niet werken voor Sandd?

8
Hoi Mimi,
Ik werk via een onderaannemer van Sandd en het bevalt mij prima. Ik heb twee wijken en ik verdien per wijk ongeveer 150 Euro per maand. Dus ongeveer net zoveel als jij. Wij bezorgen op dinsdag en vrijdag tussen 8 uur 's morgens en 6 uur 's avonds. Op maandag en woensdag krijgen we de post thuis aangeleverd. Dat is heel fijn, want je kunt lekker op je dooie gemakje de post thuis sorteren.

Omdat je vroeg mag gaan lopen (Postnl is pas na half 12 bezorgen) ben je ook lekker snel klaar. Fijn in de zomer als het heet is.
Je werkt onder OVO, dus je bent niet in loondienst. Wat je verdiend, daar moet je natuurlijk nog belasting over betalen. Ik hou 1/3 apart. Er zijn overigens steeds meer mensen die via Sandd werken en een contract krijgen. Die mensen komen dus wel in loondienst. Zij krijgen dan natuurlijk ook veel betere arbeidsvoorwaarden. Dat wat Jette beschreef, geldt dan ook voor de Sandd bezorgers in loondienst.

Beide postbedrijven hebben dus hun voordelen en nadelen. Je moet zelf kijken wat het beste bij jou past. Bij Postnl zijn er steeds meer wijken waar je uit drie bundels moet sorteren en lopen en je hebt hah, wat best zwaar is. Dit soort dingen heb je bij Sandd weer niet, maar daar is de post qua gewicht (kilo's!!) weer zwaarder. Maar zo te horen, weet je wel van aanpakken.

Kijk gewoon eventueel welk bedrijf een wijk in jou buurt vrij heeft en kijk en ondervind desnoods wat het beste bevalt. Bevalt Sandd niet na een tijdje, dan kun je altijd overstappen naar Postnl. Andersom kan natuurlijk ook.
cron