Re: Onverzekerd

21
Dat klopt ik werk voor een onderaannemer en die is niet verzekerd voor mij als ik post bezorg.
Ik heb alle moeite gedaan destijds om het via hen te regelen maar nee, ik heb het zelf af moeten wikkelen middels mijn verzekering.
Het is een waardeloze setting en ik ben zelf goed verzekerd gelukkig.

Re: Onverzekerd

22
@Elisa

Gelukkig!
vandaar dat de regelingen met ovo-ers goed onder de loep worden genomen.
om dit soort Misstanden te voorkomen.
ook de onderaannemers hebben een verantwoordelijkheid voor hun bezorgers
ook al zijn ze Niet in loondienst.

Re: Onverzekerd

23
Technisch gezien ben je niet WA Particulier verzekerd als je wat voor werkzaamheden dan ook uitvoert voor een derde.

Stel je buurvrouw is aan het verhuizen. Jij helpt mee. Je stoot een dure vaas om. Jouw WA verzekering keert dan NIET uit als je zegt: "Ik hielp gratis mee bij de verhuizing". Dus zeg je dan dat je hond hem omgelopen heeft.
Dus als je voor geld een dienst uitvoert voor een derde, of dat nou een ovo of een omo contract is, je bent NIET verzekerd.
Wij mogen NOOIT met eigen auto bezorgen. Want als er ook maar IETS gebeurt en jij wordt in uniform en met een postzak achterin aangetroffen dan ben je totaal onverzekerd. Of jij nou van rechts op een voorrangsweg zit of niet.

KIJK daar mee uit. En informeer voor de zekerheid bij je verzekering. Het KAN zijn dat je je hiermee zelf moet verzekeren maar een bedrijfs WA verzekering is niet goedkoop.

Re: Onverzekerd

24
Bij de post zit de verzekering wel goed(is van en naar werk en naar huis), 15jr geleden ben ik aangereden(had niks),
fiets werd vergoed,naderhand kreeg ik een schrijven,mocht ik binnen 2jaar nog klachten hebben,
kon ik aanspraak maken op toendertijd 50k.

Re: Onverzekerd

25
Klopt. TNT heeft ons verzekerd. Maar voor onze concullega's is dat minder duidelijk. Dus die moeten dit NU uitzeoeken en er niet pas te laat achter komen hoe het precies zit. Als je een tas van je 'niet-baas' krijgt dan zal ie ook wel aan zoiets gedacht hebben. Een collectieve verzekering voor alle niet-werknemers die wel aan het werk zijn.

Re: Onverzekerd

26
Jan heeft wel gelijk. Beter is het inderdaad even heel goed uit te zoeken hoe het nu precies zit. Dat ga ik zeker even voor mijzelf in ieder geval doen. Ook bij de onderaannemers, kan het ook zelfs nog onderling anders geregeld zijn. De ene onderaannemer zal de andere niet zijn. En een ongeluk zit in een heel klein hoekje.

In dat jaar tijd dat ik voor mijn onderaannemer aan de slag ben, heb ik al een keer of drie een 'bijna' ernstig ongeluk gehad. Gelukkig ging het elke keer tot nu toe goed, maar het kan een keer anders lopen.

Ik heb uiteraard wel een hele goede verzekering voor mijzelf en het gezin, maar hoe zit het als je aan het werk bent voor die onderaannemer? :?:

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Re: Onverzekerd

27
dit haal ik van de interpolis website af:

Code: Selecteer alles

Artikel 2 Verzekerd als particulier
      Verzekerd is de aansprakelijkheid van u of een andere verzekerde
      als particulier. Daarom is niet verzekerd de aansprakelijkheid die
      verband houdt met:
          - het uitoefenen van een (neven)bedrijf of (neven)beroep;
          - het verrichten van betaalde handenarbeid.
Het document heet http://www.interpolis.nl/images/202D4_tcm163-136210.pdf

ik ben dus bang dat, indien je met een stapeltje consumentengidsen in je hand onder een auto vandaan geplukt wordt je niet verzekerd bent. mag je de schade aan die auto die jou aanreed ook nog betalen. als je pech hebt.

Let hier op! Ik wens zelfs de zeer gewaardeerde lotgenoten die bij een minder gewaardeerde concurrent bezig zijn niets slechts toe. En bedenk: zelfs een krasje op een rechterspatbord repareren kost in een beetje garage al gauw een 4 cijferig bedrag. Niet beginnende met een 0 of een 1. En daar moet je verrekte veel dinsdagen voor fietsen.

Re: Onverzekerd

28
De OVO werkt volgens mij vooral met folderbezorgers, krantenbezorgers en post. Voor de rest heb je geen OVO toch? Gelukkig maar? Zal niet best zijn dat je strak bij Jumbo of Albert Heyn gaat werken en in stuk loon uitbetaald krijgt. CNV zette zich vooral in dat vakkenvullers indien ze het niet op tijd afhadden in eigen tijd alles moesten afmaken! Nou ja, zelfde is ook een beetje bij PostNL toch? Je krijgt 2 uur bijvoorbeeld voor bepaalde straten. Als je er dan 3 uur over doet dan is die 1 uur vrijwilligers werk.

Re: Onverzekerd

30
verzendenenontvangen schreef:De OVO werkt volgens mij vooral met folderbezorgers, krantenbezorgers en post. Voor de rest heb je geen OVO toch? Gelukkig maar? Zal niet best zijn dat je strak bij Jumbo of Albert Heyn gaat werken en in stuk loon uitbetaald krijgt. CNV zette zich vooral in dat vakkenvullers indien ze het niet op tijd afhadden in eigen tijd alles moesten afmaken! Nou ja, zelfde is ook een beetje bij PostNL toch? Je krijgt 2 uur bijvoorbeeld voor bepaalde straten. Als je er dan 3 uur over doet dan is die 1 uur vrijwilligers werk.
Nogmaals, dat is niet helemaal waar.
Het verschit per vestiging.
Bij ons wordt uitloop (mits goed onderbouwd) gewoon uitbetaald.
Als je 3 uur doet over een wijk, waar 2 uur voor staat (de weersomstandigheden zijn goed, geen enorme partijen HAH), dan ligt het probleem echt bij jou.
Misschien toch wat sneller lopen en reclame onderweg insteken.
Scheelt tijd en ergernis.
En er zullen heus wijken zijn, die te strak zijn afgesteld, maar als je structureel uitloop hebt, moet je dat uiteraard aankaarten bij je tc en anders de oranje kaart invullen en opsturen!
cron