Re: IKEA-catalogus

71
@ophalen

snachts? :lol:
ja je krijgt voor sorteren of stickeren 2 cent per stuk...

@newman
50 gidsen in een uur? nou dat kan echt sneller hoor.
maar dat zal wel in de goed betaalde Ptt tijd zijn geweest.

volgens mij heb je zo.n aantal in een woonwijk binnen een half uur rondgebracht.
en in een flatgebouw nog het dubbele.

Re: IKEA-catalogus

72
Carla41 schreef:@ophalen

snachts? :lol:
ja je krijgt voor sorteren of stickeren 2 cent per stuk...

@newman
50 gidsen in een uur? nou dat kan echt sneller hoor.
maar dat zal wel in de goed betaalde Ptt tijd zijn geweest.

volgens mij heb je zo.n aantal in een woonwijk binnen een half uur rondgebracht.
en in een flatgebouw nog het dubbele.
Dat was inderdaad nog de PTT tijd, met die Ikeagidsen, toen ik nog zaterdagbesteller was. Telefoonboeken was hetzelfde verhaal, alleen gingen die buiten de normale bestelling om, en mocht je intekenen als je die wilde bezorgen. En wie zich het snelste aanmeldde had de eerste keuze uit de wijken, dus die koos dan natuurlijk de wijken met veel flats. Die 50 stuks per uur was tamelijk ruim, maar je moet niet vergeten dat je maar een beperkt aantal tegelijk mee kon nemen, dus wel heel vaak op en neer moest rijden tussen kantoor en wijk.

Bij flats ging het echt niet 4x zo snel, zoals jij suggereert, eerder 2x zo snel.

Re: IKEA-catalogus

74
@brievenbus

dat lijkt me meer realiteit. vorige eeuw haha... wat is de ptt tijd dan brievenbus?

@newman ben je mischien in de war met telefoonboeken, die zijn natuurlijk een stuk zwaarder ;)
( oh ja je hebt zo,n hekel aan emoticons he sorry)
Laatst gewijzigd door Carla41 op 21 aug 2012, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: IKEA-catalogus

75
brievenbus schreef:In het TPG tijdperk, vorige eeuw, kregen we hier 110 ikea per uur betaald.
Was toen nog een vorm hah dus ongeadresseerd en hoefde niet gelijk met de post bezorgd te worden.
110? Dan laat m'n geheugen me toch in de steek. Die 50 per uur zal dan wel van de telefoonboeken geweest zijn. Maar anyhow, toch jammer dat we ze kwijt zijn, was altijd een leuk financieel extraatje.

Re: IKEA-catalogus

76
@Newman

maakt niet uit ik begrijp je wel hoor.
ja een financieel voordeeltje dat kunnnen we het niet meer echt noemen vrees ik.
toch vind ik de ikea naast e vergoeding die meer oplevert dan de reguliere post, toch ook leuk om rond te brengen.

de telefoonboeken , vandaag las ik nog 1 op de 3 nederlanders wil deze in papieren form ..
toch nog steeds bezorgd.
wat een verspilling dan toch he.

Re: IKEA-catalogus

77
De vader van mijn vriendin heeft ze als jong broekie in de PTT tijd rondgebracht (in Amersfoort) en die kreeg destijds Fl. 2,50 per telefoongids. Die 2,50 was in de tijd dat ik een kleuter, schoolkind was, dus zo'n 35/36 jaar geleden. Hij was postbode in de tijd dat het een fulltime baan was en hij zelf nog zijn postwijken sorteerde en rondbracht. Uiteraard bracht hij er zoveel mogelijk rond. Want 2,50 was een heel bedrag in die tijd, maal een paar honderd gidsen. :mrgreen: En hij had een gezin met een paar kleuters.. :lol:

Wij woonden in de wijk waar hij bezorgde en dan kreeg hij van mijn moeder als hij post kwam brengen nog een lekker bakkie leut toe.
Telefoongidsen rondbrengen vond hij hartstikke leuk. (ja vind je het gek, hij had het over dollartekens in de ogen haha)Geen idee hoelang ze erover mochten doen. Het e.e.a. zal zeker veranderd zijn naarmate de tijd verstreek qua verdiensten.
Hij mist het bezorgwerk wel. (hij werkt overigens nog steeds voor Postnl)

Re: IKEA-catalogus

78
Volgens mij zijn die gidsen breder dan vorig jaar. Ik weet meteen een aantal deuren waar dat ding met geen mogelijkheid door de gleuf kan en ik ga echt niet steeds aanbellen. Een aantal deuren is een twijfelgeval maaar die sticker ik dus niet vooraf. Anders moet je ze er weer steeds afhalen dubbel werk voor enkel loon.
cron