IKEA-catalogus

1
Hallo mede-Sanddbezorgers,

Ik loop dit jaar voor het eerst die IKEA-catalogi. Nu heb ik daar een aantal vragen over:
-Loop je die dingen gewoon op dinsdag en/of vrijdag of op een andere dag? (er staat namelijk van 27 augustus tot en met 1 september...)
- Hoe zwaar zijn die dingen, levert het veel terugfietsvergoedingen op?

Re: IKEA-catalogus

2
Hier zijn nog de instructies van vorig jaar:
Afbeelding
Afbeelding
Je moet de ikea gidsen apart bezorgen (anders kan het bijna niet), maar het leuke is wel dat de vergoeding voor de ikea gidsen gewoon bij de gewone post wordt opgeteld. Dus die extra wijkvergoeding kan je naar fluiten. En dubbele post voor 1 adres krijg je maar 4 cent voor. (dus gewone post samen met een ikea gids voor 1 adres bedoel ik). Het enige extraatje is de herlaadvergoeding die naar 25 kg gaat.. Dat komt neer op 2,5 euro extra ofzoiets.. Erg royaal he van Sandd? :twisted:

Re: IKEA-catalogus

4
De Ikeagidsen kunnen zowel tussen de post gevoegd worden als apart worden bezorgd. Heb je op maandag veel tijd dan kun je er dan al een hele stel bezorgen. De volgende dag stop je gewoon een stel straten tussen de post in, heb je op woensdag en donderdag weinig te doen dan bezorg je er weer een stel. Zo nodig doe je op vrijdag en zaterdag de rest. Als ze maar in die periode bezorgd zijn. Maar laad de tassen niet té zwaar. Slecht voor de tassen en voor jouw eigen gezondheid. Probeer in de eerste helft van de week zoveel mogelijk gidsen te bezorgen zodat je later wat ruimte hebt. Sterkte tegen die tijd. Laten we hopen dat het dan droog weer is en max. 23 graden Celsius. :lol:

Re: IKEA-catalogus

8
Het is voor mij een tijd geleden dat ik de Ikea gidsen bezorgde.

Ik lees dat het de bedoeling is dat je de gidsen pas stickert tijdens het bezorgen. Dit omdat niet bestelbare gidsen blanco retour gaan en de retoursticker dus niet op de retourgids wordt geplakt maar naast de adressticker op de stickervellen.

Adresstickers plakken tijdens het bezorgen lijkt me ondoenlijk.

Is het te doen om in het geval van onbestelbaarheid de sticker netjes te verwijderen en weer terug te plakken op de stickervellen ?
Iemand ervaring mee ?

Re: IKEA-catalogus

10
Tip: check thuis (zodra je de stickervellen ontvangt) alle adressen op bezorgbaarheid. Als je al langer in een wijk loopt weet je wel waar huizen gesloopt, onbewoonbaar of leeg zijn. Die stickers laat je gewoon op het vel zitten. Aan het eind pluk je al die stickers er dan af en plak ze onder elkaar op 1 vel. Naast elke sticker plak je dan een retoursticker met daarop de reden van onbestelbaarheid. Kom je onder het bezorgen toch nog een onbezorgbaar adres tegen dan leg je die ikeagids apart in de fietstas. Thuis pluk je het etiket van de gids (dat gaat best makkelijk) en plak je hem alsnog op het stickervel me daarnaast het retouretiket. Zo deed ik het al toen ik nog bij Selektmail werkte. Hopelijk hebben de nieuwelingen hier wat aan. We krijgen de gidsen in week 34 en moeten ze in week 35 bezorgen. Wie dat 100% goed doet krijgt nog eventueel een beloning. Ik ben benieuwd wat ze doen als er 10 op het depot 100% bezorgen. Dat wordt nog prijzig voor Sandd. :lol: Laten we het allemaal proberen. Uit principe en niet alleen voor de externe beloning.
cron