Re: Telefoongidsen

11
Stukken uit FOK! forum april 2012:
Ik heb ook zo'n brief ontvangen en heb geen idee wat ze betalen maar ik zag laatst een uitzending in Zembla over de pakketchaufeurs en het schijnt dat ze die niet bijster goed betalen en als ze eenmaal in de tang zitten ze de prijzen gaan verlagen terwijl de rijders wel eerst een forse investering moeten doen zoals een witte bestelbus leasen voor een aantal jaren,verder de kosten voor de brandstof,als het pakket niet word afgeleverd moeten ze daarna nog een keer terug en als het dan niet lukt moeten ze afgeven op het postkantoor en krijgen ze niets voor hun inspanning betaald.

In de brief staan de volgende eisen: Je moet minimaal 18 jaar zijn.
Per dag moet je minimaal 4 uur achtereen werken.
Je moet een geldig rijbewijs hebben.
Je moet in het bezit van een auto zijn.

Reken je niet rijk,volgens mij is het na aftrek van je brandstofkosten en andere kosten een centenkwestie en gezien het ontslaan van de vaste postbodes een baan met veel verplichtingen en weinig rechten waarin je gauw uitgebuit kan worden.

Verder zijn er veel mensen die de telefoongids niet meer willen hebben omdat ze alles online opzoeken je jan dus ook nog met heel veel boeken blijven zitten.
Betalen ze een stuksprijs? Is het huis-aan-huis?
Dat zijn belangrijke dingen. Eind vorig jaar had ik ook zoiets aangenomen met geadresseerd drukwerk, vakantiegidsen, reclame van een brilleboer etc.
Je moest het eerst zelf sorteren, en dan zijn plm 500 stuks HEEL ERG VEEL in je huis. Alle horizontale vlakken waren in gebruik. Daarna zelf tellen.
ik denk dat ik per week in totaal 15-20 uur mee bezig ben geweest. En dan 45 Euri in ze pocket. Ik heb het twee, en na veel smeekbeden drie weken gedaan. 8 cent per bezorgd poststuk.
ex Sandd Postbezorgster

Re: Telefoongidsen

12
Kassa forum, oktober 2011
Er zijn n.l. al meerdere discussies geweest over de Gouden gids, waarbij de volgende (goede) tip werd gegeven:

Schrijf op een briefje, dat u al eerder schriftelijk had laten weten geen Gouden Gids meer te willen ontvangen.
Plak de brief op de Goudengids, en dat samen met minstens één straattegel, in een stevige doos en stuur dat dat naar onderstaand adres.

Telefoongids (Distributie)
Antwoordnummer 46404 (gratis)
1060 WD Amsterdam
ex Sandd Postbezorgster

Re: Telefoongidsen

17
Ik zal het navragen ...

De betaling is zeker niet slecht, is echter ook afhankelijk waar je bezorgt ...
Loop je een wijk met veel flats (stad) of een buitengebied met boerderijen ... in het laatste geval verdien je meer.
In de stad is het ongeveer 10 ct per boek. Zou het op moeten zoeken
Je krijg kilometervergoeding van en naar je wijk voor iedere lading boeken die je op het depot ophaalt.
Wordt vervolgd ...
Groetjes, Annelies

Re: Telefoongidsen

20
Nou, vandaag zijn hier 2 pallets afgeleverd met goudengids/telefoongids (dat is één boek). Totaal 900 stuks. Vandaag heb ik al een paar straten gedaan. Ze mogen volgens de instructies NIET bij de Nee/Nee stickers. Morgen eerst de post en misschien nog wat gidsen in mijn eigen wijk. We mogen er 3 weken over doen. En ja, vroeger deed Selektmail die gidsen. Sandd heeft waarschijnlijk alleen de nabestellingen. Mensen die een te kleine brievenbus hebben en waar je dat ding niet droog voor de deur kunt zetten of in een zakje aan de deurknop kunt hangen.
cron