Re: Minimumloon

61
Newman schreef:Idem dito met dat gezeur over honger in Afrika. Dan ga je toch lekker ergens anders wonen als het je niet bevalt?
En bekijk het eens wat positiever: zij hoeven niet te lijnen of naar de sportschool, waarschijnlijk niet eens post te bezorgen. Ook geen last van forumpraat.

Re: Minimumloon

62
Het één (positieve werkhouding) kan toch best naast het andere (kritische blik) bestaan? Ik zou niet weten waarom ik precies hetzelfde werk voor een lagere vergoeding zou moeten doen dan een Sandd-collega, omdat ik toevallig in de regio van Postservice woon/werkte. En dan deed ik het niet eens omdat ik het geld heel hard nodig had, (dat maandelijks fooitje kan ik makkelijk missen of bezuinigen op uitgaven). Ja, ik liep ook meer wijken, omdat ik het heerlijk vond, en Postservice zich maar in de handjes knijpen. Maar op een dag was ik het zat, dat er nooit iets tegenover stond dat ik ze altijd weer uit de brand hielp als andere bezorgers zich ziek meldden. (Ja, paar tientjes, voor meer dan acht uur door de sneeuw ploeteren en daar moest de belasting nog af).

Je kunt wel zeggen: daar ben je zelf mee akkoord gegaan, maar van dat abacadabra dat je vooraf wordt voorgeschoteld (zoveel per poststuk, etc.) kan je onmogelijk het stukje chocola maken dat je achteraf op je bankrekening krijgt. Graag werken betekent nog niet dat je je moet laten bedonderen. (Of je bedondert jezelf.)

Re: Minimumloon

63
opdedeurmat.nl schreef:Het één (positieve werkhouding) kan toch best naast het andere (kritische blik) bestaan? Ik zou niet weten waarom ik precies hetzelfde werk voor een lagere vergoeding zou moeten doen dan een Sandd-collega, omdat ik toevallig in de regio van Postservice woon/werkte. En dan deed ik het niet eens omdat ik het geld heel hard nodig had, (dat maandelijks fooitje kan ik makkelijk missen of bezuinigen op uitgaven). Ja, ik liep ook meer wijken, omdat ik het heerlijk vond, en Postservice zich maar in de handjes knijpen. Maar op een dag was ik het zat, dat er nooit iets tegenover stond dat ik ze altijd weer uit de brand hielp als andere bezorgers zich ziek meldden. (Ja, paar tientjes, voor meer dan acht uur door de sneeuw ploeteren en daar moest de belasting nog af).

Je kunt wel zeggen: daar ben je zelf mee akkoord gegaan, maar van dat abacadabra dat je vooraf wordt voorgeschoteld (zoveel per poststuk, etc.) kan je onmogelijk het stukje chocola maken dat je achteraf op je bankrekening krijgt. Graag werken betekent nog niet dat je je moet laten bedonderen. (Of je bedondert jezelf.)
Mooi stukje, ik zit nog in de situatie dat ik voor postservice fluitend 3 wijken voor een fooi weg loop, ik vind het werk gewoon leuk, het is weinig, veel te weinig zelfs, ik zeg wel eerlijk dat ik het wist toen ik ervoor koos.

In een ver verleden bij de post gewerkt , dat verdiende heel goed, zeker met sorteren in de nacht erbij en extra wijken, nachtdienst draaien op kerstavond dat was kassa, nu het post nl is geworden is het ook veel minder voor de bezorgers geworden
cron