Re: Minimumloon

32
slagvaardige schreef:Voor de ovo'ers geldt de salarisverhoging natuurlijk niet? Nee, want wij krijgen iets per envelop.
Vanaf 23 jr.en ouder mag je wettelijk gezien NIET minder verdienen dan 8,66/uur (NU) en 8,70/uur vanaf 1-7-15.
Het maakt niet uit of je OVO'er bent of CAO'er ; je mag gewoon niet minder verdienen.

Of dit (praktisch gezien) bij Sandd wel/niet lukt is een voortdurende discussie op forums-en social media.Deze werkgever zal zijn uiterste best blijven doen, jouw zo min mogelijk te laten verdienen.

Ik zou hoe dan ook, de gewerkte uren altijd bijhouden op de Wijkplanning Bezoring, hoe frusterend dit ook kan zijn.

OVO'er én 16 jr. NU : > 2,99/uur tm 22 jr.> 7,36/uur.
Wordt per 1-7-15 : 16 jr.> 3,00/uur tm 22 jr. > 7,39/uur
( tussenliggende leeftijden opzoeken in tabel )
Laatst gewijzigd door fredselekt op 08 jun 2015, 15:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Postbezorger Sandd

Re: Minimumloon

33
Carla41 schreef:@jan
"zijn graag buiten"
plantsoenendienst/achterop de vuilniswagen/ verkeersregelaar...
weet jij er nog meer..



ps.. of het beter verdient... :cry:
je vergat "de schapen" nog.....Bé :mrgreen:
Postbezorger Sandd

Re: Minimumloon

36
fredselekt schreef:yeah ! Joepie !

Per 1-7-2015 wordt het minimumloon weer verhoogd.

Sandd vrouwtjes-en mannetjes " 4 Eurocent erbij ! "
8,66 Euro >> wordt dan 8,70 Euro

Nog eventjes, dan kan ik mijn Harley Davidson met zijspan gaan kopen...... :mrgreen:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 10678.html


De lonen van Sandd. Verhoogd??
Als Sandd 4,5 cent per stop uitbetaald, of 2,1 cent per sorteerstuk, dan wordt de sorteernorm opgeschroefd. Het bedrag per stuk is jaren hetzelfde gebleven. Dat is dan ook een belangrijke reden dat 98% van de bezorgers onder het minimum bezorgt.

Re: Minimumloon

37
Sandd per 1 januari 4.6 cent per stop en 2.2 cent sorteervergoeding. Moest zelf wel om nieuwe vergoedinglijst vragen.
Hierop stond niet de extra zeker vergoeding. Bij navraag 17 cent mits gemeld bij adres anders geen vergoeding!!!! Hoewel ze toch kunnen zien via de App dat je op adrs geweest bent.

Re: Minimumloon

39
Helaas blijkt de nieuwe wet, dat ook bij stukloon het minimumloon moet worden uitbetaald (voor elk werkelijk gewerkt uur) pas over een jaar in werking te treden. Dit om de werk-/opdrachtgevers de gelegenheid te geven zich hierop voor te bereiden.

Ik doe het niet meer voor minder, dus wens ze veel succes!
cron