Re: Minimumloon

2
Ik denk dat het rekensommetje niet op gaat voor bezorgers die minder dan 36 uur/week werken. Ik zou dan anders wel een heel erg hoog uurloon daaraan overhouden als ik maximaal 6 uur per week werk. :lol:

Re: Minimumloon

3
In de 2e kamer is het wetsvoorstel aangenomen
maar in de 1e kamer is het aan de orde geweest
maar hebben ze het uitgesteld tot nader orde dus helaas voor je
is deze wet nog niet aangenomen

Maar minimumloon heb je altijd recht op in Nederland
als je denkt dat je het niet krijgt neem je contact op met de Inspectie van ministerie sociale zaken
en dien je een klacht in , dan nemen ze deze in behandeling !@

Re: Minimumloon

4
Ik heb het opgezegd.

Dat wat ik per uur over houd als ik ook nog eens de tijd meereken van het fietsen, tas inladen e.d. en de kosten die je aan je fiets krijgt is veel te weinig.

Soms zat ik zelfs tot 's middags drie uur te wachten tot ze de bakken met post brachten (vanaf 11:30 uur) en als ik al aan het werk ben moet mijn vrouw eerder ophouden met werken. Elk uur dat zij eerder ophield (of niet langer kan doorwerken als ze daarom vragen) moest ik minimaal 4 uur bij Sandd werken om dat terug te verdienen. Dus mijn werk bij Sandd kostte ons gewoon geld.

Re: Minimumloon

5
bezorger schreef:In de 2e kamer is het wetsvoorstel aangenomen
maar in de 1e kamer is het aan de orde geweest
maar hebben ze het uitgesteld tot nader orde dus helaas voor je
is deze wet nog niet aangenomen

Maar minimumloon heb je altijd recht op in Nederland
als je denkt dat je het niet krijgt neem je contact op met de Inspectie van ministerie sociale zaken
en dien je een klacht in , dan nemen ze deze in behandeling !@
Praktijk is dat je bij Sandd de normuren (wettelijk minimumloon) nooit haalt. Als je de sorteertijd en rondbrengtijd van een wijk bij elkaar optelt kom je altijd hoger uit, ook als je de wijk perfect kent en dus sneller kan sorteren en sneller kan rondbrengen. Je zit dus structureel onder het minimumloon te werken. Voor een vervangwijk krijg je natuurlijk niet meer normuren hoewel het sorteren en rondbrengen dan altijd langer duurt dan bij een bekende wijk. Laat een inspecteur bij wijze van proef maar eens een wijk lopen en sorteren met de stopwatch erbij en hzij zal beseffen dat de normuren te laag zijn en omhoog moeten. Werken bij Sandd is niet meer dan een slecht en onderbetaalde (onder het minimumloon) bezigheidstherapie. Denk nou maar niet dat Tweede Kamerleden actie gaan ondernemen tegen dit soort wantoestanden.
Daarom is het zaak dat veel mensen op dit forum gaan klagen bij de arbeidsinspectie tegen de structurele onderbetaling van Sandd onder het minimumloon. Dat kan hier:
http://www.inspectieszw.nl/contact/melden_en_aanvragen/
even naar beneden scrollen en je ziet:
CATEGORIE/ONDERWERP Telefonisch melden Digitaal melden
Arbeidsongevallen
Meldingsplichtig arbeidsongeval 0800-5151 formulier
Klachten/tips
Arbeidsomstandigheden en arbeidstijden 0800-5151 formulier
Onderbetaling wet minimumloon 0800-5151 formulier
http://www.youtube.com/watch?v=oNuX7bs2qAM

Re: Minimumloon

6
Mr. Sanddman.

en bij het uitvoeren van deze bezigheidstherapie worden er wel VIER dagen van je geclaimd.
nl op de twee dagen dat de post bij je aangeleverd wordt kun je geen dagje uit plannen.
idem dito op de twee dagen dat je de post moet bezorgen.
eigenlijk zijn we met zijn allen harstikke gek dat we ons zo laten uitbuiten.

Re: Minimumloon

7
Ben het volledig eens met de twee vorige posters.

Ik stop ermee per 1 maart as. Dan heb ik ruim 11 jaar de post bezorgd. In het begin bij Selektmail. In die beginjaren kon je nog wat verdienen maar dat werd allengs minder. Toen selektmail verdween ben ik naar Sandd gegaan en daar werd het nog minder. 3 maanden geleden kreeg ik een andere wijk. Met ruim 100 afgiftepunten minder dan mijn oude wijk maar ik ben er gemiddeld een uur langer per slag zoet mee. Het is een zeer bewerkelijke wijk met tuintjes, trappetjes, hekjes enz. Ik heb om een andere wijk gevraagd of anders een flinke verhoging van de wijkvergoeding. Beide waren niet mogelijk.

Ik heb makkelijk praten want ik heb dat loontje van Sandd niet meer nodig maar er zijn andere die dat niet kunnen missen en die worden stelselmatig onderbetaald. Bij de FNV heb ik meerdere malen de normuren aangekaart. Meestal kreeg ik geen antwoord en als ik antwoord kreeg dan was het een antwoord van drie keer niks.

Er is maar 1 manier om de situatie te veranderen en dat is stoppen met dit onderbetaalde werk maar dat kan je niet van iedereen verwachten.

Re: Minimumloon

8
slagman schreef: Ik stop ermee per 1 maart as.
Een wijs besluit als je dat handjevol geld kunt missen. Het houdt een keer op, voelt gewoon niet fair. Ik hield er met winterweer ook nog geen 3 euro per uur aan over, mocht ik de helft van de week tegen de kratten aankijken.
Lang leve de herwonnen vrijheid ;)

Re: Minimumloon

9
3 euro per uur is wel heel erg weinig. De laatste 3 maanden heb ik het bijgehouden en ik werk gemiddeld twee uur langer per week dan ik krijg uitbetaald. Is toch 100 uur per jaar wat je misloopt

Het sorteren ging me ook steeds meer tegenstaan. Ik heb nog overwogen om de overstap naar post.nl te maken maar na 11 jaar postbezorgen ben ik er eigenlijk wel klaar mee.

Re: Minimumloon

10
slagman schreef:Ik heb nog overwogen om de overstap naar post.nl te maken maar na 11 jaar postbezorgen ben ik er eigenlijk wel klaar mee.
Kan altijd nog, als je de buitenlucht of beweging gaat missen. Bij PostNL krijg ik wel minimumloon (plus een paar cent geloof ik), voor ongeveer dezelfde wijken, dus zoveel langzamer kan ik niet zijn.
cron