Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

52
Carla41 schreef: Waarom ik denk dat je de bezorgbonnen nodig hebt?
daarop staat toch hoeveel poststukken, stops en kilo's je per slag hebt ontvangen.
daarop staat toch ook hoeveel tijd er voor die slag staat.
Hmm... de uren staan er pas op sinds februari. Intussen is mijn wijk veranderd,
dus ook de vergoeding. Als je dat soort dingen moet gaan herberekenen over een 5-jaars periode...
maar die zal ik wel nooit halen bij Sandd :mrgreen:

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

53
@frank

mischien eerst is leren lezen frank.
ik heb niets" ergens" gelezen, ik geef zelf de tip om bezorgbonnen te bewaren als jij / de
vastgestelde normuren wil aanvechten/ bespreekbaar maken.. etc..
als jij vind dat je daar de bezorgbonnen niet voor nodig hebt prima.


maar jij bepaalt niet wat ik schrijf. je hebt niet eens in de gaten dat ik positief mee denk en
relevante informatie geef..

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

56
RedSquirrel schreef:
Carla41 schreef: Waarom ik denk dat je de bezorgbonnen nodig hebt?
daarop staat toch hoeveel poststukken, stops en kilo's je per slag hebt ontvangen.
daarop staat toch ook hoeveel tijd er voor die slag staat.
Hmm... de uren staan er pas op sinds februari. Intussen is mijn wijk veranderd,
dus ook de vergoeding. Als je dat soort dingen moet gaan herberekenen over een 5-jaars periode...
maar die zal ik wel nooit halen bij Sandd :mrgreen:

Je hebt gelijk Red Squirrel. Dat is niet te doen. (De cijfers op de bezorgbonnen staan bij Sandd keurig in de computer. Sandd heeft ook een bewaarplicht voor deze gegevens, maar dat even helemaal terzijde)
ik heb gezocht naar een andere methode om de onderbetaling inzichtelijk te maken. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Om mijn doel te bereiken ben ik afgeweken van vaste paden. Of het allemaal lukt weet ik natuurlijk niet. Het zal in ieder geval een lange adem vergen. Dat is zeker. Nu is dit voor mij meer een vrije tijds besteding, gelukkig.
En tijdens processen van verandering wordt wel eens wat losgewoeld en dat roept tegenwerking op, soms uit onverwachte hoek. Maar dat draait, vaak heel snel.
En nu ga ik trainen.

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

57
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de normen bij Sandd. Heb zelf vroeger voor VSP Post gelopen, en daar haalde ik ook regelmatig het minimumloon niet. Dat lag echter niet aan mijn snelheid, maar aan een fundamentele denkfout die aan de norm ten grondslag lag. De norm hield er namelijk geen rekening mee dat je bij meer post ook automatisch efficiënter werkt.

Zo merkte ik dat ik vanaf ongeveer 500 stuks het minimumloon WEL haalde, en dat ik vanaf ongeveer 1000 stuks (kwam helaas zelden voor) er zelfs ruim overheen ging. Het hoogste wat ik ooit haalde was bijna 12 euro per uur (bruto), maar bij lagere hoeveelheden lag het op de helft of minder.

Ga maar na: Als je 300 stops hebt ben je per stop veel meer tijd kwijt, dan wanneer je 600 stops hebt. Als je wijk bijv. 700 adressen telt, zul je in het laatste geval bijna voor elk huis post hebben. Bij 300 stops sla je steeds deuren over, en ben je dus langer onderweg van adres tot adres.

Ook maakte het heel erg verschil of het om losse poststukken ging, of om grote mailings. Die grotere mailings (bijv. Eigen Huis Magazine of de Nuon Kwartaalgids) zaten vaak al min of meer op volgorde in de kratjes, dus dat sorteerde veel sneller dan wanneer je allemaal los spul had wat helemaal door elkaar heen lag.

Ben benieuwd of Sandd op dezelfde manier normeert (geldt ook voor de mensen met een contract, want ook bij hun wordt de hoeveelheid post gedeeld door een norm, waar dan een fictief aantal werkuren uit rolt: eigenlijk hebben die dus ook nog steeds een stukloon, zij het verkapt), en of dat dan ook tot dezelfde problemen leidt.

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

59
Newman schreef: Zo merkte ik dat ik vanaf ongeveer 500 stuks het minimumloon WEL haalde, en dat ik vanaf ongeveer 1000 stuks (kwam helaas zelden voor) er zelfs ruim overheen ging.
Ik merk juist dat ik bij hogere aantallen teveel tijd kwijt ben met sorteren.
Waarschijnlijk doordat de concentratie lager wordt en dan ga ik wat afremmen
om geen fouten te maken. Ook werkt het niet mee als de bundel van 1 straat
veel groter is dan anders zodat ik moet gaan splitsen in honderdtallen.
cron