Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

4
je topic titel is ook niet correct vzo.
het gaat niet over normuren voor bezorgen maar normuren voor deze bezorgdag.

dat is inclusief sorteren..
kleinigheidje.. :P

je hebt gelijk dat het ook onder Vergoedingen had kunnen staan.
maar dit is specifiek voor sanddbezorgers vandaar op het besloten sandd gedeelte.

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

8
Ja alleen in een ideale wereld zou je die normuren kunnen halen. Dan moet het sorteren vliegensvlug en in een keer goed gaan. Je looproute niet al te ingewikkeld om te zetten. Geen klemmende tuinhekjes of brievenbussen. Geen rondslingerend speelgoed, scootmobiels of caravans die het pad blokkeren. Geen dichtgeplakte brievenbussen met het verzoek de post in een losstaande te deponeren. Enz, enz . kortom het is mij nog niet gelukt om het binnen de tijd te doen ;)

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

9
Normuren zijn vooral niet haalbaar als je voor het eerst vervanging loopt in een wijk.
Als je het sorteren volgens het handboek doet, zijn ze nóóit haalbaar. :mrgreen:

Ik loop in elke wijk 2 soorten routes: een vaste route en een route die is aangepast op gewicht.
Het scheelt enorm als je eerst ergens naartoe fietst waar je flink wat gewicht aan post kwijt kunt.
Dat stukje omrijden haal ik er ruim uit.

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

10
Desiree Burgers schreef:Ik heb eens gevraagd hoe dit nou zat met die normuren. Ik kreeg een vaag verhaal te horen.
Is de tijd die er staat, de geschatte tijd die je bezig bent met sorteren en lopen? Dat zou namelijk wel heeeel knap zijn.
Dat klopt. Als je vraagt hoe ze eraan komen, wordt er een vaag verhaal opgelepeld over de computer. Jaja, het is de schuld van de computer. Het is duidelijk dat bezorgers minder dan het minimumloon ontvangen voor de geleverde prestaties, want het lijkt niemand te lukken om het binnen de normtijd thuis te zijn. Iedereen is dan nog volop aan het bezorgen. Ik ben benieuwd of dat onderzoek er ooit komt. (Y)
cron