Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

21
En als je onder ovo werkt moet je ook nog voor iets anders oppassen. Ik heb al een paar keer gehad dat op mijn online bezorgbon stond dat ik bijvoorbeeld 350 poststukken had, terwijl ik er in het echt 100 meer had. Vorige week vond ik die 264 poststukken op de bon ook wel erg weinig in vergelijking met wat ik op de tafel had liggwn. Nee logisch.. ik had er 329. Dus bij ovo ... pas op.

Ik had afgelopen mei de stroopwafels. Helaas werd het bij ons als gewone post gerekend. Ook nog overlap vaak. Ik verdiende welgeteld iets van 4 euro op 400 dozen. Heb er wel drie of vier keer op en neer moeten rijden naar mijn wijk die op 20 fietsminuten afstand van mijn huis ligt.

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

22
slagvaardige schreef:En als je onder ovo werkt moet je ook nog voor iets anders oppassen. Ik heb al een paar keer gehad dat op mijn online bezorgbon stond dat ik bijvoorbeeld 350 poststukken had, terwijl ik er in het echt 100 meer had. Vorige week vond ik die 264 poststukken op de bon ook wel erg weinig in vergelijking met wat ik op de tafel had liggwn. Nee logisch.. ik had er 329. Dus bij ovo ... pas op.

Ik had afgelopen mei de stroopwafels. Helaas werd het bij ons als gewone post gerekend. Ook nog overlap vaak. Ik verdiende welgeteld iets van 4 euro op 400 dozen. Heb er wel drie of vier keer op en neer moeten rijden naar mijn wijk die op 20 fietsminuten afstand van mijn huis ligt.
Ik lees wel vaker de term "overlap" maar ik realiseer me opeens dat ik niet weet waarover dat gaat.
:?:

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

24
Het minimumloon geldt zowel voor bezorgers in loondienst als voor mensen met een OVO. Als je intussen niet meer voor Sandd werkt, kun je ook in aanmerking komen voor achterstallig loon, als blijkt dat de normuren niet goed zijn berekend Ik heb de SZW - ook wle WML genoemd (overheidsinstantie die controleert of bedrijven zich houden aan het minimumloon ) verwittigd en kan namen van bezorgers aan dit formulier toevoegen. Je naam wordt nooit doorgegeven aan Sandd.
Mijn eerste prioriteit ligt bij openheid van de directie en een eerlijke beloning voor OVO en contracten. Bezorgers die menen dat de normtijden niet in overeenstemming zijn met de bezorgprestaties kunnen bij aanmelding ook nog achterstallig loon tegemoet zien. (tot max 5 jaar terug)

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

25
slagvaardige schreef:En als je onder ovo werkt moet je ook nog voor iets anders oppassen. Ik heb al een paar keer gehad dat op mijn online bezorgbon stond dat ik bijvoorbeeld 350 poststukken had, terwijl ik er in het echt 100 meer had. Vorige week vond ik die 264 poststukken op de bon ook wel erg weinig in vergelijking met wat ik op de tafel had liggwn. Nee logisch.. ik had er 329. Dus bij ovo ... pas op.
Potjandoppie, als ze je met die schamele vergoeding ook nog tekort doen, houdt het een keer op. Het is gek hoe je went aan crisis... hoe lang zou het duren voor ze geen bezorgers meer vinden die het voor dat geld doen?

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

26
@FrankV

Sandd besteedt ook post uit aan onderaanneners en dan kan je Sandd niet aanspreken over je vergoeding helaas.
Je tekent een o.v.o contract met de onderaannemer en niet met Sandd.
Dat er zoveel verschil in vergoeding is is al een teken aan de wand.
Hierbij bedoel vooral het weglaten van een sorteervergoeding.
Ik werk nu rechtstreeks voor Sandd en ben er behoorlijk op vooruit gegaan.
In september hoor ik meer over de nieuwe afspraken die Sandd gemaakt heeft.

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

29
@slagvaardige

nou ga ik niet zeggen dat sandd goed betaald want dat is niet zo.
maar het weghalen van de sorteervergoeding (onderaannemer) van 2 cent en daarvoor in de plaats voor de overlap 1 cent te geven .. is natuurlijk al niet in de haak.
bij 100 poststukken lever je 1 euro in.. bij 500 poststukken 5 euro .. soms al bij 1 slag.. tel uit je verlies.

ik doe van tijd tot tijd een controle van het aantal poststukken en dan klopt dat gewoon. als je er is een tiental teveel hebt , is het van een vorige slag foutsorteringen o.i.d.

als het om honderdtallen gaat! zou ik zeker bellen.
of de sorteerders van de onderaannemer maken er een potje van.. of de onderaannemer doet er eigen post bij
maar dat laatste lijkt me haast ondenkbaar.

@frank
jij bent bezorgers blij aan het maken met een dooie mus.
heeft iedere bezorger al zijn bezorgbonnen met aantal poststukken/ kilo,s.. etc nog bewaard?

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

30
Carla41 schreef:@slagvaardige

nou ga ik niet zeggen dat sandd goed betaald want dat is niet zo.
maar het weghalen van de sorteervergoeding (onderaannemer) van 2 cent en daarvoor in de plaats voor de overlap 1 cent te geven .. is natuurlijk al niet in de haak.
bij 100 poststukken lever je 1 euro in.. bij 500 poststukken 5 euro .. soms al bij 1 slag.. tel uit je verlies.

ik doe van tijd tot tijd een controle van het aantal poststukken en dan klopt dat gewoon. als je er is een tiental teveel hebt , is het van een vorige slag foutsorteringen o.i.d.

als het om honderdtallen gaat! zou ik zeker bellen.
of de sorteerders van de onderaannemer maken er een potje van.. of de onderaannemer doet er eigen post bij
maar dat laatste lijkt me haast ondenkbaar.

@frank
jij bent bezorgers blij aan het maken met een dooie mus.
heeft iedere bezorger al zijn bezorgbonnen met aantal poststukken/ kilo,s.. etc nog bewaard?
cron