Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

31
Carla41 schrijft:
jij (Frank) bent bezorgers blij aan het maken met een dooie mus.
heeft iedere bezorger al zijn bezorgbonnen met aantal poststukken/ kilo,s.. etc nog bewaard?[/quote]

RE:
Jij (Carla41) probeert een initiatief te dwarsbomen met een persoonlijke aanval. Daarom zal ik ook niet ingaan op je opmerking. Ik wil alleen over de inhoud met jullie praten.
Bovendien is het te beknopt beschreven en onduidelijk (heeft iedere bezorger als zijn bezorgbonnen met aantal poststukken/kilo’s etc nog bewaard?).
Graag een opbouwende reactie. Kritische vraag mag ook uiteraard.

Ik verwacht dat een onderzoek van de SZW iets zal opleveren. Daarom steek ik er tijd in.
De eerste prioriteit is de verhouding van de geleverde prestatie en de geldelijke beloning te verbeteren. Ik ga dat positief aanpakken. Ik ga er ook van uit de ""Sandd"" positief zal meewerken. Ik hoop veel positieve en goeie suggesties te kunnen plukken uit de reacties op het forum.

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

34
@frank v
tja.. ik reageerde op jouw bericht. dit is een forum frank..
Het is vanuit mij zeker geen persoonlijke aanval om een initiatief te dwarsbomen.

Ik heb weinig vertrouwen in je actie , maar dat neemt niet weg dat ik ook vind dat als je ergens voor staat je ervoor moet gaan frank.

als jij schrijft " Bezorgers die menen dat de normtijden niet in overeenstemming zijn met de bezorgprestaties kunnen bij aanmelding ook nog achterstallig loon tegemoet zien. (tot max 5 jaar terug)"
ga ik daar inhoudelijk zeker op in.

want om vast te stellen dat de normtijden niet zouden kloppen tot max. 5 jaar terug..heb je de bezorgbonnen nodig.
en ik ging van mezelf uit , die gooi ik elk jaar weg.

@jan
Schrijf wat je wil jan.
ben benieuwd of je er op vooruit gaat binnenkort als je rechtstreeks voor sandd gaat werken.
of klinkt dit "verdacht" jan? :D

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

35
nee hoor Carla.
ik ben vanmorgen naar een presentatie van Sandd geweest wat in mijn ogen een grote wanvertoning was op bijna geen enkele vraag kwam een antwoord deze presentatie was in het geheel niet voorbereid wat ik ook kenbaar heb gemaakt in deze bijeenkomst, heb de indruk dat wij na de overgang van Mailfactory naar Sandd slechter af zijn financieel wordt ik er dik beter van nl.
straatzetvergoeding was 2.0 eurocent per poststuk wordt 2.1
basisvergoeding (wijkvergoeding) was 3.euro 46 wordt 5euro 60 per bezorgdag
adresvergoeding was 4 eurocent per stop wordt 4.5 eurocent
herlaadvergoeding was 2 euro 50 per 30 kilo wordt 2.79 per 30 kilo
afmeldvergoeding was 20 eurocent wordt 0.0000000000000
ik denk dat ik er tussen de drie en vier euro op vooruit ga per bezorgdag
moet alleen nog afwachten hoe de aanlevertijden van de post gaat worden en hoe de vrije dagen i.v.m. vakantie ed. ingevuld gaan worden
bij Mailfactory was dit NOOIT EEN PROBLEEM bij Sandd heb ik wat dit betreft een raar onderbuik gevoel
maar wil ze wel de voordeel van de twijfel geven.
al wordt dit wel moeilijk als je de reactie op de vraag of de sleutels welke de chauffeur van Mailfactrory bezit i.v.m. het binnen zetten van de aangeleverde post of deze sleutels overgaan naar de nieuwe chauffeur van Sandd hierover in het geheel nog niet was nagedacht dat geeft mij dat rare onderbuikgevoel
Mailfactory is voor mij altijd een perfecte werkgever geweest moet nog zien of Sandd dit kan benaderen

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

36
@jandegraaf,

De sleutel kan je het best meteen terug vragen als de chauffeur voor het laatst je post komt brengen.
Jij zelf hebt een sleutel afspraak met Mailfactory en Sandd bemoeit zich hier niet mee.
Gewoon zelf actie ondernemen.
Toen de chauffeur van Sandd de eerste keer langskwam om de tassen te brengen heb ik de sleutel aan hem afggeven.
Toen we van Axander overgingen naar Sandd zouden de kratten door Sandd meegenomen worden vertelde Axander.
Gelukkig was het een krat want hij staat er nog.
Heb verschillende chauffeurs gehad in het begin en nooit problemen gehad.

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

37
@jan

mbt je vergoeding: je afmeldvergoeding wordt 00000000
omdat deze in de basisvergoeding is opgenomen. :idea:
je basisvergoeding betreft: de wijkvergoeding+ de afmeldvergoeding + een opslagvergoeding.

sandd bezorgt redelijk op tijd binnen de vastgestelde blokuren .

Minpunt = de slechte presentatie bij samenkomsten met bezorgers
en het niet eenduidig kunnen uitleggen hoe de vergoedingen zijn samengesteld.

ook mbt vakantie dagen kunnen coordinatoren niet helder uitleggen hoe de uren worden samengesteld.

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

38
Jij, Carla41 hebt dus bezorgbonnen tot 1 jaar terug. Je zou dus een nabetaling krijgen over een jaar
Er is geen sprake van een dooie mus. Je spreekt jezelf tegen in één en hetzelfde bericht.
Als je zegt dat bezorgers worden blij gemaakt met een dooie mus, ga je er dus ook vanuit dat geen enkele bezorger zijn bonnen keurig bewaard. Met 15.500 bezorgers is dat dat een uitspraak die je niet kan waarmaken. Al is er maar 1 bezorger die alles heeft bewaard, dan is het al zinvol.

Jij weet nu al dat een onderzoek tot niets zal leiden.
Je kent de tekst niet en de vraag niet die ik bij het SZW heb neergelegd.

Wat zijn de intenties?

Met je bericht voorkom je dat bezorgers zich aansluiten.

Je probeert bezorgers te overtuigen dat ze hun bezorgbonnen nodig hebben. Ook dat is kletskoek! Deze bewering kan je niet waarmaken. Als je werkelijk ergens hebt gelezen dat bezorgbonnen noodzakelijk zijn, sta ik vooraan. Laat maar zien en deel het antwoord met iedereen.

Ik wil me richten op de SZW en de ontwikkelingen. Ik heb een hekel aan dit negatieve stemmingmakerij. Niemand wordt verplicht zich aan te sluiten. Iedereen is daar vrij in. Bezorgers zijn goed in staat zelf te beslissen of een onderzoek nodig is.

Nog even een uitspraak van Aristoteles: Er is maar één manier om kritiek te vermijden: niets doen, niets zeggen en niets zijn.
Daarmee is gezegd: Er is inderdaad een mogelijkheid dat er geen onderzoek wordt ingesteld of dat een onderzoek niet leidt tot de gewenste uitkomst, namelijk een hogere beloning. Dan heb ik ongelijk gehad en Ik kan daar goed mee leven. Maar kom niet met zogenaamde kritiek en andere intenties. Niemand heeft daar baat bij. Ook de directie van Sandd wil graag een eerlijke beloning voor de werknemers. Ik vind het beter om niet te veel te klagen over je loon. Des te beter is het als je kan aantonen dat het uitbetaalde bedrag te laag is.

Ik heb gelezen op het forum dat er is onderbetaald. Dat MAG onderzocht worden.

Uiteraard ga ik mijn troeven die ik in handen heb niet uitspelen op dit forum. Die houd ik vanzelfsprekend achter de hand. Sandd is tot op heden ook niet open geweest over de opbouw van de vergoedingen. Dat is hun troef waarmee ze het lastig willen maken om aan te tonen dat er onder het minimum wordt betaald.

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

39
Tjee, als ik dit lees vraag ik me af waarom er nog steeds mensen willen werken voor Sandd. Niet dat het bij PostNL allemaal zo rooskleurig is qua betaling, maar dit is wel heel extreem! Bovendien kun je bij PostNL altijd nog verhaal halen als je het niet eens bent met de urennormering, terwijl je bij Sandd nergens terecht kunt, en werk je als postbezorger altijd rechtstreeks voor PostNL, zonder tussenkomst van onderaannemers die ook ook eens wat centjes van de toch al niet ruimhartige vergoeding willen afsnoepen.

Frank V: Succes met je actie, maar als je het mij vraagt is de beste actie in zo'n geval stemmen met de voetjes.

Re: Normuren voor bezorgen op wijkplanning

40
Newman schreef:Tjee, als ik dit lees vraag ik me af waarom er nog steeds mensen willen werken voor Sandd. Niet dat het bij PostNL allemaal zo rooskleurig is qua betaling, maar dit is wel heel extreem! Bovendien kun je bij PostNL altijd nog verhaal halen als je het niet eens bent met de urennormering, terwijl je bij Sandd nergens terecht kunt
Ik kan met klachten gewoon terecht bij mijn supervisors en die hebben een aantal keren de uren voor mij bijgesteld naarboven. Bijvoorbeeld toen er een keer last minute een order tussen geschoven is die kennelijk niet meer op de bezorgbon terecht kwam. (Ik werk dan ook rechtstreeks voor Sandd). Het blijft wel een kwestie van zelf ook een beetje opletten. Alleen vind ik in het algemeen dat PostNL professionelere spullen verstrekt aan medewerkers. Vooral op een regenachtige dag merk je het verschil. Het feit dat ik tussen 8 en 18 uur post kan bezorgen en zelf de volgorde mag bepalen zijn voor mij erg belangrijk.
cron