Verkeerd aantal poststukken geteld?

1
Beste bezorgers van Sandd,
ik vraag bij deze om jullie wijze raad. Zoals misschien sommigen van jullie gelezen hebben loop ik sinds deze week post bij Selektmail. Nu, vanochtend ben ik ook met Netwerk VSP gestart en morgen wil ik met Sandd beginnen. Ik weet inmiddels al een beetje hoe een stapel poststukken er uit ziet en rook meteen onraad toen ik de vijf kratten onder ogen kreeg waarin 214 poststukken zouden liggen. Toch ben ik maar braaf gaan sorteren en achteraf heb ik een stapeltje nageteld. Hmm, dat is al wel erg veel. Uiteindelijk ben ik alle poststukken na gaan tellen en wat blijkt: 301 poststukken, exclusief de verkeerd gesorteerde. Een kleine stapel zat in een elastiek, dus daar is misschien iets vreemds mee aan de hand. Verder zat op één poststuk al een sticker met de mededeling dat het onbezorgbaar was. Nu wil ik niet meteen boos mijn coördinator gaan bellen maar ik vermoed dus dat er iets niet in de haak is. Mis ik iets in hoe Sandd het aantal poststukken berekend, zit de lading van dinsdag er nog bij, of is €14,17 verspreid over zogenaamd 214 poststukken verspreid over 151 stops, en dat weer over ruim 800 brievenbussen, maar stiekem 301 poststukken, gewoon te weinig? Ik hoop dat ik me ergens in vergis. Anders is dit best wel raar en moet ik gaan bedenken wat ik nu met die inmiddels gesorteerde poststukken ga doen, een verhoging van het loon eisen of ze vragen het op te komen halen. Ik hoop vandaag of morgen nog op een reactie, zodat ik weet waar ik straks mee bezig ben en niet voor niets verhaal ga halen.

Bedankt! (Y)
appelmuisjes

Re: Verkeerd aantal poststukken geteld?

4
Ik zou er ook over bellen. je hebt best kans dat ze er iets van dinsdag bij hebben gedaan (in dat elastiek) maar dan mag je daar ook voor betaald worden.
Ik tel het nooit na maar een stapel met een elastiek en met retoursticker zou ik ook vreemd vinden.
Dus gewoon bellen!

gr Lucie

Re: Verkeerd aantal poststukken geteld?

5
Ik had dinsdag ook een krat met post erbij zitten, dat al helemaal gesorteerd was.... Ik wilde stoppen, omdat ik ook voor VSP en DHL werk en dan is 3 dagen gewoon te veel. Maar om ze de tijd te geven een andere bezorger te vinden, heb ik de dinsdag nog aangehouden. Ik heb toen een mail gestuurd om uitleg en alle aantal geteld van de gesorteerde post. Ik ben toen gelijk teruggebeld en de bezorgmanager wist er niks van, maar verzekerde me wel dat het uitbetaald zou worden.
Dus ik zou het gewoon melden, ik had het expres via de mail gedaan, aangezien je dan een "bewijsje" hebt. Maar de telefoon werkt natuurlijk ook.
Ze betalen wel veel minder, doordat ze heel veel overlap hebben.

Re: Verkeerd aantal poststukken geteld?

6
Jongens, ik heb gebeld en het is opgelost, bedankt.
Ik heb €7,50 er bij gekregen, ga ervan uit dat het allemaal goed komt.
Ook hier wist de manager van niks, maar hij vertrouwde me.

@tassie74:
Hier in Amsterdam betaalt Netwerk VSP het minst, ik denk dat ik daar na de zomervakantie weer mee ga stoppen maar wacht het nog even af. DHL verdient hier het beste maar ik denk als er heel veel post is Sandd. Zoals nu dus.

appelmuisjes

Re: Verkeerd aantal poststukken geteld?

8
Meestal klopt de bezorgbon maar gelang je ervaring voel en zie je als het meer post is. Dus tel ze na!! En schrijf het juiste aantal op je bon.
Als er post bij is apart met een elastiek erom is dat de dagpost, die tel je apart erbij. Als je helemaal zeker wil zijn kun je beter echt alles tellen elke keer!

Re: Verkeerd aantal poststukken geteld?

9
Ik vind een vertrouwenskwestie van Sandd in de richting van de bezorgers. En als ik na de afgelopen twee bezorgdagen kijk, met beide keren 7 volle kratten post, en ook de aantallen fors hoog, dan zie ik mezelf die poststukken niet allemaal gaan tellen of de aantallen wel kloppen....oef...
Maar misschien eens steekproefsgewijs een keertje tellen, is misschien wel eens een optie....
Al brengen ze de foutsorteringen en retouren ook even later niet in mindering in het eindtotaal, want die heb je toch meegesorteerd... ;)
Alleen niet bezorgd... :lol:

Re: Verkeerd aantal poststukken geteld?

10
@anne

zo denk ik er ook over. je moet wel ergens vertrouwen in hebben.
doe een keer een streekproef als het rustige tijden zijn. en herhaal dat na een jaartje of zo...
als je over de 1000 poststukken hebt, zal het vast wel de ene keer iets meer en de andere keer iets minder kunnen zijn.
het wordt afgetikt in apeldoorn, dus uiteindelijk wordt je betaald waar je voor loopt.

de bezorgbonnen kloppen wel qua berekening vind ik.
en salaris is altijd op tijd.
is ook wel leuk om goede zaken aan te halen toch ;)
cron