Re: Verkeerd aantal poststukken geteld?

11
Mag ik hier even op inhaken.
Voorheen werkte ik bij een bedrijf wat post voor Sandd/VSP/TNT adresseerde, dat gaat per postcode straat op bundel.
De ene bundel bijv. 10 expl, de volgende 15/12/21 enzzz.
Op de adressticker staat een code, het laatste getal staat voor het aantal wat in de bundel zit.
Ongesorteerd gaat op postcode maar dan per vast aantal in je bundel , bijv alles op 50 (met een restpakje). ook hier op de adresstickers het vermelde aantal wat in de bundel moet zitten.
Deze machines hebben wel eens uitval door storing en klopt het aantal niet wat in de bundel hoort te zitten.
Die word bij je bezorgd als een ongesorteerd pakket.
Zoals ik hierboven lees met 100 verschil op 300 is toch 33% ???
Iets is daar gigantisch misgegaan bij die verpakker.

Laat je verder niet in de luren leggen, de postbedrijven zoals Sandd/VSP krijgen de exacte aantallen door.
De klant levert een bestand aan, de verwerker draait dat uit zo simpel is het.
Wat evt. door die machine naar de filestijnen gaat heb je eerder post te weinig dan teveel.

Re: Verkeerd aantal poststukken geteld?

13
postbode21 schreef:@88Ce

kan me haast niet voorstellen dat het bedrijf voor sandd en tnt post adresseerde.
Ik wil jullie wel eens mee nemen om te kijken hoe dat in zijn werk gaat.
bedrijf. http://www.apgbv.nl/

Wel degelijk dat daar ook geadresseerd word (machinaal) handmatig was uiterst zeldzaam.
Sandd heeft zelfs de rotgewoonte om ook te bepalen hoe er gebundeld en gestapeld moet worden.
Altijd op slagen van 9, links onder beginnen dan 3 naar boven 3x horizontaal, volgende laag linksboven beginnen 3x horizontaal dan rechtsboven 3x verticaal enz.. nooit meer lagen dan 10.
TNT in kooien met postcode gebieden, einde kooi 2** op het laatste pakket.
Laatste kooi ongesorteerd.
24 uur, 48 uur en (72 uur buitenland) die gaan in zakken, waarbij België dan weer een wit etiket had.
Europa apart, VS apart en de rest van de wereld apart.

Is niet om bijdehand te doen of iets, we deden zaken met NicOud Heerhugowaard (de grootste postverdeler ter wereld) en Jetmail ook niet de kleinste in Europa.

Re: Verkeerd aantal poststukken geteld?

14
@88ce

Hee Nico,
je doet niet bijdehand hoor, het is leuk om te weten.. hoe de voortrajecten zijn!
en het is nieuw (s) voor me dat het adresseren toch eerst bij een ander bedrijf gebeurt.
hoezo rotgewoonte nico... of is het lastig voor degenen die het moeten uitvoeren.? ;)

vandaar wordt het dus centraal naar apeldoorn gebracht, wat sandd post betreft
en de tnt post wordt verspreid over verschillende sorteercentra in nederland ?


vond je het werken niet leuk dat je bent overgestapt naar de postbezorging...
en heb je nu een contract bij postnl getekend voor bepaalde tijd..?

Re: Verkeerd aantal poststukken geteld?

16
postbode21 schreef:@88ce

vandaar wordt het dus centraal naar apeldoorn gebracht waar de verdere verdeling
wordt voortgezet.
hoezo rotgewoonte nico... of is het lastig voor degenen die het moeten uitvoeren.? ;)
nope, gaat naar depots die er verder mee aan de slag moeten, alle "shit" gaat idd naar Apeldoorn.
De rotgewoonte bestaat zeker uit de "stapelaars", niet om die mensen neer te halen, eerder het bedrijf/beleid waarom ik er weg ben gegaan.
Uitlezen van bundels, uitlezen van einde kooi/pallet enzzz. daar worden mensen ingezet waar ze subsidie voor krijgen om de reden dat ze niet met de arbeidsmarkt mee kunnen komen en dan 3x per week op kantoor die jongens/meisjes (zo U wilt Dames/Heren) uit te foeteren dat het niet goed is gegaan.

Tja en dan komt fase 2 in het depot waar ook e.e.a. mis kan gaan en het sneeuwbaleffect is compleet.

Heb weleens (vaker) meegemaakt dat de adressen verkeerd uit waren gedraaid, retour-adres was de klant, het afleveradres de aanbieder dat we daar een kleine 20.000 brochures terug konden halen en opnieuw beginnen.
Je praat dan al snel over kosten arbeidsloon en een kleine €5000.00 aan extra porto kosten.

Re: Verkeerd aantal poststukken geteld?

17
@CE88

dus je werd uitgekafferd nico... terwijl je gewoon door een reorganisatie in je grafisch bedrijf buiten de boot viel..
dat is echt onaangenaam !
dan kan ik me voorstellen dat je naar elders bent gegaan.
nou ja, nu lekker opnieuw opstarten bij postnl... ik hoop dat je het naar je zin blijft hebben!
denk maar zo... extreem postweer heet niet voor niets extreem... het komt maar enkel keren per jaar voor.

ik ben gewend aan alle jaargetijden... elk heeft wel iets... zelfs het straks de eerste voetstappen zetten in
de sneeuw.. als het buiten nog maagdelijk schoon is...... dan neem ik de smurrie en de gladheid wel voor lief. ;)

is ook wel mooi, dat alle vuurwerk die nu blijft liggen, als het vandaag al niet is weggespoeld... overdekt wordt
door een dikke laag sneeuw. :lol:

Re: Verkeerd aantal poststukken geteld?

18
Niet ik werd uitgekaffert, juist die hulpen.
De werksfeer was gewoon niet goed, zet de juiste mensen op de juiste plaats
die kosten wel wat meer, na 3x foute boel heb je de onkosten al ingedekt.

Kan me er nog over opwinden maar heeft geen zin.
Wel interessant te lezen en te ondervinden dat ik "stiekum" toch gelijk had.
cron