Re: vergoeding Postnl/sandd

12
@slagvaardige

en het wordt niet gecompenseerd door overslag/ hogere wijkvergoeding o.i.d.?
voor 4 euro per uur is het toch tijd voor vakbond inschakelen..
ze kunnen aan een normering niets doen ? maar voor individuele gevallen moeten ze toch aan het werk. :roll:

Re: vergoeding Postnl/sandd

14
Overslag? Voor overslag (overlap?) krijg ik 1 cent. En mijn wijkvergoeding (752 brievenbussen) is Euro 1,30

Overlap en wijkvergoeding heb ik allemaal meegerekend. Ik hou zo rond de 4 a 4,5 Euro gemiddeld per uur over.

Ja, de onderaannemer moet ook nog aan ons verdienen. En dat doen ze prima.

Stap je naar de vakbond, dan wordt je eruit geknikkerd. Dat is iemand op een ander forum overkomen toen hij ging klagen. Er wordt gewoon een nieuw blik open getrokken. Na jou, vele anderen.

Ik weet het, ik doe het voornamelijk voor de beweging en om onder de mensen te zijn. Maar eigenlijk kun je net zo goed vrijwilligerswerk doen.

En nee, eigenlijk baal ik hier stevig van. Het ging nog voor 1 mei 2013 toen we nog een cent of twee cent vergoeding voor het sorteren kregen. Nu ben ik gemiddeld 50 Euro minimaal per maand achteruit gegaan.

Ik heb een grote wijk en ik ben echt wel gemiddeld 2 1/2 uur per slag bezig met sorteren, gemiddeld. Ik heb meestal meer dan 500 stuks post.

Re: vergoeding Postnl/sandd

16
jandegraaf schreef:we gaan terug in de tijd nog even en dan valt post bezorgen onder de noemer uitbuiting of slavernij.
het is dat ik graag buiten en in beweging ben maar eigenlijk zijn we met z'n allen STAPELGEK.
Inderdaad, STAPELGEK.....En dat kunnen we SAMEN wel veranderen, maar dat zal heel moeilijk zijn. Gewoon ALLEMAAL gaan staken. Maar met mijn ervaringen hiermee lukt dat toch nooit. Ik heb bij mijn vorige werkgever waar ik 28 jaar in ploegendienst heb gewerkt en in 2005 ben ontslagen een keer meegemaakt dat de hele afdeling aan het morren was over bepaalde dingen eens gezegt met dat geouwehoer komen we geen steek verder, we moeten met de leiding gaan praten hierover. Iedereen was het met me eens ik zeg kom op dan gaan we er met zijn alle nu naar toe. We lopen met z'n allen de lange gang door naar het kantoor en toen ik bij de deur was aangekomen en me omdraaide zag ik niemand meer....Zo gaat dat meestal in zijn werk helaas.

Re: vergoeding Postnl/sandd

19
RedSquirrel schreef:
Davidinho schreef:...Bij de eerste reactie van Newman kwam het mooi overeen ...
Ja, die negeerde gewoon het stukje over fysieke arbeid.
Als jij gewoon vraagt: "Hebben jullie het gevoel dat je alle tijd vergoed krijgt die je in je werk steekt?" dan wordt het antwoord: "Soms wel, soms niet." :roll:
Wat heb ik dan genegeerd? De vraag kwam er toch op neer of de tijd die je over je werk deed overeen kwam met je contractomvang?

Re: vergoeding Postnl/sandd

20
Newman schreef:
RedSquirrel schreef:
Davidinho schreef:...Bij de eerste reactie van Newman kwam het mooi overeen ...
Ja, die negeerde gewoon het stukje over fysieke arbeid.
Als jij gewoon vraagt: "Hebben jullie het gevoel dat je alle tijd vergoed krijgt die je in je werk steekt?" dan wordt het antwoord: "Soms wel, soms niet." :roll:
Wat heb ik dan genegeerd? De vraag kwam er toch op neer of de tijd die je over je werk deed overeen kwam met je contractomvang?
Tijdverbruik is toch niet hetzelfde als FYSIEKE ARBEID. Sorteren gebeurt meer in je hoofd dan dat het een krachtsinspanning (fysieke arbeid) is. Maar als jij 200 catalogi moet sorteren ben je zo klaar. De fysieke arbeid: het rondbrengen van 200 x 1 kg (bijvoorbeeld) dat is heel iets anders.
cron