Re: Stand van zaken CAO Sandd

51
Carla41 schreef:@opdedeurmat
In elk geval kon ik voor dat geld geen moeite doen om de blauwe enveloppen droog te houden vandaag :-(
:mrgreen: (Y)
@slagman
de tussentijdse verhoging per 1 mei heeft dan toch geen betrekking op het wettelijk minimumloon maar is
een aanpassing vanuit sandd van de vergoedingen?
@Carla41
Ik vind dat je je klanten nooit mag duperen over jouw conflict met je werkgever, dus ik probeer wel zo goed mogelijk mijn klant (de ontvanger van de post die aan mij is toevertrouwd) te bedienen. Al kan ik me voorstellen dat je vanuit frustratie minder zorgvuldig wordt en daar (stiekum) je opdrachtgever de schuld van geeft. Helaas wordt het 'drama' daar alleen maar groter van en leidt het niet tot verbetering van je situatie. Klachten over jouw werk kunnen het voor jezelf alleen nog maar erger maken.

Ten aanzien van de vergoedingen heb je helemaal gelijk. De verhoging van het wettelijk minimumloon komt hier overheen.

Re: Stand van zaken CAO Sandd

52
@slagman

"Ik heb mijn langste tijd bij Sandd wel gehad"
ik heb het je eerder horen zeggen slagman.. maar je werkt al bij de post sinds 2003?
ik gun je graag ander werk maar het moet er wel zijn. :idea:

@peter
ik ga er niet van uit dat jij geadresseerden de dupe zou laten zijn
omdat je vind dat je beter betaald moet worden.
als ik echt zou vinden dat ik werd onderbetaald, dan ben ik weg.

als die verhoging van die vergoedingen tussentijds klopt, dan betekent dat toch peter
dat de werkgever gehoor geeft, mondjesmaat, aan de klachten dat het werk niet goed wordt betaald.

maar t.a.v. jou.. werk je soms voor een onderaannemer? want die hanteren echt lagere bedragen en
schijnen geen stuksvergoeding meer voor het sorteren te betalen.

Re: Stand van zaken CAO Sandd

54
@Peterlegrand

"Sandd kiest niet voor niets voor scholieren, gepensioneerden en moeders met schoolgaande kinderen als bezorgers en geeft daarbij weinig werk."

dat is niet exclusief voor sandd he peter.
bij postnl gebeurt hetzelfde.. vervang jij de postbode en wordt jij weer vervangen door een goedkopere kracht..

in de supermarkt.. zijn ze straks allen hoogstens 14 jaar..
met 18 jaar zijn ze te oud= duur

@bezorger..
sorry , ik had je berichtje niet gezien.
op de 1e bezorgbon van mei stonden de nieuwe bedragen..
Laatst gewijzigd door Carla41 op 08 jul 2014, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Stand van zaken CAO Sandd

55
Carla41 schreef:
@slagman
het minimumloon was in juli 2013 ( bij 40 uur) 1477...
in januari 2014 1485
per juli 2014 1495
van juli zien we pas in augustus...
zie je salarisspecificaties van de afgelopen maanden.

de tussentijdse verhoging per 1 mei heeft dan toch geen betrekking op het wettelijk minimumloon maar is
een aanpassing vanuit sandd van de vergoedingen?
Klopt, daarom schreef ik ook dat de verhoging deels het gevolg was van de verhoging van het WML.
Procentueel gezien was de verhoging van de vergoedingen zelfs iets hoger dan de verhoging van het WML.

Het is overigens nog maar de vraag of de laatste aanpassing per 1 mei van kracht werd. Mijn vergoedingenkaart wijzigde per 1 mei omdat er wijzigingen in de wijk waren en toen zag ik dat de vergoedingen waren veranderd. Het kan best zo zijn dat de vergoedingen reeds per januari werden aangepast.

Wat dat laatste betreft komt er van de in de CAO beloofde transparantie omtrent beloning weinig of niets terecht.

Re: Stand van zaken CAO Sandd

57
Carla41 schreef:@bezorger..
sorry , ik had je berichtje niet gezien.
op de 1e bezorgbon van mei stonden de nieuwe bedragen..

Heb net gekeken wijkplanning vrijdag 2 mei staat niks over bedragen
staan sowieso geen bedragen op !

wat heb je trouwens aan een verhoging sorteervergoeding als de normering eenzijdig telkens word verhoogt?
dan kom je steeds op een lager uurloon uit hoor
Laatst gewijzigd door bezorger op 08 jul 2014, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Stand van zaken CAO Sandd

58
ik ga even voor je kijken bezorger heb de maand mei niet bij de hand :D

Ik ben eruit bezorger. (Y)
ik heb zowel bij vrijdag 2 mei als op een nieuwe vergoedingenkaart de nieuwe bedragen
ingaande per 1 mei 2014.

ik heb het nog niet berekend of de norm van 400/420 nu is veranderd naar 444.
dat is een gerucht op facebook van sandd maar het is nooit officieel door sandd bevestigd.
Laatst gewijzigd door Carla41 op 08 jul 2014, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
cron