Re: Vergoeding Sandd blijft intrigeren

2
Vooral intrigerend is de lengte van de wijk icm het aantal afgiftepunten. Een wijk van 20 km lang met dik 300 adressen zul je bij PostNL niet snel treffen, en het zal zeker geen fietswijk zijn. Zo'n wijk zou bij ons een bromfietswijk zijn, en dan zorgt PostNL ook nog eens voor een mooie scooter.

Nu kun je uiteraard opperen dat de betreffende bezorger misschien niet zo rap is, maar een gemiddelde snelheid van 12 km per uur voor een voet/fietsbestelling is behoorlijk snel. En dan nog steeds uitkomen ONDER het minimumloon... :(

Re: Vergoeding Sandd blijft intrigeren

3
@Newman
wat mij intrigeert is hoeveel stops deze bezorger heeft.
gemiddeld heb ik voor 2/3 tot 1/2 van de adressen post..
zeker in een buitenwijk scheelt het denk ik wel of je elk boerenerf op moet rijden of niet..

ik denk niet dat bezorgers met sanddbrommers rijden
maar of een buitenwijk wordt gedaan door sanddchauffeurs die ook postbussen lege,
of er staat echt een heel andere wijkvergoeding voor
i.p.v. ong. 2 euro 10 euro per keer.

Re: Vergoeding Sandd blijft intrigeren

4
Bij ons is zo te zien de wijkvergoeding eraf gegaan. Ik zag het toevallig omdat ik een invalwijk heb en de bezorgbon via het portaal zag. De wijkvergoeding stond er niet meer op. Toen keek ik naar het vergoedingenoverzicht omdat dat in mijn geval maar 99 Euro was over juni terwijl ik net zoveel post of zelfa meer had dan de maand daarvoor en daar stond de euro 1,30 per slag niet meer bij. Is 2,60 per week maal 4,5. Ja nu snap ik het verschil..

We hebben al geen sorteervergoeding meer. Nu dus ook geen wijkvergoeding en dat is ons nooit verteld.

Re: Vergoeding Sandd blijft intrigeren

5
slagvaardige schreef:Bij ons is zo te zien de wijkvergoeding eraf gegaan. Ik zag het toevallig omdat ik een invalwijk heb en de bezorgbon via het portaal zag. De wijkvergoeding stond er niet meer op.
Is er niet toevallig iets fout gegaan bij jou? Ik had er wel startvergoeding op staan (is toch hetzelfde?) Had trouwens ook 99 euro in juni (voor 1 wijk).

Re: Vergoeding Sandd blijft intrigeren

7
Wat mijn probleem is, is dat ik dus een buitenwijk heb. Helaas moet je altijd overal langs rijden, ook als je geen post voor sommige adressen heb. Ik heb dus niet zo veel post maar moet wel elke week 2 x 40 km rijden. Dus ben ik dat met de auto aan het doen. Want 2.30 uur krijgen vergoed voor sorteren en 40 km rondfietsen is eigenlijk belachelijk. En nee ik krijg geen km vergoeding, geen bromfiets helemaal niets. Heb al eens om benzinegeld gevraagd.....dom,dom,dom.
Maar niemand kan volgens mij dat fietsen, bezorgen en sorteren in die tijd. Helaas krijg je ook hierop geen antwoorden.

Re: Vergoeding Sandd blijft intrigeren

9
tebbles schreef:Wat mijn probleem is, is dat ik dus een buitenwijk heb. Helaas moet je altijd overal langs rijden, ook als je geen post voor sommige adressen heb. Ik heb dus niet zo veel post maar moet wel elke week 2 x 40 km rijden. Dus ben ik dat met de auto aan het doen. Want 2.30 uur krijgen vergoed voor sorteren en 40 km rondfietsen is eigenlijk belachelijk. En nee ik krijg geen km vergoeding, geen bromfiets helemaal niets. Heb al eens om benzinegeld gevraagd.....dom,dom,dom.
Maar niemand kan volgens mij dat fietsen, bezorgen en sorteren in die tijd. Helaas krijg je ook hierop geen antwoorden.
Dan ben je bij PostNL toch beter af, vooral als je het geluk hebt in Friesland te wonen. Dan krijg je voor zo'n wijk een spinternieuwe Piaggio Liberty in bruikleen met een tankpas, een cursus scooterrijden en een uitgebreid lunchbuffet.
cron