Re: Vrijwilligerswerk PCL

2
Het werk dat je eraan hebt staat niet in verhouding tot de vergoeding die je ervoor krijgt. Ik heb 101 agenda's dus zal tweemaal op en neer moeten rijden. Heb bovenop die dozen ook nog meer dan 500 poststukken, dus de agenda's kun je als overlap beschouwen. In ons geval krijg je er dan 1 cent voor. Oja we krijgen 1 cent extra voor de agenda's. Dus ik twee cent per doos. Aan de dozen verdien ik persoonlijk dus maar Euro 2,02 Mijn wijkis redelijk ver weg. 20 fietsminuten heen, 20 fietsminuten terug.

Okee, dankzij de dozen hebben we wel herlaadvergoeding van 2,50 Zonder die agenda's had ik die misschien niet gehad.

En dan de tijd die je extra kwijt bent voor het insteken van de adresbrieven.

Tja eigenlijk is het belachelijk dat we er met zijn allen intuinen. Ik hoop dat de mensen onder cao er in ieder geval wat extra tijd bij krijgen.

Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer 15,50 ga verdienen sie slag. Is inclusief post en agenda's.

Re: Vrijwilligerswerk PCL

5
Mensen met die op CAO basis werken krijgen 1,8 cent per agenda voor het insteken. Jawel 1,8 cent.
Klagen heeft geen zin. De kans dat je contract niet word verlengd is dan ook aanwezig.
Dus het is aankomende week de week van de vrijwilligers van SANDD.

Re: Vrijwilligerswerk PCL

8
Ik blijf het roepen, bij PostNL ben je beter af. Het enige nadeel is dat je meestal niet eerder dan 11.00 uur kunt beginnen met lopen, en dat het wat lastig is om de loopvolgorde veranderd te krijgen (maar zeker wel mogelijk).

Ik heb net weer ongeveer 40 euro verdiend met het bezorgen van twee buitenwijkjes. Lekker met de door PostNL verstrekte scooter, waarvoor PostNL ook het onderhoud en de brandstof (middels een tankpas) betaalt. Bij elkaar ongeveer 3,5 uur bezig geweest.

Oké, bij ons zijn er ook wel eens misstanden, en ik heb ook te maken met korten op uren en dat er soms te weinig betaald wordt, maar als ik er achteraan ga wordt altijd zonder morren de fout erkend en krijg ik alsnog de missende uren uitbetaald.

Kortom, niet langer mokken, maar laat die lui van Sandd lekker het lazarus krijgen. Als Sandd merkt dat ze geen mensen meer kunnen vinden zullen vanzelf de arbeidsvoorwaarden verbeteren.

Re: Vrijwilligerswerk PCL

9
@Newman,

Als je het geld heel hard nodig hebt dan ben je zeker bij Post.nl beter af.
Helaas heb ik geen zin om 5 dagen per week post te bezorgen.
Er zijn bezorgsters die klagen dat ze geen sociaal leven meer hebben omdat ze doodmoe thuiskomen en ook zaterdag moeten bezorgen.
Ook zie ik dat ze vaak enorme vrachten post in een keer moeten meenemen.
Ik begin lekker vroeg en bepaal zelf mijn route omdat ik de boel zelf heb gesorteerd.
Er was een wijk vrij voor 3 dagen maar die verdiende minder dan mijn Sandd wijk.
Ze lokken je met 3 dagen maar in de praktijk betekent het gewoon 5 dagen met extra wijken want ook Post.nl heeft met een groot verloop te maken.
Post.nl geeft je geen fiets kado maar betaalt wel de reparaties geloof ik.
Er zijn gewoon bezorgers die het beroep van postbezorger gauw zat zijn en dan gaan klagen over het bedrijf.
Die reclame fimpjes om bezorgers te krijgen laten nooit een bezorger in de stromende regen zien. :lol:

Re: Vrijwilligerswerk PCL

10
Doro schreef:@Newman,

Als je het geld heel hard nodig hebt dan ben je zeker bij Post.nl beter af.
Helaas heb ik geen zin om 5 dagen per week post te bezorgen.
Er zijn bezorgsters die klagen dat ze geen sociaal leven meer hebben omdat ze doodmoe thuiskomen en ook zaterdag moeten bezorgen.
Ook zie ik dat ze vaak enorme vrachten post in een keer moeten meenemen.
Ik begin lekker vroeg en bepaal zelf mijn route omdat ik de boel zelf heb gesorteerd.
Er was een wijk vrij voor 3 dagen maar die verdiende minder dan mijn Sandd wijk.
Ze lokken je met 3 dagen maar in de praktijk betekent het gewoon 5 dagen met extra wijken want ook Post.nl heeft met een groot verloop te maken.
Post.nl geeft je geen fiets kado maar betaalt wel de reparaties geloof ik.
Er zijn gewoon bezorgers die het beroep van postbezorger gauw zat zijn en dan gaan klagen over het bedrijf.
Die reclame fimpjes om bezorgers te krijgen laten nooit een bezorger in de stromende regen zien. :lol:
Dat verschilt misschien per vestiging, maar bij ons worden de meesten tegenwoordig aangenomen voor 3 dagen per week (dinsdag, donderdag, zaterdag). Ik zie ook wel eens collega's met afgeladen fietsen, maar dat is geen kwestie van moeten, hoor. Die hebben gewoon geen zin om bij te hoeven laden. Dat een bepaalde wijk bij Sandd beter betaalt dan bij PostNL vind ik moeilijk te geloven. De wijken van Sandd en PostNL komen sowieso nooit precies overeen, dus dikke kans dat die Sandd-wijk gewoon groter was. Bovendien moet je in de gaten houden dat je bij PostNL geen sorteervergoeding krijgt, omdat je het voorgesorteerd krijgt aangeleverd.

Dat er bezorgers zijn die klagen omdat ze het werk an sich niet leuk vinden, dat lijkt me hier niet aan de orde. Deze site staat vol met klachten van veelal Sandd-bezorgers over onderbetaling, en niet zozeer met klachten over het weer.
cron