Re: Vrijwilligerswerk PCL

11
Het is waar dat ze je aannemen voor 3 dagen.
Bij mij ging het om het bedrag wat ik er voor kreeg.
En dat vond ik weinig omdat het een contract van 6 uur in de week betrof.
Krijg je een vast contract bij Post.nl of werken ze alleen met tijdelijke?
Je zal je ook moeten bewijzen in het begin natuurlijk.
Post.nl bied ook kansen voor mensen met een uitkering om weer aan de slag te gaan.
Nu was er een man die het ging proberen en je wist niet wat je zag als hij post liep.
Hij vond zijn fiets niet geschikt voor post en ging met een plastic zak in zijn hand sloffend zijn ronde doen.
Om zes uur s'avonds was hij pas klaar omdat hij onderweg uitgebreid ging kletsen.
De Post.nl bezorgsters spraken er schande van.
Hij is ook uiteindelijk niet door zijn proeftijd gekomen.

Re: Vrijwilligerswerk PCL

12
@Newman

"dat het wat lastig is om de loopvolgorde veranderd te krijgen (maar zeker wel mogelijk)"
maak het nou niet mooier dan de werkelijkheid is Newman.

in de praktijk betekent het dat je naar een depot gaat. waar alle bezorgers hun tassen ophalen.
waar de depot verantwoordelijke snel die garage leeg wil hebben om zelf ook te kunnen beginnen.

het is niet toegestaan dat je eerst naar huis gaat Doro om de wijk in de door jou gewenste volgorde te leggen.
en ik zie jou niet , in de herfst 4 tassen op straat leeghalen en alles herverdelen.
vergeet niet dat je naast 2 -5 posttassen met post evenzoveel, zo niet meer tassen hebt met meerdere h.a.h.

@Doro
als ze contracten geven voor postbezorgers voor 6 uur per week. dan zal het betekenen dat je jouw wijk
in die 6 uur moet kunnen lopen. ( 2 uur per dag)
als die tijden kloppen verdien je nauwelijks meer dan bij sandd in twee dagen.

Maar je komt er het beste achter als je zelf bij Postnl gaat bezorgen. je kan het toch altijd proberen?
het voordeel bij Postnl is wel dat je niet meer hoeft te sorteren. voor degenen die er thuis een hekel aan
beginnen te krijgen is dat mooi meegenomen. :idea:
bevalt het niet dan stop je er na de 1e maand mee.

Om bij het topic terug te keren, want we dwalen nu allemaal een beetje af.
ik vind zeker dat de PCL rondbrengen geen vrijwilligerswerk moet zijn
en pleit , zoals ik dat al vanaf het begin aan doe, voor een aparte vergoeding.

zeker als ik lees dat er ook bezorgers zijn die al twee weken voor de tijd die we hem mogen rondbrengen
hun huis moeten openstellen als tijdelijk sandddepot.

vroeger werd je gevraagd of je er bezwaar tegen had als ze eerder dan op de voorbezorgdag langskwamen,
nu wordt je voor een voldongen feit geplaatst.

e
Laatst gewijzigd door Carla41 op 12 sep 2014, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Vrijwilligerswerk PCL

13
@Carla41,

Natuurlijk kan je op straat geen bundels post opnieuw sorteren.
Ik heb bij Sandd 2 wijken en dat bevalt prima.
Twee dagen per week is voldoende en de agenda's neem ik maar op de koop toe.
H.a.h reclame is ook nog een rede dat ik de overstap niet doe.

Re: Vrijwilligerswerk PCL

14
Carla41 schreef:@Newman

"dat het wat lastig is om de loopvolgorde veranderd te krijgen (maar zeker wel mogelijk)"
maak het nou niet mooier dan de werkelijkheid is Newman.

in de praktijk betekent het dat je naar een depot gaat. waar alle bezorgers hun tassen ophalen.
waar de depot verantwoordelijke snel die garage leeg wil hebben om zelf ook te kunnen beginnen.

het is niet toegestaan dat je eerst naar huis gaat Doro om de wijk in de door jou gewenste volgorde te leggen.
en ik zie jou niet , in de herfst 4 tassen op straat leeghalen en alles herverdelen.
vergeet niet dat je naast 2 -5 posttassen met post evenzoveel, zo niet meer tassen hebt met meerdere h.a.h.


@Doro
als ze contracten geven voor postbezorgers voor 6 uur per week. dan zal het betekenen dat je jouw wijk
in die 6 uur moet kunnen lopen. ( 2 uur per dag)
als die tijden kloppen verdien je nauwelijks meer dan bij sandd in twee dagen.

Maar je komt er het beste achter als je zelf bij postnl gaat bezorgen. je kan het toch altijd proberen?
het voordeel bij postnl is wel dat je niet meer hoeft te sorteren. voor degenen die er thuis een hekel aan
beginnen te krijgen is dat mooi meegenomen. :idea:
bevalt het niet dan stop je er na de 1e maand mee.
Hoi Carla, je aannames kloppen niet geheel. Met het veranderen van de loopvolgorde bedoel ik niet dat je op het depot je hele wijk opnieuw moet sorteren, maar dat je het laat aanpassen in VBS (de volgorde waarin de wijk uit de machine komt). Overigens is de boel op het depot enigszins herschikken best te doen. Ik doe het vaak genoeg, zolang de volgorde binnen de bundels wel klopt (en dat is meestal wel het geval) is dat niet heel veel werk, in het ongunstigste geval kost het me een kwartier, maar als ik daardoor de wijk sneller loop is het toch wel handig. Van een depotverantwoordelijke die je dan de deur uit kijkt heb ik nog nooit gehoord, dat is die persoon z'n taak helemaal niet, en ook niet zijn bevoegdheid.

Als ik zeg dat je bij PostNL beter betaalt krijgt bedoel ik niet dat je per maand meer verdient (dat hangt immers af van hoe groot je wijk(en) zijn), maar kijk ik naar het uurloon. En als ik dan hier die verhalen lees over PCL-agendas en dozen vol stroopwafels waar je een paar euro vergoeding voor krijgt dan heb ik stellig de indruk dat je bij PostNL toch echt beter af bent.

Re: Vrijwilligerswerk PCL

15
@Newman

dank voor je toelichting newman.
bij de kast veranderingen aanbrengen in een looproute heb ik nog niet meegemaakt.
wel dat postbodes hun wijk zo mogelijk zelf in de tassen willen doen naar eigen loopvolgorde.

speciale orders uitgesloten is het verschil in loon tussen beide bedrijven wat postbezorgers betreft,
langzamerhand echt niet veel meer.
maar ecco kortingen, fietsreparatie en broekenbon van 10 euro zijn bij sandd nog niet aangekomen..

de aanpak van levering en betaling van speciale acties als de PCL, IKea, stroopwafels is bij Sandd
nog niet goed geregeld. DAT KAN BETER :mrgreen:

Re: Vrijwilligerswerk PCL

17
Carla41 schreef:@Newman

dank voor je toelichting newman.
bij de kast veranderingen aanbrengen in een looproute heb ik nog niet meegemaakt.
wel dat postbodes hun wijk zo mogelijk zelf in de tassen willen doen naar eigen loopvolgorde.

speciale orders uitgesloten is het verschil in loon tussen beide bedrijven wat postbezorgers betreft,
langzamerhand echt niet veel meer.
maar ecco kortingen, fietsreparatie en broekenbon van 10 euro zijn bij sandd nog niet aangekomen..

de aanpak van levering en betaling van speciale acties als de PCL, IKea, stroopwafels is bij Sandd
nog niet goed geregeld. DAT KAN BETER :mrgreen:
Of het verschil in loon kleiner wordt, tja, jij zegt het, en ik heb hier geen bonnen van Sandd-bezorgers voor me liggen om het na te gaan, maar mijn gevoel zegt iets anders, en diverse op dit forum aanwezige Sandd-bezorgers voeden dit gevoel alleen maar. De lonen LEKEN elkaar aanvankelijk wat te naderen, maar aangezien Sandd koste wat het kost goedkoper wil blijven dan PostNL kun je op je klompen aanvoelen dat het niet lang meer zo blijft, dus heeft Sandd de trucendoos opengetrokken. Wat inhoudt dat ze die 80% contracten nooit gaan halen (en ook niet willen), en dat ze desnoods de boel bij subcontractors onderbrengen.

Re: Vrijwilligerswerk PCL

18
Ja hoor Newman, je hebt een punt. Bovendien met het weer hebben we allebei te maken of je nu bij PostNL werkt of bij Sandd. Jullie hebben dan weer de folders tussen de post. Is dat moeilijk of valt dat wel mee om 3 folders tegelijk met de post te moeten bezorgen. Hoe doe je dat in een straat van 25 huizen met 4 stickers? Ik wil best ook bij PostNL werken. Het schijnt dat dit mag. Maar ik kan geen 5 dagen voor PostNL werken want ik kan op di en vr niet voor beiden tegelijk werken. Dan zou ik ma (medische e.d. spoedpost), woe en do voor PostNL willen werken en eventueel zaterdag. Dinsdag en vrijdag dan voor Sandd. Maar dan pas over een maand want dan moet ik mijn folderwijken opzeggen. Maar volgens mij is hier weinig verloop. Moet je bij sollicitatie je leeftijd opgeven? Die zegt weinig want voor Sandd, Gicopost en de Hoon kon ik jl. vrijdag in totaal 1238 stuks post bezorgen. Ik kan heel het dorp lopen/rijden want ik ken alle wijken. Over ervaring is dus geen discussie nodig. :lol:
Jullie zijn zeker wel heel blij (bij PostNL) dat jullie GEEN agenda's van de PCL hoeven te bezorgen en ook geen ikeacatalogi?

Re: Vrijwilligerswerk PCL

19
postbode7 schreef: Hoe doe je dat in een straat van 25 huizen met 4 stickers? Ik wil best ook bij PostNL werken. Het schijnt dat dit mag. Maar ik kan geen 5 dagen voor PostNL werken want ik kan op di en vr niet voor beiden tegelijk werken. Dan zou ik ma (medische e.d. spoedpost), woe en do voor PostNL willen werken en eventueel zaterdag.

Jullie zijn zeker wel heel blij (bij PostNL) dat jullie GEEN agenda's van de PCL hoeven te bezorgen en ook geen ikeacatalogi?
De maandagpost(medische post en rouwpost) is helaas voorbehouden aan chauffeurs van het autobedrijf. Over het algemeen worden mensen nu aangenomen voor dinsdag, donderdag en zaterdag. Of ze mensen aannemen voor de combi. woensdag, donderdag en zaterdag hangt een beetje af van de vacatures in jouw omgeving, maar vacatures voor bijv. alleen de zaterdag zijn er volop. Maar dan zul je meestal niet meer dan 4 uur werken...

Postcode-agenda's hebben we nooit gehad, wel lang geleden de Ikea-gids. Ik vond het niet zo'n probleem. want je mocht er 2 weken over doen, en wij bezorgden ze als ongeadresseerde post, dus hoefde je geen stickers te plakken. Telefoonboeken deden we vroeger ook, maar dat was op vrijwillige basis, daar kon je je voor intekenen. Dat was echt goed verdienen, vooral als je er snel bij was en een paar flattenwijken kon krijgen. Maar die zijn we nu kwijt, helaas. Geen idee wie nu de telefoonboeken bezorgt. Bestaan die dingen nog? Heb er al jaren geen meer ontvangen...

Re: Vrijwilligerswerk PCL

20
Ik verdiende bij Postnl toch echt wel veel meer. Het enige waar ik van baalde was het afpakken van minuten voor een wijk en de toen bij ons late aanrijtijden.

Wij hadden bij ons op het depot een eigen sleutel. Degene die het eerst op het depot aanwezig was maakte de garagedeur open en degene die het laatst wegging deed hem weer op slot. Tussendooor moesten er steeds bezorgers zijn. Dus was zo'n sleutel handig. Ik was meestal degene die 's middags het laatste terug was en dan belde ik door of alles weg was.

Ik had later een middagwijk waar ik zelf de route van aanpastte. Dat deed ik even bij het depot. Ik kende de wijk vanuit mijn Selektmail periode en kende een snellere route. Doorgegeven en na een week was het 'op mijn manier' aangepast. Ja, ze piepten wel even want de kast moest aangepast worden of zo. Bij mijn vroegere ochtendwijk lukte hat aanpassen niet maar deed ik het gewoon zelf even als ik in de beginstraat aankwam. Kwestie van twee minuten.

Met het hah had ik totaal geen problemen. Op een gegeven moment wist ik per straat precies hoeveel ik moest hebben. En telde dat af voordat ik met een straat begon. Nam het dan met de post mee. Je wordt daar gewoon heel snel en handig in.
cron