Re: CAO is online !

11
Na alle negatieve commentaar van Newman, die zich als Postnl-er beter druk kan maken over zijn eigen Postnl cao... :D
is het mij gelukt ook een Positief bericht uit de cao voor ons postverspreiders te halen.

Voor alle werknemers: zowel die onder contract staan, als de ovo-ers , waarvan de werkgever is aangesloten bij de
WPN, komt er een bonus voor een ieder die sinds 1-01-2014
1 jaar volledig heeft gewerkt.. een bonus van 3 %
2 jaar een bonus van 4 %
3 jaar een bonus van 6 %

over het bruto inkomen van alle gewerkte uren inclusief vakantiegeld. uitbetaald na 1-01-2015.
Positief bericht ? Jazeker, omdat nu ook de OVO-ers onder ons hier onder vallen, en terecht!

Niets negatiefs? Ja hoor, maar daar kom ik later op terug..

Re: CAO is online !

13
@slagvaardige

is dat zo?
Postservice is toch aangesloten bij de WPN dit staat op de site van WPN:

" Werkgeversvereniging Postverspreiders Nederland (WPN) treedt op namens en behartigt de belangen van haar leden, te weten Stadspost Helden-Baarlo, Post Service Verspreidingen, Meren Post, Mail DMB, Intrapost Den Helder en Alkmaar, Herling Strijdhorst Verspreiders, FRL-Post, Van Straaten Post en Sandd."
"

Re: CAO is online !

16
Carla41 schreef:Na alle negatieve commentaar van Newman, die zich als Postnl-er beter druk kan maken over zijn eigen Postnl cao... :D
Het een sluit het ander niet uit hoor, op mijn eigen CAO heb ik ook commentaar.

Volgens mij had ik trouwens al uitgelegd waarom werknemers bij PostNL zich met recht druk mogen maken over slechte CAO's bij de concurrentie. Maar dat is kennelijk niet bij iedereen blijven hangen, daarom herhaal ik het nog maar eens.

Elke keer als er bij PostNL nieuwe CAO-onderhandelingen zijn wijst het bedrijf op de concurrentie en hun arbeidsvoorwaarden. Als PostNL daar heel erg boven gaat zitten, worden we te duur in vergelijking met de concurrentie. De nieuwe CAO Postverspreiders zet op die manier de arbeidsvoorwaarden in de hele sector onder druk, en leidt tot een negatieve spiraal.

Re: CAO is online !

18
Carla41 schreef:ach ja Newman,
het verbaast me de constante litanie over alles wat volgens jou niet klopt bij sandd.
het mag.. maar wordt je nou nooit eens moe van je eigen commentaar?

dit topic gaat over de cao van Sandd.
Vandaar dat ik mijn commentaar op de CAO van Sandd in dit topic geef, en mijn commentaar op de PostNL CAO in het daarvoor bestemde andere topic.

Van mijn commentaar word ik niet moe, van jouw commentaar op mijn commentaar daarentegen....

Re: CAO is online !

19
slagvaardige schreef:Als dat inderdaad zo is en wij er ook van mee kunnen profiteren zou dat mooi zijn. Maar vooralsnog moet ik het nog zien. We hebben er nl nog niets over gehoord. Ik zal het zeker laten weten of Postservice ook meedoet.
Laat maar doorkomen - o nee weer een dooie mus, ik werk er nog geen jaar.
cron