Re: CAO is online !

22
Carla41 schreef:@opdedeurmat.nl

het is natuurlijk bestemd voor de echte volhouders opdedeurmat :roll:
een JAAR voor hetzelfde bedrijf werken is natuurlijk ook een unicum :P
Dat vind ik inderdaad een hele prestatie! Ik denk dat ik bij de eerste de beste regenbui afhaak. Want een regenjas heb ik ook al niet (snik) en die van de andere baas mag ik niet aan.

Re: CAO is online !

23
Carla41 schreef:ach ja Newman,
het verbaast me de constante litanie over alles wat volgens jou niet klopt bij sandd.
het mag.. maar wordt je nou nooit eens moe van je eigen commentaar?
dit topic gaat over de cao van Sandd.
Een verschil tussen Carla41 en Newman is dat Newman commentaar geeft op
feitelijke zaken terwijl Carla41 daarover vaak niet veel te melden heeft en dan
gemakshalve maar liever op de man/vrouw speelt.

Re: CAO is online !

24
Newman schreef: "Werknemers van 23 jaar en ouder worden verloond conform het wettelijk minimum bruto loon , op basis van de door de werkgever gehanteerde normeringssystematiek. Werknemer heeft enkel aanspraak op vergoeding van de door werkgever via de normeringssystematiek vastgestelde norm-uren."

Met andere woorden: Als je vindt dat je te weinig tijd krijgt voor je wijk, of dat de norm te hoog ligt, dan kun je hier NIKS tegen beginnen, omdat je dankzij deze CAO afstand hebt gedaan van je recht om hiertegen te protesteren.
De tijd van 1 wijk/slag is pas nog voor mij gecorrigeerd wegens een enorm verschil tussen
de door mij getelde aantallen en die op de werkbrief. Dat is toch echt een gewoon een kwestie
van overleggen met je contactpersoon. Ik heb ook weleens in overleg een hele stapel buiten
mijn wijk bezorgd na een foutsortering. Hiervoor kreeg ik eveneens een extra vergoeding.

Re: CAO is online !

25
RedSquirrel schreef:
Newman schreef: "Werknemers van 23 jaar en ouder worden verloond conform het wettelijk minimum bruto loon , op basis van de door de werkgever gehanteerde normeringssystematiek. Werknemer heeft enkel aanspraak op vergoeding van de door werkgever via de normeringssystematiek vastgestelde norm-uren."

Met andere woorden: Als je vindt dat je te weinig tijd krijgt voor je wijk, of dat de norm te hoog ligt, dan kun je hier NIKS tegen beginnen, omdat je dankzij deze CAO afstand hebt gedaan van je recht om hiertegen te protesteren.
De tijd van 1 wijk/slag is pas nog voor mij gecorrigeerd wegens een enorm verschil tussen
de door mij getelde aantallen en die op de werkbrief. Dat is toch echt een gewoon een kwestie
van overleggen met je contactpersoon. Ik heb ook weleens in overleg een hele stapel buiten
mijn wijk bezorgd na een foutsortering. Hiervoor kreeg ik eveneens een extra vergoeding.
@Redsquirrel

wat jij hierboven beschrijft is natuurlijk iets heel anders dan wat in de CAO word bedoeld met "gehanteerde normeringssystematiek".

Bij jou zijn het 2 voorbeelden van fouten welke door jou alertheid en oplettendheid zijn opgelost.
En in de CAO praat men over gehanteerde normeringssystematiek dat is een norm welke gehanteerd word om het werk te doen (sorteren-postbezorgen) deze is nog steeds niet duidelijk en misschien wel nooit duidelijk zal worden want ik heb begrepen dat deze gehanteerde normeringssystematiek door de werkgever is gemaakt en ook regelmatig door de werkgever gewijzigd word bv de norm van het te sorteren in een uur.

Dus dat is iets heel anders ! bij jou kloppen de gegevens niet met de lijsten.

+
.

Re: CAO is online !

26
@Carla41

een CAO is een afspraak tussen werkgevers en werknemers

Daar is hier met de nieuwe CAO geen sprake van.

Er is niet gesproken met werknemers , LBV had volgens mij helemaal geen leden op het moment dat ze met WPN aan het spraken waren over de CAO.

Het is natuurlijk leuk dat we een bonus krijgen maar die was ook al voorgesteld door de andere vakbonden.

We zullen zien hoe het verder afloopt!@

Re: CAO is online !

27
@bezorger

"Het is natuurlijk leuk dat we een bonus krijgen maar die was ook al voorgesteld door de andere vakbonden."
ik geef toch niet aan dat ik blij ben met die nieuwe vakbond bezorger?

ik ben gewoon blij met dit positieve resultaat.

Re: CAO is online !

30
Carla41 schreef:@bezorger

"Het is natuurlijk leuk dat we een bonus krijgen maar die was ook al voorgesteld door de andere vakbonden."
ik geef toch niet aan dat ik blij ben met die nieuwe vakbond bezorger?

ik ben gewoon blij met dit positieve resultaat.
Die bonus is zeker leuk, maar het is vooral een handige truc om mensen geen loonsverhoging te hoeven geven. Bij PostNL krijgen alle postbezorgers er 3% bij in 1,5 jaar tijd. En die loonsverhoging is permanent, uiteraard. Jullie krijgen een bonus, maar dat is slechts een eenmalig iets. Als ik dan ook nog in jullie CAO lees dat de bezorgvergoeding is gebaseerd op een norm die je als bezorger niet eens ter discussie KUNT stellen (een zin die in de eerdere CAO ontbrak) heb ik ook het idee dat die bonus gewoon een sigaar uit eigen doos is.
cron