Re: FNV stuurt brandbrief naar de Tweede Kamer

21
Behalve dat Sandd in 2017 80% van zijn postbezorgers een arbeidsovereenkomst moet geven, wordt ook het aantal brievenbussen vermindert. Eerst moest er binnen een straal van 500 meter een brievenbus zijn, dit wordt 100 meter. Postnl wordt ook niet verplicht om 2000 postkantoren te hebben. Alles onder voorbehoud van goedkeuring door de eerste kamer.

Re: FNV stuurt brandbrief naar de Tweede Kamer

25
Newman schreef:
Carla41 schreef:Niet te vroeg juichen Newman,
het is nog lang geen 2017.. Het is nog niet door de Eerste Kamer. Die gaat wel vaker dwars liggen.

En de Fnv juicht.. een beetje te laat. Die gaan er prat op dat ze uit zichzelf Sandd uitstel hadden willen geven
tot 1-01-2016? hoezo een daadkrachtige vakbond .m.a.w. ik moet het nog zien.
Carla, wat hebben de medewerkers van Sandd ZELF gedaan om de misstanden aan te pakken? Je kunt nu wel mopperen op de bond, maar als bijna geen een bezorger van Sandd lid is van een bond, dan wordt het wel erg moeilijk om daadkrachtig op te treden. Ik lees hier regelmatig klachten op deze site over slechte betaling door Sandd, maar hoeveel van jullie nemen contact op met de bond in zo'n geval?
Newman heeft hier wel een belangrijk punt met hoog waarheidsgehalte. Mijn mening is : " ongeorganiseerd is het lastiger een bedrijf als Sandd op te voeden " ; ik ben overigens toch lid gebleven van de BVPP dit in tegenstelling tot berichten elders op dit forum.

Vlgs een recente enquete binnen een NPO1 programma ( 4-3-2015 ) , aan het programma-eind de stelling :

" Vakbonden zijn niet meer van deze tijd en moeten worden afgeschaft " :

UITSLAG : JA > 24% // NEE > 69 % // WEET NIET > 7 %


Die 69% zijn dus jammer genoeg niet reprensatatief voor een daadwerkelijk lidmaatschap......
Postbezorger Sandd
cron