WW en inkomsten van Sandd via OVO

1
Ik wordt een nieuwe postbezorger als het goed is. Is er hier iemand die WW of bijstand heeft en de ervaring hoe men dat dan regelt met de inkomsten van Sandd? Schat men vooraf in hoeveel je gaat verdienen en houdt men als een deel van de uitkering in of kan je het opgeven nadat je je geld binnen hebt. .Mag je van UWV wel met OVO werken trouwens of doen ze dan heel moeilijk?

Re: WW en inkomsten van Sandd via OVO

2
Gewoon kiezen voor contract als ik jou was met een WW,
dan heb je echte uren op je loonstrook maandelijks en deze staan ook vooraf op je werklijst,
dus waarom moeilijk doen als je kiezen mag ?
Sandd zal je de keuze geven tussen OVO of contract

Bij een contract is het denk ik heel makkelijk voor je :

De te werken uren staan op de werklijst deze zit bij de post welke je moet bezorgen
en deze uren geef je door op het ww-inkomstenformulier
klaar !@ (Y)

Re: WW en inkomsten van Sandd via OVO

3
Ja, dat is wel zo. Maar ik vrees dat men mij alleen echt aanneemt als ik een ovo aanga. Voor het geld maakt het voor mij niet uit in de zin dat mijn ww moet worden aangevuld tot bijstandsniveau. Dus dat ik geen rechten opbouw met een ovo is wel jammer maar in die zin niet onoverkomelijk. (bijstand of ww is in mijn geval even hoog) Ik bouw bij ovo ook geen vakantie-uren op natuurlijk. Maar ik houd wel de vrijheid om via andere postbezorgers ook te werken. Aangezien ik al heel lang werk zoek en nergens wordt aangenomen omdat ik niet zou voldoen aan het profiel (lees te oud) heb ik nu de hoop dat ik wellicht met het bezorgen van kranten en post en werken als schoonmaker of afwasser e.d. ooit tot een voldoende inkomen te komen om uit die rotuitkering te komen. Begrijp dat ik met een arbeidscontract niet voor andere postbedrijven mag bezorgen. Dus vandaar dat ik toch denk aan ovo...
Vroeg me af wat de ervaringen zijn van anderen.
Inderdaad is CAO wel beter betaald en handiger maarja, dan kan ik dus denk ik niet teglijk voor postnl werken of een krantenwijk hebben. Weet iemand dat?

Re: WW en inkomsten van Sandd via OVO

6
Zelf heb ik gewerkt op basis van OVO en ww. Hoe dat nu precies verrekend werd is mij tot op heden onduidelijk. De klantenservices weet niets van OVO. Hoewel ik dat wel aangekaard heb bij het UWV. Ik heb zelf ooit bij het UWV gewerkt. Het bedrag OVO bruto loon schijnt verrekend te worden met het bruto bedrag van je WW uitkering. Je mag overigens zowel bij Sandd als PostNL werken. Dat concurrentiebeding is er afgehaald.

Re: WW en inkomsten van Sandd via OVO

8
verzendenenontvangen schreef:(....)Het bedrag OVO bruto loon schijnt verrekend te worden met het bruto bedrag van je WW uitkering. (....)
Dat is vreemd want bij alle andere banen wordt ernaar gekeken hoeveel UREN je werkt.
Je kunt dus beter veel verdienen in weinig uren, dan 40 uur werken voor weinig geld.
Voor de resterende uren krijg je namelijk nog gewoon WW.

Re: WW en inkomsten van Sandd via OVO

9
Dat klopt het gewerkt aantal uren wordt van je WW afgetrokken. Dus heb je een WW uitkering en je werkt 20 uur en je hebt een WW van 30 uur dan krijg je nog maar 10 uur uitbetaald voor je WW. De afgetrokken uren ben je dan kwijt.

Dus duurt je ww bijvoorbeeld 6 maanden en jij hebt 4 maanden gewerkt voor 20 uur dan heb je in die 10 maanden 10 uur WW gekregen. Je kan je WW ook tijdelijk laten stoppen en later weer laten herleven. Maar dat moet wel binnen een bepaalde periode laten herleven anders komt de WW te vervallen dacht ik.
cron