Re: Bonus komt eraan

71
slagvaardige schreef:Dit is het antwoord dat ik kreeg van WPN. Volgens hen is Postservice geen lid. Vreemd want ze staan wel vermeld op de site. Postservice Arnhem is onderdeel van hoofdkantoor Wageningen.
Inderdaad, ze staan gewoon hier vermeld: http://www.wpnpostverspreiders.nl/leden/

Volgens mij is dit het bekende "van het kastje naar de muur gestuurd worden". Alleen sta je nooit sterk in dit soort zaken, maar toch dapper dat je dit probeert. En dat je zelfs je baan bij Postservice ervoor op wil geven! (Y)

Re: Bonus komt eraan

72
Sanddyman schreef: Ben maar een gewone postbezorger en geen jurist maar volgens de KvK is Arnhem een nevenvestiging van Wageningen (=hoofdvestiging). Een nevenvestiging: een ondernemingsonderdeel, niet zijnde de hoofdvestiging, dat geheel of ten dele elders is ondergebracht in een gebouw of complex van gebouwen, waar duurzaam activiteiten van de onderneming plaatsvinden. Zowel Wageningen als Arnhem hebben 1 KvK-nummer (09088186) en zijn m.i. dus 1 bedrijf.

Verder ben ik van mening dat de WPN ook een inspanningsverplichting richting haar lid Postservice heeft. Hun statuten verplicht namelijk leden zich aan hun statuten te houden en met het ontduiken van de CAO doen ze dat m.i. niet.

RECHTEN EN PLICHTEN LEDEN
ARTIKEL 6
De leden verplichten zich door het enkele feit van hun toetreding;
a. zich te onderwerpen aan deze statuten en aan de op grond daarvan gemaakte
reglementen genomen besluiten;
Helaas heeft het kabinet indertijd een uitzondering gemaakt voor kleinere (lokale) postverspreiders. Die hoeven dus geen CAO te bieden aan hun werknemers.

Wat bedoel je met "Wageningen" en "Arnhem" eigenlijk?

Re: Bonus komt eraan

73
bucky666 schreef: Wat bedoel je met "Wageningen" en "Arnhem" eigenlijk?
Postservice heeft blijkbaar twee vestigingen (Wageningen en Arnhem). Dit zouden twee verschillende bedrijven kunnen zijn, waardoor niet voor beide bedrijven de CAO hoeft te gelden. De info van de KvK laat echter zien dat het 1 bedrijf betreft.
bucky666 schreef: Helaas heeft het kabinet indertijd een uitzondering gemaakt voor kleinere (lokale) postverspreiders. Die hoeven dus geen CAO te bieden aan hun werknemers.
Die uitzondering staat in de CAO en is een omzetgrens van € 2.000.000. Als ik kijk naar de omvang van Postservice dan denk ik dat ze boven die omzetgrens zitten.
Ons personeelsbestand bestaat uit twintig vaste medewerkers, 120 flexibele krachten, 850 postbezorgers en duizend huis-aan-huisverspreiders.

Re: Bonus komt eraan

75
@Melissamanda

"In de cao van sandd staat het volgende:
"Voor alle werknemers: zowel die onder contract staan, als de ovo-ers , waarvan de werkgever is aangesloten bij de
WPN, komt er een bonus voor een ieder die sinds 1-01-2014 ".

hang me er niet aan op :D maar ik vrees voor je van niet.
Je moet het hele jaar ( vanaf 1-01-2014) in dienst zijn geweest.
jij zou het krijgen over 2015 ( als je het hele jaar onafgebroken hebt gewerkt) in 2016.

Maar je kan natuurlijk je coordinator bellen en het rechtstreeks vragen. Wie weet!

Re: Bonus komt eraan

76
Postservice geeft in ieder geval de bonus niet omdat bedrijven die ook andere taken uitvoeren dan post alleen (kranten in het geval van Postservice) geen bonus uit hoeven te betalen. Ook al zijn ze aangesloten.

Dus omdat PS ook kranten verspreid, betalen ze geen bonus uit.
cron