Onduidelijk wat ik waarmee verdien

1
Hoi,

Ik werk sinds eind oktober voor Sandd, en heb inmiddels mijn eerste salaris en vergoedingenoverzicht ontvangen. Nou had ik eigenlijk verwacht dat er op dat overzicht uitgesplitst zou staan wat ik waarmee verdien. Dus wat voor sorteren, wat voor herladen, wat voor bezorgen etc. Maar er staat alleen een totaalbedrag per bezorgdag. Dat vind ik wel wat summier, ook omdat ik verder nergens een tabelletje kan vinden wat die bedragen zouden moeten zijn.
En vroeger (10 jaar geleden) werkte ik ook voor Sandd, toen stond er op de planning al wat ik die dag verdiende. Dat gebeurt nu niet meer?

Re: Onduidelijk wat ik waarmee verdien

4
Hoi Carla,

Wat bedoel je precies met die laatste zin over de normuren? Ik merk tot nu toe dat ik er flink wat langer over doe dan er aan normuren staat :-(. Ik heb trouwens een OVO.
Als ik het nu omreken naar wat ik per uur verdien zit ik bruto rond de 7,5 euro. Daar word ik niet zo blij van, maar misschien wordt ik nog sneller de komende weken.

Re: Onduidelijk wat ik waarmee verdien

5
@Dubbelloops

als ik de normuren zie staan en ik noteer wat ik kwijt ben aan sorteren/lopen dan weet ik genoeg.
dat je er flink wat langer over doet.. kan niet liggen aan dat je het op code doet, dat is al veel sneller dan op straatnaam. (Y)
of je hebt de snelheid (nog) niet te pakken of de norm is voor jou (nog) niet haalbaar.
schrale troost.. voor veel bezorgers is de norm van 400 of meer per uur niet haalbaar. :cry:

ps bij postnl staat dat toch ook niet zo gespecificeerd op je salarisspecificatie?
zoveel tijd fiets laden, zoveel tijd bezorgen.. je krijgt een tijd die bij je wijk past en jij moet maar zien
dat je het haalt. toch?

Re: Onduidelijk wat ik waarmee verdien

6
die normuren tellen alleen maar voor bezorgers in vaste dienst.
deze gelden niet voor O.V.O.ers want die worden per stuk betaald.
heb hier een mail over naar Sandd hoofdkantoor gestuurd en ben vervolgens door een medewerkster (enigzinds verbolgen) van het depot gebeld en zei gaf mij bovenstaande uitleg.
heb nu in het kader op het afmeldformulier het verzoek gedaan om deze normuren niet meer op mijn lijst aan te geven daar ze toch niet voor mij gelden.
heb zelf de grootste twijfel over deze normuren want degene die het in die tijd verwerkt krijgt is een broer of zus van Speedy Gonzales

Re: Onduidelijk wat ik waarmee verdien

10
Carla

volgens mij zijn die normuren opgebouwd uit de tijd die je sorteert + de tijd die je loopt.
bij mij klopt daar nooit geen hout van kom stelselmatig altijd plusminus 45 min te kort.
bij Sandd dit aangegeven reactie is dat ik OVO er ben en per stuk betaald wordt.
deze normuren gelden alleen voor bezorgers die in vaste dient zijn , die krijgen dus dik te weinig uren betaald.
als deze normuren niet voor mij gelden wil ik ze ook niet meer op mijn bezorg bon zien.
ik vraag je alleen maar hoe jij denkt dat die normuren zijn opgebouwd en of het verschil tussen OVO en CAO werkelijk zo is ?

gr. en een prettig weekend

Jan.
cron