Bijhouden gewerkte uren

1
Ik ben eens aan het bijhouden hoeveel uren ik daadwerkelijk nodig heb om de post te sorteren en te bezorgen, dat ik er bij inschiet wist ik al, maar de hoeveelheid baart mij toch wel zorgen. Ik heb in de maand maart 6 bezorgdagen gehad en heb nu al 113 minuten te kort.

Re: Bijhouden gewerkte uren

5
Dubbelloops schreef:Tjonge....
Kun je daar onder cao ook geen punt van maken bij Sandd? Hoe verklaren zij dat jij meer tijd nodig hebt dan zij inschatten?
Ik ga nu iedere maand doorgeven aan hun hoeveel tijd ik werkelijk nodig heb, kijken wat ze ervan gaan zeggen. Ik heb heb het al een keer aangekaart, maar toen zeiden ze dat ik misschien onderweg teveel met mensen een praatje maakte. Maar ik heb een apje op mijn telefoon en zodra ik stop dan wordt de tijd ook gestopt, dus het is de netto tijd. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren, anders moeten ze maar eens een paar dagen met me mee fietsen.

Re: Bijhouden gewerkte uren

6
Niet zo aardig dat zij er van uit gaan dat jij iedere bezorgdag zo'n 20 minuten staat te kletsen. Beetje wonderlijke reactie. In het begin heb ik mijn tijden ook bijgehouden, kwam ook standaard tekort ( en wel meer dan 20 minuten per keer). Ik ben daarmee gestopt omdat ik erg somber werd van het uitrekenen van mijn werkelijke uurloon. En dat was nog in een tijd dat ik gemiddeld 600 stuks post had, nu ligt dat dichter bij de 250 en heb ik echt het gevoel dat ik zakgeld krijg i.p.v. salaris. Maar ja, alle beetjes helpen (en ik blijf zoeken naar beter verdienend werk).

Re: Bijhouden gewerkte uren

7
Ik heb hetzelfde als jij, Dubbelloops. Werd/word er alleen maar ongelukkig van om te weten dat ik met flink doorpezen nog niet half aan een minimum uurloon kwam, in wat voor wijk dan ook. Daarbij geen enkele onkostenvergoeding.... mijn buurvrouw verdient met vrijwilligerswerk nog meer.

Dat ik toch zwicht voor af en toe een invalwijk heeft dan ook vooral te maken met een ander soort verrijking. En inderdaad: elke euro is er één.

Re: Bijhouden gewerkte uren

9
140 minuten.. verdeeld over 9 slagen?
dat is gemiddeld 15,5 minuut per slag.
kom je tekort bij het bezorgen of het sorteren?

valt me eigenlijk nog wel mee peter. :idea:
het sorteren thuis en niet gehinderd worden door de voorbel, de telefoon, even een kop koffie tappen.. even naar de toilet.?

Ik spreek uit ervaring.. want dat soort dingen daar kom je niet aan toe bij postnl in de voorbereiding.
Met mooie sorteerkasten en postverdelers die je de tas, elastieken etc aanrijkt
waardoor je achter elkaar door kan gaan.
Naar toilet gaan: is het echt nodig? anders ga je maar buiten je werktijd. :?
kop koffie? alleen als je vooraf weet dat je langer dan 3 uur en 45 minuten gaat maken.
begin je om 7 uur tot half elf dan is er geen pauze meer.

Door deze ervaring ben ik beide bedrijven op een andere manier gaan bekijken.
sandd krap in de sorteertijden.. maar wel meer vrijheid.
postnl. betere voorzieningen maar de druk om snel- sneller -snelst te werken neemt al meer toe.

Re: Bijhouden gewerkte uren

10
Carla41 schreef:140 minuten.. verdeeld over 9 slagen?
dat is gemiddeld 15,5 minuut per slag.
kom je tekort bij het bezorgen of het sorteren?

Ik kom het tekort bij het bezorgen en het sorteren. Ik heb het op deze manier berekend, bij het sorteren ben ik uit gegaan dat ik 440 stuks per moet sorteren, wat ik dus niet haal. Als ik dus op mijn lijst zie staan dat het b.v. 600 stuks zijn dan deel ik dit door 7,3333 en krijg hiervoor dus 81 minuten betaald. De bezorgtijden bereken ik d.m.v. een app, kan ik precies zien welke afstand ik heb afgelegd en de tijd die ik hiervoor nodig heb gehad. Als ik ergens stop voor een praatje te maken dan stopt de tijd ook. Dus het is de netto tijd die ik nodig heb. In werkelijkheid kom ik dus nog meer tekort maar zo heb ik het berekend.
cron