Re: Bijhouden gewerkte uren

12
@peterhendrix

" om precies te zijn : toegepaste sorteernorm Sandd = 444 st./uur "


Ik heb mijn daadwerkelijke sorteer-en bezorgtijd nu ruim 1 jaar bijgehouden mbv stopwatch-App ; gegevens staan in database.
Mijn sorteer gemiddelde ligt nu (hoger) rond de 370 st/uur ; dit gaat net als het bezorgen, de laatste maanden sneller dan vorig jaar.Ik sorteer( ivm concentratie) :roll: "alleen nog alleen" ; géén huisgenoten / hondje in de bench ; want ook dat werkt vertragend.........+ gordijntjes, dicht zodat je het moois op straat niet meer kan zien............. :mrgreen:

Heb de route aangepast en oude patronen eruit geknikkert ; de fiets-en bezorger in top conditie ; de route opgesplits in 2 gedeelten om desgewenst een pauze in te lassen voor koffie met krentenbol ! Bij mij bleek het niet te werken alles ineens te bezorgen (doe er dan in verhouding langer over) .Door al die aanpassingen lukte het om in mijn vaste wijk de laatste 10 bezorgingen binnen de normuren te blijven. Of we dit vol gaan houden :?: we gaan het zien.........

Hoewel......vandaag ging het sorteren plots weer beneden gemiddeld...... :cry: morgen dus tandje :mrgreen: erbij, proberen binnen de norm te blijven.........

hoe ouder hoe sneller, dus.............het kan nog :lol:
Postbezorger Sandd

Re: Bijhouden gewerkte uren

13
Dat is geen nieuws Peter Hendrix. En in de tijd die Sandd berekent zit ook nog eens het geld voor een onkostenvergoeding. De beschikbare werktijd is dus nog minder dan de normtijd op de bezorgbon.
Maar je moet maar zo denken. Als jij 113 minuten boven het gemiddelde zit, dan zit een ander 113 minuten onder het gemiddelde. Dus gemiddeld over alle bezorgers zou het moeten kloppen. Maar ik heb nog niemand gehoord die zo snel hun post kunnen verwerken. Zouden de onderzoeken van Sandd niet kloppen? Zouden we dat bij Sandd hoofdkantoor kunnen vragen?

Re: Bijhouden gewerkte uren

14
Stan- Boét schreef:Dat is geen nieuws Peter Hendrix. En in de tijd die Sandd berekent zit ook nog eens het geld voor een onkostenvergoeding. De beschikbare werktijd is dus nog minder dan de normtijd op de bezorgbon.
Maar je moet maar zo denken. Als jij 113 minuten boven het gemiddelde zit, dan zit een ander 113 minuten onder het gemiddelde. Dus gemiddeld over alle bezorgers zou het moeten kloppen. Maar ik heb nog niemand gehoord die zo snel hun post kunnen verwerken. Zouden de onderzoeken van Sandd niet kloppen? Zouden we dat bij Sandd hoofdkantoor kunnen vragen?
Veel succes. De bonden hebben dat in het verleden ook al vruchteloos geprobeerd. Het excuus van Sandd is dat hun normsystematiek op zo'n moeilijke wiskundige formule berust dat ze het niet uit kunnen leggen, omdat niemand het dan zou begrijpen.

Bij PostNL voeren ze soortgelijke argumenten op, maar daar heb je nog het voordeel dat je gewoon tijd kunt bijplussen via de Mijn PostNL-app.

(En dat ze zo in je nek staan te hijgen wat Carla aangeeft om sneller te werken dat is gelukkig iets wat alleen bij voorbereiders gebeurt. Die zijn ook wat makkelijker te controleren omdat ze bij elkaar in 1 ruimte zitten. Mijn TC heeft echt geen tijd om constant zijn 100+ postbezorgers te controleren die verspreid zijn over een terrein van honderden vierkante kilometers)

Re: Bijhouden gewerkte uren

15
Stan- Boét schreef:Dat is geen nieuws Peter Hendrix. En in de tijd die Sandd berekent zit ook nog eens het geld voor een onkostenvergoeding. De beschikbare werktijd is dus nog minder dan de normtijd op de bezorgbon.
Maar je moet maar zo denken. Als jij 113 minuten boven het gemiddelde zit, dan zit een ander 113 minuten onder het gemiddelde. Dus gemiddeld over alle bezorgers zou het moeten kloppen. Maar ik heb nog niemand gehoord die zo snel hun post kunnen verwerken. Zouden de onderzoeken van Sandd niet kloppen? Zouden we dat bij Sandd hoofdkantoor kunnen vragen?
Maakt verder voor mij ook niets meer uit, was de uitbuiting zat en ben er een poos geleden mee gestopt.

Peter

Re: Bijhouden gewerkte uren

16
Tot nu toe kom ik altijd uit met bezorgen.
Bijv. Als er op de lijst sta dat ik er 3 uur over doe dan ben ik vaak zo 10 min eerder klaar. Dus bij mij klopt het wel.
Maar met sorteren ja dat verschilt nog al . Want ik sorteer met muziek aan en zit heel druk te zingen en sorteren te gelijk en woordt snel afgelijd door mijn mobiel of mijn kinderen.
cron