Re: Hoeveel verdien je ongeveer bij sandd per maand?

3
You'veGotMail schreef:
homeboy80 schreef:Zit te denken om op een vacature te reageren van 6 uur p/w. Hoeveel krijg ik ongeveer per maand uitbetaald?
Dit is natuurlijk afhankelijk van verschillende zaken. Heb je bijvoorbeeld nog een andere werkgever? Ben je student? Welke wijk ga je bezorgen etc.

Het uurloon bedraagt vanaf 1-1-2017 € 8,96
Ware het niet dat Sandd nog steeds niet happig is om mensen een contract aan te bieden, zodat de kans groot is dat je gewoon een OVO krijgt met stukloon. En zelfs wie wel een uurloon heeft komt in de praktijk bedrogen uit, want je wordt helemaal niet per uur betaald, maar ontvangt in feite nog steeds een stukloon. Ze tellen je poststukken, gaan er vervolgens vanuit dat je er per uur een x aantal kunt sorteren en bezorgen (een volkomen uit de lucht gegrepen getal, en Sandd weigert stelselmatig uit te leggen hoe dit is uitgerekend), delen dat op elkaar, en vermenigvuldigen de uitkomst met dat uurloon. Hoe lang je er daadwerkelijk over doet, doet niet ter zake.

Als je het fijn vindt om genaaid te worden kun je beter in de prostitutie gaan werken. Daar zijn uurloon en arbeidsomstandigheden een stuk beter geregeld. ; )

Re: Hoeveel verdien je ongeveer bij sandd per maand?

5
Carla41 schreef:@homeboy

Ga uit van 5 uur per week, is het meer dan is dat meegenomen.
ga wel in loondienst, dan wordt je doorbetaald tijdens je vakantie en ook bij ziekte.
Goed advies, maar volgens mij heb je weinig te kiezen. Sandd zal je waarschijnlijk gewoon een OVO aanbieden, en als je dan lang goed functioneert krijg je misschien een jaarcontract met de gratie Gods, maar na 2 of 3 jaarcontracten zul je weer terug naar een OVO moeten, want een vast contract zullen ze je nooit aanbieden.

Re: Hoeveel verdien je ongeveer bij sandd per maand?

6
Newman schreef:
Carla41 schreef:@homeboy

Ga uit van 5 uur per week, is het meer dan is dat meegenomen.
ga wel in loondienst, dan wordt je doorbetaald tijdens je vakantie en ook bij ziekte.
Goed advies, maar volgens mij heb je weinig te kiezen. Sandd zal je waarschijnlijk gewoon een OVO aanbieden, en als je dan lang goed functioneert krijg je misschien een jaarcontract met de gratie Gods, maar na 2 of 3 jaarcontracten zul je weer terug naar een OVO moeten, want een vast contract zullen ze je nooit aanbieden.
Wat een onzin wederom. Je hebt gewoon keuzevrijheid wanneer je voor Sandd gaat werken en daarnaast worden er nog steeds vaste contracten aangeboden.

En jij weet niet hoe Sandd de uren berekend? Ook dat kan je gewoon navragen, staat namelijk in de CAO.

Re: Hoeveel verdien je ongeveer bij sandd per maand?

7
You'veGotMail schreef:
Newman schreef:
Carla41 schreef:@homeboy

Ga uit van 5 uur per week, is het meer dan is dat meegenomen.
ga wel in loondienst, dan wordt je doorbetaald tijdens je vakantie en ook bij ziekte.
Goed advies, maar volgens mij heb je weinig te kiezen. Sandd zal je waarschijnlijk gewoon een OVO aanbieden, en als je dan lang goed functioneert krijg je misschien een jaarcontract met de gratie Gods, maar na 2 of 3 jaarcontracten zul je weer terug naar een OVO moeten, want een vast contract zullen ze je nooit aanbieden.
Wat een onzin wederom. Je hebt gewoon keuzevrijheid wanneer je voor Sandd gaat werken en daarnaast worden er nog steeds vaste contracten aangeboden.

En jij weet niet hoe Sandd de uren berekend? Ook dat kan je gewoon navragen, staat namelijk in de CAO.
Het is absoluut geen onzin, maar je moet wel goed lezen! Hoe Sandd de uren berekent is mij bekend, dat geef ik ook duidelijk aan: Ze delen de hoeveelheid poststukken door hun sorteer/en bezorgnorm, aan daar rolt dan een aantal uur uit. Echter, waar Sandd die hoogte van die NORM op heeft gebaseerd, dat is nergens terug te vinden en wil Sandd ook niet vertellen.

Dat je gewoon kunt kiezen is absoluut niet waar, misschien in sommige regio's waar ze moeilijk mensen kunnen krijgen, maar hier in de regio is dat niet het geval. En ik ken plenty mensen die voor Sandd werken, en die maar wat graag een contract zouden willen, desnoods voor bepaalde tijd, maar het niet krijgen.

Re: Hoeveel verdien je ongeveer bij sandd per maand?

8
@Newman
1: Het klopt wat je zegt over het omzetten van stukloon naar uurloon. uitgaande van een sorteersnelheid van rond de 440 stuks per uur.
2:Het niet aangeboden krijgen van een arbeidscontract geldt voor die gebieden waar onderaannemers voor Sandd de post bezorgen.
deze zorgen dat ze zo "klein"blijven dat ze vrijgesteld zijn van het in loondienst nemen van bezorgers.

Sandd zal de keuze als je rechtstreeks voor hen gaat werken moeten voorleggen m.u.v. gepensioneerden en toch zijn er ook nóg steeds mensen die kiezen voor OVO.
omdat ze 1) onbeperkt op vakantie willen kunnen gaan.. ik krijg het in loondienst echt niet voor elkaar dat ik 6 weken achtereen weg kan in de zomer., vind ik ook niet nodig, mijn mede bezorgers hebben ook recht op zomervakantie.
2) niet zelf altijd lopen maar het even gemakkelijk door hun partner , 16 jarige..kinderen/buren, kennissen/vrienden laten doen..
Maar zij kiezen dan ook voor geen doorbetaling bij verlof of ziekte en dat begrijp ik echt niet. :roll:

en helaas bij Postnl kan je ook niet bij alle functies een doorlopend contract krijgen.
bijvoorbeeld bij de voorbereiding zijn het de laatste jaren slechts contracten voor bepaalde tijd omdat het werk structureel terugloopt.

Re: Hoeveel verdien je ongeveer bij sandd per maand?

9
Carla41 schreef: en helaas bij Postnl kan je ook niet bij alle functies een doorlopend contract krijgen.
bijvoorbeeld bij de voorbereiding zijn het de laatste jaren slechts contracten voor bepaalde tijd omdat het werk structureel terugloopt.
Postbezorgers krijgen bij PostNL nog steeds volop vaste contracten, voorbereiders inderdaad niet. Dat laatste heeft echter niet zozeer te maken met het teruglopen van volumes (de grootste volumedaling hebben we gehad, in 2016 was de daling aanzienlijk kleiner dan in eerdere jaren) maar met de komst van nieuwe sorteermachines die niet alleen de kleine post, maar ook de grote post op volgorde kunnen sorteren (de zogenaamde SMX'en). Alleen afwijkende formaten (dus voornamelijk pakjes) zullen dan nog met de hand verwerkt moeten worden.
cron