snel sorteren en de vastgeslelde norm van Sandd halen. Welke norm is redelijk.

1
Een norm van pakweg 460 stuks per uur is te hoog. Die norm is onrealistisch en wordt niet gehaald. Ik heb geïnformeerd en begrepen dat dit in de nieuwe CAO zal veranderen.
De sorteernorm bij Post.nl ligt significant lager. Bij Post.nl wordt bovendien gewerkt in een goede arbeidsomgeving. Thuissorteren is in vergelijking met de situatie bij Post.nl een beetje behelpen. Wat is een goed sorteernorm voor de Sandd medewerkers? En hebben jullie de sorteersnelheid wel eens gemeten? (als je nuchter bent en in goede doen (Y) )

Re: snel sorteren en de vastgeslelde norm van Sandd halen. Welke norm is redelijk.

2
@Stan-Boét

ik schreef: de sorteernorm die realistisch gezien voor het merendeel niet haalbaar is. 400 p/uur of hoger.
400 is voor mij niet veels te hoog. wel een scherpe tijd. daarboven vind ik niet haalbaar.

maar ik schreef al eerder: de gemiddelde bezorger zal met een norm van 350 stuks per uur uit moeten komen.
degenen die daar verder onder blijven kunnen, als ze het minimum uurloon willen halen beter ander werk gaan doen.

Re: snel sorteren en de vastgeslelde norm van Sandd halen. Welke norm is redelijk.

3
Ik heb het nooit gemeten maar weet wel dat ik die norm niet haal, doe ook gewoon rustig aan, lekker muziekje erbij, bakje koffie, tussendoor wat facebooken of appen, dat is bij post nl weer niet mogelijk.
ik geef toe dat de faciliteiten om te sorteren daar wel beter zijn, ik sorteer op mijn eettafel en voor mijn eigen wijk heeft elke straat een vaste plek, ik loop bijna altijd een invalwijk, dan is het iets lastiger omdat je dan even moet zoeken hoe je alles het makkelijkst neerlegt..

Ik weet niet of ik de norm haal als ik echt doorwerk
cron