Re: herlaadvergoeding ...

11
Alle kosten die je extra maakt aan je fiets en nieuwe schoenen zitten in het loon en zijn zodoende ook geen extra aftrekpost bij je belastig aangifte. Daar heb ik even een onderzoekje naar gedaan en dat is de situatie bij Sandd. Ook omdat je fiets en schoenen ook buiten het werk gebruikt of kan gebruiken.

Re: herlaadvergoeding ...

12
slagvaardige schreef:Van TNT kregen we ook geen fietsslijtagevergoeding. Alleen een vergoeding voor eventuele reparatie.

Het voordeel van een eigen regenpak is dat je die voor Sandd of VSP kunt gebruiken, maar ook in je vrije tijd. Die van Postnl niet. Ja, het kan wel, maar dan denkt iedereen dat je aan het werk bent. :lol: Dus dan moet je sowieso nog een eigen regenpak kopen.

Loopschoenen kregen we ook niet van TNT hoor. Die moesten we ook gewoon zelf aanschaffen. Je kreeg wel bonnen voor 40% korting op Ecco. Tenminste een paar jaar geleden. Maar die dingen bleven ondanks dat nog behoorlijk duur. Ik heb een paar sneakers bij de Schoenen *piep* gekocht en daar doe ik al 2 jaar mee. Ze lopen heerlijk en ze kostten destijds maar iets van 10 Euro.
Vroeger kreeg je bij de PTT echt nog schoenen van de zaak. Maar da's helaas wegbezuinigd. Ik heb dus toch maar die Ecco's gekocht en ik draag ze prive ook. Het is waar dat ze zelfs na korting nog best prijzig zijn, (EUR 90) maar ze zitten dan ook echt heerlijk. Zelfs met mijn lastige voeten, met hoge wreef.

Overigens gebiedt de eerlijkheid me wel te zeggen dat postbezorgers met hun declarabele fietsenreparatiebonnetjes beter af zijn dan de postbodes met vaste fietsvergoeding. Want van die vergoeding koop je echt geen nieuwe fiets, hoor! Ik ben zelf jarenlang postbode geweest (voordat ik, min of meer noodgedwongen postbezorger werd), en ik kreeg EUR 15 per maand. Dat lijkt heel riant, maar vergeet niet dat bijv. alleen een nieuwe rvs achtervelg al ruim EUR 50 kost, exclusief arbeidsloon! Die vergoeding was alleen kostendekkend voor degenen die zelf heel handig waren met fietsreparaties, en dus niet afhankelijk van fietsenmakers.

Nu met die bonnetjes ben ik beter uit. Pas nog nieuwe voor- en achterband (Schwalbe antilek gelijk nieuwe binnenband erin) nieuwe ketting, nieuwe tandwielen en nieuwe remnaaf achterin. Totale kosten 110 euro. Werd netjes vergoed.

Re: herlaadvergoeding ...

13
elisa schreef:Het meest zure vind ik zelf dat we nooit onkosten vergoeding krijgen(denk aan:fietsslijtage/regenpak/goede loop schoenen ...)
Maar daarom zit ik op een oude fiets en draag oude kloffies. De regenpakken zijn voor mij het duurst in aanschaf.
T zou anders moeten zijn toch?
Je kunt toch werkkleding van Sandd krijgen?
Alleen moet je dan wel eigen bijdrage geven van 20 euro
inhoud kledingpakket:
* polo
* buitenjack
* binnenjack
* regenbroek
postboy schreef:Alle kosten die je extra maakt aan je fiets en nieuwe schoenen zitten in het loon en zijn zodoende ook geen extra aftrekpost bij je belastig aangifte. Daar heb ik even een onderzoekje naar gedaan en dat is de situatie bij Sandd. Ook omdat je fiets en schoenen ook buiten het werk gebruikt of kan gebruiken.
Ik ben toevallig afgelopen juli naar belastingdienst geweest om wat vragen te stellen. Meneer daar vertelde mij op het eind spontaan over wat ik kon aftrekken:
* reiskosten
* eten / drinken (tijdens de werkzaamheden)
* eventuele dienstkleding
Dus kosten die gemaakt zouden zijn voor het uitvoeren van deze werk

Trouwens vind ik stickeren van de bijzondere poststukken (o.a. PCL agenda's, IKEA magazines) beter dan dat ik ze moet sorteren..
ex Sandd Postbezorgster

Re: herlaadvergoeding ...

14
Nou nee wij werken voor subdepot van Sandd en dus geen vergoedingen, ook geen Sanddpak via sandd dus, bikkels sparen kunnen wij hie rook niet.
Het klopt ook ik gebruik de schoenen en regnpak ook prive, en de postfiets ook voor de grote boodschappen elke week.
Dus bezie ik het maar zo, voor werk en prive samen.
Geluk dat ik goedkope fietsen makertje heb!
cron