Re: herlaadvergoeding ...

3
anne schreef:Het geldt inderdaad per wijk, maar dat weet je toch van te voren?

Soms is het wel zuur, zeker als het net onder de 30 kilo zit, en je geen herlaadvergoeding krijgt, maar je hoeft ook niet te herladen toch? ;)

dat heeft in praktijk weinig met 't aantal kg's te maken toch?

maar meer met volume?

niet dat ik de herlaadvergoeding wil missen, maar :?: waarom worden met meerdere wijken dan de kg niet opgeteld?
of naar volume gerekend

(...en sjorrie voor de late reactie, was druk met de post ;) )

Re: herlaadvergoeding ...

4
Hallo,

Ik heb donderdag 13 oktober de Postcode Loterij agenda's gekregen en daarbij zat een bezorgbon waarin de agenda's al verwerkt waren. Ze staan onder sorteervergoeding vermoed ik (ik heb 227 agenda's en sorteervergoeding is 555 x 0,02 = 11,10 en bezorgvergoeding 275 x 2,50 = 8,25). Waarom? Het bezorgen van deze agenda's is juist een last die je erbij krijgt (en eigenlijk ook het sorteren, want nu moet je ze opeens stickeren, terwijl je ze eerst altijd gestickerd kreeg aangeleverd). Bovendien heb ik maar drie keer gewichtvergoeding gekregen. Ik had vier volle kratten, waarvoor ik normaal 1 keer gewichtvergoeding krijg (er zat ook dagpost bij, maar dat was een heel dun, licht pakketje met veel enveloppen). Dus twee keer gewichtvergoeding voor de agenda's? Het totaalbedrag was 32,53, incl. dagpost. Voor vier kratten krijg ik normaal ongeveer 15-18 euro... Dan blijft er 15-12 euro over voor de agenda's. Daar moet ik twee uur over doen, wil ik er een redelijk uurloon uithalen. Dat kan niet, ik doe er drie keer zo lang over en dan krijg ik nog hulp.

Wie kan mij helpen? Of is dit normaal? Dat ik onderbetaald word...

Re: herlaadvergoeding ...

6
@Postbode101

Hoi, wees even origineel en gebruik een andere nickname...
er is op dit forum al een postbode 7 , postbode21.... postbode029

275 x 2.50 = 687.euro en 50 cent..
dat zal je wel anders bedoelen!
maar hoe kom je aan 275 x 2.5.... voor welke onderaannemer werk je???
i.p.v. sorteren heb je ze nu gestickerd... je gaat me niet vertellen dat dat meer tijd kost.

het rondbrengen dat kost meer tijd... daarvoor moet je kijken naar de herlaadvergoeding en of
je dan uitkomt? dat hangt er vanaf hoeveel je er in 1 keer hebt kunnen wegbrengen...
zet die tijd tegenover... 2 cent sorteer, 4 cent adres (voor zover geen overlap) en herlaadvergoeding.. ;)

@Fiets
in antwoord op je vraag...
Ja, het herladen heeft zeker OOK te maken met volume...
7 kratten (30 kilo) rijdt je minder snel weg dan...
3 kratten (30 kilo)

waar trek je de grens met volume dan.... bij 500 poststukken bij 300 bij 800?
500 enveloppen is sneller weggebracht dan 500 klingels...
vandaar de kilo vergoeding denk ik. ;)

Re: herlaadvergoeding ...

8
Het meest zure vind ik zelf dat we nooit onkosten vergoeding krijgen(denk aan:fietsslijtage/regenpak/goede loop schoenen ...)
Maar daarom zit ik op een oude fiets en draag oude kloffies. De regenpakken zijn voor mij het duurst in aanschaf.
T zou anders moeten zijn toch?

Re: herlaadvergoeding ...

9
elisa schreef:Het meest zure vind ik zelf dat we nooit onkosten vergoeding krijgen(denk aan:fietsslijtage/regenpak/goede loop schoenen ...)
Maar daarom zit ik op een oude fiets en draag oude kloffies. De regenpakken zijn voor mij het duurst in aanschaf.
T zou anders moeten zijn toch?
Tja, ligt aan het postbedrijf waar jij voor werkt.

Re: herlaadvergoeding ...

10
Van TNT kregen we ook geen fietsslijtagevergoeding. Alleen een vergoeding voor eventuele reparatie.

Het voordeel van een eigen regenpak is dat je die voor Sandd of VSP kunt gebruiken, maar ook in je vrije tijd. Die van Postnl niet. Ja, het kan wel, maar dan denkt iedereen dat je aan het werk bent. :lol: Dus dan moet je sowieso nog een eigen regenpak kopen.

Loopschoenen kregen we ook niet van TNT hoor. Die moesten we ook gewoon zelf aanschaffen. Je kreeg wel bonnen voor 40% korting op Ecco. Tenminste een paar jaar geleden. Maar die dingen bleven ondanks dat nog behoorlijk duur. Ik heb een paar sneakers bij de Schoenen *piep* gekocht en daar doe ik al 2 jaar mee. Ze lopen heerlijk en ze kostten destijds maar iets van 10 Euro.
cron