Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

31
@Marius

Tnt biedt het liefst alleen maar contracten aan voor een bepaalde tijd.
dat een 2 x verlengen en dan wordt je afgewezen omdat ze niet je
in vaste dienst willen nemen.
na 3 maanden mag je weer opnieuw beginnen...

en i.t.s.tot de andere postbedrijven wil TNT NIET dat je bij de concurrent ook werkt.
vandaar...

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

32
Ik denk dat TNT op die manier toch dat ze zichzelf een keer gaan tegenkomen.
Ze kunnen toch niet iedere keer nieuwe lopers BLIJVEN vinden? Op een gegeven moment kunnen ze denk ik gewoon niemand meer krijgen op die manier!
postbode21 schreef:Ps.
over het postbezorgen nog het volgende..
ik hoef er de deur niet voor uit, kan het werk onderbreken als ik wil, dat bevalt me prima.
eigenlijk zou ik dat toch wel willen weten hoe je dat voor elkaar krijg.. de post bezorgen zonder dat je de deur ervoor uit hoef? :?

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

33
@Marius

had ik het niet over het sorteren ? ( :P )...

en natuurlijk vind Tnt nieuwe postbezorgers.
ze werken er nu massaal de fulltime postbodes uit .
en maken gebruik van de huidige markt.

want er komen steeds weer jongeren vanaf 16 jaar, studenten, huisvrouwen, vutters
die er iets bij willen doen voor een bepaalde periode...
ook veel mensen met een uitkering heb ik begrepen werken voor de nieuwe postbedrijven.

maar dat begrijp ik niet helemaal, die moeten dat geld dat ze ermee verdienen weer opgeven bij het uwv?
mogen er dus niets van houden of zo.. dan werk je wel maar...

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

34
Ik heb ook een uitkering aan moeten vragen. Die is momenteel in behandeling.
Op dit moment is mijn bezorgsalaris dus de enigste inkomsten. Nog niet eens genoeg voor de huur dus. Maar ik kan er in ieder geval eten voor kopen.
En als mijn uitkering word toegekend? Volgens mijn ervaring, maar die ervaring is al HEEL oud, mocht je toch iets van 25% houden welke je dus niet in hoefde te leveren. Als dat nog steeds zo is, hou je toch nog iets over boven je uitkering, en kom je op die manier zelfs op een redelijk salaris, met een gezin.
Maar zelfs als ik alles zou moeten inleveren, zal ik denk ik niet meteen stoppen hoor. Maar proberen mijn inkomsten zo op te bouwen (wijk erbij, vrouw sorteren, bijbaantje, online bedrijfje) dat ik die uitkering af kan gaan zeggen.

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

35
"De WWB geeft nog slechts de mogelijkheid om gedurende één periode van 6 maanden aaneengesloten een gedeelte van inkomsten uit arbeid vrij te laten, mits die arbeid naar het oordeel van het college bijdraagt aan de arbeidsinschakeling (artikel 31 lid 2 sub o WWB). De vrijlating bedraagt 25% van de arbeidsinkomsten met een maximum van € 173,00 per maand. De gemeente moet dus bepalen of de arbeid naar haar oordeel bijdraagt aan de arbeidsinschakeling. Buiten deze mogelijkheid mag u dus niets bijverdienen. Alle inkomsten worden gekort op de uitkering."

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

36
@Marius
als je dus 400 euro verdient per maand mag je gedurende 6 maanden 100 euro boven je uitkering houden.
nou begrijp ik het beter.

als je langer dan 6 maanden uitkering ontvangt wordt het bedrag afgetrokken van je uitkering.
je bent dan als het ware deels aan het werk en hebt dan minder uitkering nodig.
wel eerlijk lijkt me... ;)

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

37
Als ik het goed begrijpt, moet de gemeente het wel eerst goedkeuren, en dat doen ze pas als ze denken dat deze bijbaantje de kans vergroot dat ik er een fulltime baan erdoor krijg.
Nu, geen enkel postbedrijf bied momenteel een full-time baan aan, dus ik denk dat die toestemming er alleen komt als ik meerdere wijken neem totdat ik aan het minimum inkomen zit, maar ik denk niet dat ik dat ga redden binnen 40 uur per week?

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

38
Niet als je bijstanduitkering ontvangt dan moet je alles inleveren. Met WW uitkering ligt het anders. Ook alle onkosten betaal je zelf je krijgt daar geen vergoedingen voor vanuit de gemeente, het is je motivatie, ik heb met behoud van uitkering gewerkt in andere beroepen en nog steeds.
Ik heb ook gezegd dat er tzt wel een keer een CAO aan zal komen en onder die noemer heb ik rust in die zin, ik kan gewoon mn werk doen en voel me er goed bij.

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

39
Nu je kunt me raar vinden maar ik ben wel trots dat ik idd werk voor een deel van mijn uitkering, dit is beter dan thuiszitten moederen(bedoel uitkering vangen en niks doen). Niks mis met thuis moeders ik ben er ook een maar die dan parttime werkt en vrijwilligers werk doet.
Met dit werk blijf ik gezond en zie van alles om me heen, hoef niet op een sport dus dat scheelt weer in de kosten.
Het is een kwestie van een mindswitch, er zijn mensen die me voor gek verslijten:je werkt toch niet met behoud van uitkering? Nee ik werk voor mn uitkering!

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

40
ik geef je helemaal gelijk Elisa.
In feite ben je zelfs verplicht aan de maatschappij om zo goed mogelijk je best te doen om zo weinig mogelijk uitkering te ontvangen.
Toch zou het me wel een goed gevoel geven als ik er tenminste IETS aan overhoud.

Maar als het zo is dat ik er niets aan overhoud, en de onkosten moet ik ook nog eens zelf betalen, dus ik moet geld toeleggen om te MOGEN werken.. tsja.. dan is dat niet zo goed voor mijn motivatie. Zeker niet als er een hele berg post is en het regent pijpestelen.
cron