Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

11
@stapper

je moet ergens beginnen he. maar een villawijk levert ook bij mij veel te weinig op.
neem gedurende de zomerwijken is wat extra wijken.
dan heb je op een gegeven moment overzicht over welke wijken sneller lonen.
en er valt regelmatig een wijk open, vooral na de zomermaanden.

sowieso is in deze en de komende 3 weken een extra wijk handig.
ze hebben altijd handen tekort, je krijgt per wijk een extra vergoeding van 2.50 ,loop je niet helemaal voor niets ;)

verkijk je niet op de extra,s zoals bikkels. dat levert je maximaal 25 euro per jaar op.

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

12
Hoi postbode21, niet elke vestiging keert die € 2,50 aan de invaller uit he, maar daar hebben wij het al eens over gehad.
Zo af en toe invallen is inderdaad wel nuttig om erachter te komen wat lonend is en wat niet,
want er is een enorm verschil in zwaarte tussen de wijken, terwijl je dat niet altijd terugvindt in de beloning.
En het is natuurlijk ook afhankelijk van je eigen voorkeur: fiets je graag iets meer, of loop je liever?

Stapper voor alle duidelijkheid nog: jouw "distributiepunt" hanteert wel het Sandd-beloningssysteem.
Ze zullen van Sandd nog wel een aanvullende vergoeding krijgen voor hun werkzaamheden.
Voor Sandd is het zo ook wel lekker gemakkelijk: alle post van die plaats kan op 1 adres afgeleverd worden,
ze hoeven de bezorgers niet afzonderlijk uit te betalen en ze hebben er natuurlijk nooit openstaande wijken,
want dat moet het "distributiepunt" allemaal regelen. Wel jammer dat jullie er weinig andere post bij hebben!

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

13
[quote="Ton"]Hoi postbode21, niet elke vestiging keert die € 2,50 aan de invaller uit he, maar daar hebben wij het al eens over gehad.
Zo af en toe invallen is inderdaad wel nuttig om erachter te komen wat lonend is en wat niet,
want er is een enorm verschil in zwaarte tussen de wijken, terwijl je dat niet altijd terugvindt in de beloning.
En het is natuurlijk ook afhankelijk van je eigen voorkeur: fiets je graag iets meer, of loop je liever?

Stapper voor alle duidelijkheid nog: jouw "distributiepunt" hanteert wel het Sandd-beloningssysteem.
Ze zullen van Sandd nog wel een aanvullende vergoeding krijgen voor hun werkzaamheden.
Voor Sandd is het zo ook wel lekker gemakkelijk: alle post van die plaats kan op 1 adres afgeleverd worden,
ze hoeven de bezorgers niet afzonderlijk uit te betalen en ze hebben er natuurlijk nooit openstaande wijken,
want dat moet het "distributiepunt" allemaal regelen. Wel jammer dat jullie er weinig andere post bij hebben![/quote]

Inderdaad, die 2,50 extra voor invallen vervalt bij mijn opdrachtgever.
Ik denk zeker dat dit voor Sandd een prima oplossing is; het distributiecentrum hoeft nl. niet in de voetsporen van Sandd te treden met het aanbieden van de cao. Zo kan Sandd dus gemakkelijker aan de politieke eisen voldoen.
En al valt hier uiteindelijk niet aan te ontkomen, er kan veel langer mee worden gewacht. Eerst meer opdrachten binnenhalen, is het argument.

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

14
Ik krijg 4 cent per adresvergoeding en 2 cent straat-zetvergoeding.
Ik vind dat totaal onverdoende, het is volgens mij onmogelijk om hiermee zelfs maar een minimumuurloon mee te verdienen.

Vooral de straat-zetvergoeding vind ik te weinig. Met sorteren ben ik langer bezig als met bezorgen.
Verder vind ik het belachelijk dat je voor zware poststukken hetzelfde krijg als voor lichte enveloppen? Alleen als het totaal meer als 30 kilo is krijg je een extra terugfietsvergoeding.
En ik ben er ook over oneens dat je per adres vergoed krijg, en niet per poststuk.
Ok, het is makkelijker als je meerdere in 1 brievenbus kan stoppen, maar het is zeker meer werk als wanneer je maar 1 poststuk heb. Soms zijn de brievenbussen klein, en moet je ze toch 1 voor 1 erin doen. En trouwens, het is sowieso extra werk. OF je moet steeds iedere keer kijken of je niet meer poststukken hebt, OF je doet 1 poststuk in de bus, loopt al verder, en je ziet, Oh! Ik heb er nog 1! En je moet teruglopen!

Denk niet dat ik dit heel erg lang gaat doen, of ik moet het inderdaad kunnen combineren ;-)
Bij VSP krijg je trouwens NOG minder. Voor dezelfde wijk 2 cent adresvergoeding! Dat is de helft!

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

15
@Marius

als de aantallen 1000 of meer worden is een sorteervergoeding van 2 cent te weinig.
ik zou zeggen doe je best het hoger te krijgen... ;)
als je het een maandje of 3 doet gaat je sorteersnelheid natuurlijk wel omhoog .

maar de stuksvergoeding wordt ook op andere slimmere manieren omzeild hoor.
bijvoorbeeld 2 / artikelen in 1 geseald pakket.
vroeger was er overlapvergoeding, vroeger was de adres en sorteervergoeding ook hoger.
maar we zitten nu in het nu. het is take it or leave it.. ;)

de postbedrijven moeten in de toekomst toch naar een cao toe marius.
dan heb je geen stuksvergoeding meer.
maar een vast bedrag waarvan men vind dat je in een vooraf bepaalde geschatte tijd de post kan lopen...
dat gebeurt nu bij tnt.

voor 3 uur worden aangenomen maar rustig half tot een heel uur langer bezig zijn... niet betaald. ;)

lees de forums van redt de postbode (tnt-ers) of het bezorgersforum ( deze geeft de meeste informatie) er maar op na.

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

16
Ik vraag me af of ik daar op voor of achteruit zou gaan, als ze gewoon een tijd bepalen waarin het gelopen zou kunnen worden! (nemen ze ongetwijfeld de snelste postbezorger voor).
Ik ben zelf ongetwijfeld niet de snelste, en ik ben ook niet van plan om te gaan haasten alleen maar om mijn uurloon omhoog te krijgen.
Overigens.. ik doe het nu al ca. 3 maanden ;-)

Maar je hebt gelijk, take it or leave it.. en zolang de postbedrijven nog mensen zoals ons kunnen vinden die het voor zo weinig geld kunnen en willen doen, waarom zouden ze dan meer betalen?
Nog even, en ze kunnen genoeg mensen vinden die het wel gratis willen doen, omdat ze het zo leuk vinden, en dan zijn wij ook weg ;-)

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

17
@Marius

ja, natuurlijk nemen ze een postbezorger op rollerskates...(tijden worden te scherp gezet denk ik)
en niet iemand die even hier even daar een bakkie gaat doen.

maar daarbuiten blijft het staan dat zowel bij tnt als bij de nieuwe postbedrijven,
de normtijden wel heel scherp, maar ook heel ondoorzichtelijk worden vastgesteld.

hoe bepaal je dan een loon/vergoeding als de ene het vlot doet en de andere er de hele dag over doet..

als je het sorteren al 3 maanden doet, dan moet je toch wel aardig vooruitgang boeken met het begin?
al is het natuurlijk wel zo dat bij extreme hoeveelheden , meer dan 1000 de snelheid er wel uitgaat,

het moet wel in proportie blijven.. ;)
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 29 jan 2011, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

18
inderdaad... deze laatste week had ik er 750 + 150 voor de ene, en de andere wijk ook iets van 750.
Ik vind een uurtje sorteren niet erg.. of 2 uur.. ok, 3 uur is ook te doen. maar als ik langer bezig ben dan begint het saai te worden en veel te veel op werk te lijken! En voor werk verdient het gewoon te weinig.

Hoe lang zijn anderen bezig met zulke aantallen?

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

19
@Marius,
laat me raden 1500 sandd en 150 vsp.
er wordt op de forums wel geschreven dat snelle sorteerders de 400 per uur halen.
en als dat maar vaak genoeg wordt genoteerd, worden de opdrachtgevers zo slim
om steeds meer post te verstouwen...


persoonlijk denk ik dat dat NIET opgaat als je er meer dan 1000 hebt.
300 is een beter gemiddelde.
mijn idee hoor marius, het moet wel een beetje te doen blijven.
het is gewoon werk en hard werken is helemaal niet erg.

maar als ik lees dat mensen er tot savonds laat mee bezig zijn, met meer gezinsleden die worden ingezet,
omdat ze het anders nooit klaar krijgen...
dat zegt iets over de bezorger maar meer over de bedrijven of de hoeveelheid post wel aanvaardbaar/menselijk/
redelijk is......

tot nu toe vind ik het postlopen leuk genoeg en neem het sorteren voor lief. ;)

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

20
Ps.
over het postbezorgen nog het volgende..
ik hoef er de deur niet voor uit, kan het werk onderbreken als ik wil, dat bevalt me prima.

zolang de hoeveelheden niet de pan uit rijzen , met een enkele uitschieter ...
blijf ik het doen.

1000-1200 stuks post gemiddeld geen moeite mee.
daarboven moet niet structureel, elke week voor gaan komen.
anders lever ik een wijk in.

het is mijn werk, als ik gezinsleden moet inschakelen om het rond te krijgen,
dan is het niet de job die geschikt is voor me, zo zie ik dat.
cron