Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

21
@Marius

gezien je thuis situatie , kan ik me goed voorstellen dat de hoeveelheid post niet altijd goed uitkomt.
wat let je om tijdelijk terug te gaan naar 1 wijk..
houd de wijk die je het liefste doet.... straks komt de dhlpost er ws ook nog bij, wordt die wijk en
inkomsten weer hoger...
tot je de boel weer op de rit hebt, vind je het nog steeds leuk kan je gaan uitbouwen!
sterkte met verwerken trouwens. ;)

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

23
Precies! Als de chauffeur al laat is, 1 keer zelfs pas de volgende dag! Dan vind ik dat persoonlijk een goed excuus om zelf ook te laat te bezorgen!
En dat ik mijn vrouw laat meehelpen om op straat te sorteren.. dat heeft nog een andere reden. En dat is namelijk dat ik geen zin meer heb om een fulltime baan te hebben en om 7 uur de deur uit, en om 6 uur weer terug elke dag, met reistijden erbij.. ideale situatie lijkt mij dan dat zowel ik als mijn vrouw 20 uur per week werken, en dat zou genoeg moeten zijn om rond te komen. Geld intresseert me niet zoveel meer, anders zou ik weer gaan solliciteren naar mijn vorig beroep waar ik 1800 schoon mee naar huis nam, maar toen was ik toch ook niet gelukkig. En als zelfstandige ben ik ook al 2x mislukt, dus dat is blijkbaar ook niets voor mij.
Nu? wil ik eigenlijk gewoon zo min mogelijk bazen om me heen, en dan ben ik gelukkig.. ;-) en met mijn vrouw een afspraak gemaakt om allebei een parttime baan te zoeken. En zolang zij dat nog niet heeft, mag ze me best meehelpen, vind ik.

Tijdelijk 1 wijk was misschien wel beter geweest, dat stelde de klantmanager me ook voor. Maar eerlijk gezegd, ik vind beide wijken van sandd leuk, en bang dat ik die wijk dan niet meer terug krijg. En de wijk van vsp vind ik ook leuk, omdat die samenvalt met die van Sandd. Dus ik heb tegen de klantmanager gezegd dat ik het bij 2 wijken wil houden, en dat ze het maar even 1 of 2 weken aan moeten kijken, om te zien of ik het nu wel voor elkaar gaat krijgen. Hij ging akkoord.. maar of het verstandig was? want als ik nu nog 1 speld laat vallen, ben ik meteen BEIDE wijken kwijt!

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

24
Wat wel jammer is, de wijk in mijn eigen buurt kwam vrij! Heb ik ook op gesolliciteerd ;-)
Maar krijg er geen enkele reactie op, maar nu weet ik dus waarom, omdat ze weten dat ik steeds te laat was.

Misschien achteraf ook wel beter, want ik heb inderdaad het gevoel dat Sandd steeds meer word. Eerst dacht ik, het is de kerstperiode... maar als straks inderdaad Selektmail erbij komt...

Belangrijkste voor mij is nu, dat ik sneller word, en met 20 uur werken, mag van mij zelfs ook 25 uur zijn, dat ik daarmee een halve minimumloon bij elkaar kan vergaren.
Daarna kan mijn vrouw zelf een parttime baan erbij zoeken, OF ik neem nog wat wijken erbij en dat ze mij dan gaat helpen sorteren.
En in mijn vrije tijd wil ik dan wat gaan studeren, en (opnieuw) een online bedrijfje op gaan zetten, om te kijken of ik wat geld kan verdienen om boven dat minimumloon te komen. Dan hoef ik ook niet bang te zijn dat dit niet goed loopt..

Op die manier zie ik mijn korte termijnstoekomst, en als ik dat voor elkaar kan krijgen zou ik veel gelukkiger zijn als met een full time baan ;-)

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

25
Ja dat had ik ook vaak, kwam de chauffeur doodleuk rond 6 uur smiddags, wij hebben daarover wel geklaagd want het was geen doen zo. Soms was je te moe om alles af te sorteren savonds en ging je smorgens verder.
Als je veel post had.
Je hebt gelijk om zelf te bepalen hoe je je werrk gaat doen, en wat voor werk. Dit geeft je de vrijheid want jij bezorgt en jij bepaald hoe en wat als het maar voor zessen bezorgt is. Dus alle verantwoordelijkheid en vrijheid, ik vind dat zelf heerlijk plus bewegen en veel buiten zijn. Je hoeft niet naar een sportschool want dit volstaat wel aan beweging en conditie.
Een wijk kwijtraken als je er eentje afstoot, wat ik wel weet is dat bezorgers erg roleren met wijken totdat ze de wijk hebben die ze prettigst vinden. Dus ja niets is zeker natuurlijk. Je moet het wel aankunnen en misschien kan je vrouw ook een wijk nemen? Zo verdeel je het nu een beetje en groeien jullie erin. Als het eenmaal je vlot afgaat kan je het zelf allemaal. En heb je die wijk toch gehouden die je niet kwijt wilt.
Als de chauffeur een dag later komt dan is het overmacht voor jou, jij zou dan ook de volgenden dag moeten kunnen bezorgen! Dat snapt het depot ook wel.
Het is en blijft mensen werk!

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

26
O zeker vergeleken met vorige jaar deze tijd is het nu wel even drukker, geen dip dus! Nee het gaat gewoon door en als we bijv. 300 stuks voor 1 wijk hebben zeggen we meevallertje, terwijl ik me herinner dat het ook wel eens net 100 waren vorig jaar. Straks met smn erbij, ja dat wordt veel en ik denk zelf dat we meer slagen gaan krijgen(bezorgdagen) dus dat we er meer tijd aan kwijt zijn plus meeer post.
Misschien gaan we elke dag wel bezorgen???? En komen er depots met sorteercentrums erbij net als TNT. Maar dat is giswerk hoor!
Als je dit leuk vindt om te doen dan houdt je het zeker vol!

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

27
Elke dag bezorgen zou ik best wel willen hoor! Inderdaad vind ik dit best wel leuk werk.. al moet ik elke dag van mijn vrouw horen, gaat toch een normale baan zoeken! Ik ben altijd electromonteur geweest. maar dan heb je altijd een baas achter je die zegt wat je moet doen, hoe je het moet doen, waarmee je het moet doen, waar je het moet doen en wanneer.
Dus laat ik nog maar even erbij blijven om de ontwikkelingen mee te maken ;-)

Ik heb inderdaad ook wel het gevoel dat ik niet de allerbeste wijk hebt. Zo heb ik de helft van een eiland, en gisteren had ik wat verkeerde post, namelijk voor de andere kant van het eiland. ik dacht.. och.. ben de beroerdste niet, ik kom er toch langs, en hebt dat bezorgd. Zie ik aan die kan van het eiland allemaal flats! waar je dus per stop gewoon 20 a 30 brievenbussen hebt! Tsja.. dat is wel makkelijker ja.. ;-)
Eigenlijk zou ik die er dan wel erbij willen hebben, maar voorlopig hoef ik er nog niet aan te denken om een wijk erbij te nemen denk ik, ik moet eerst maar zorgen dat ze tevreden over me zijn ;)

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

28
Nee haal nu niet teveel op je nek met extra wijken je ontdekt wel wat het prettigste is deze tijd welke wijk etc etc. Tzt kun je altijd switchen en een andere wijk aanvragen.
Verkeerde post is dat foutsorteer van het depot? Die moet je in de retour krat doen hoor. Nu je ze hebt bezorgt even optellen bij je aantallen.
Flats bezorgen altijd vlot en die heb je meestal wel in de steden. Bij mij helaas geen flats paar duplexjes thats it. Maar je weet niet beter als je dit al een poos doet.
Geen baas boven je dat is in zekere zin zo , gewoon op tijd alles klaar hebben dat is de regel!

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

29
@Marius

als je zelf met je partner regelt het samen te doen, natuurlijk doen!
ik had het meer over bezorgers die te snel teveel wijken nemen, het eigenlijk
structureel niet af kunnen en partner maar lief aankijken of die na het werk
nog even...

dat is volgens mij niet de bedoeling.
toch moet je het rustig opbouwen, er is en blijft groot verloop onder de postbezorgers,
dus houd je favorite wijk... en( dubbel het met vsp zodat je 2x wijkvergoeding hebt ) geef de minst lucratieve wijk
van sandd op...
en geef aan bij sandd dat je geinteresseerd bent in een 2e wijk, als die vrijkomt waar je
zelf woont.

sandd heeft al een tijd het beleid maximaal 2 wijken per bezorger.
dat houdt ook voor hun in een kleiner contract te moeten afsluiten als dat zover komt...en
om de risico's te spreiden bij vervanging.

maar als je vaker wil bezorgen... zonder de sorteerstress wat let je om bij tnt als deeltijdbezorger te werken,
3 - 5 uur per dag ?\
alles heeft zijn voors en tegen.. ;)

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

30
Ik heb 3x bij TNT gesolliciteerd.. en steeds weer afgewezen. Omdat ze een betere kandidaat hadden? huh? Ik heb ervaring, stevige fiets, ik weet verschil tussen even en oneven? wat willen ze nog meer?
Om vervolgens WEER een folder in de bus te krijgen dat ze maar mensen zoeken!

Na de derde keer voelde ik weer dat de sollicitatie niet echt lekker liep, en ben ik door gaan vragen.
Nu denk ik dat ik wel weet hoe het komt dat ik niet aangenomen word! Ik wil er namelijk mijn inkomsten mee verdienen! Of tenminste de helft als mijn vrouw ook parttime gaat werken. Of dacht ik bij mezelf, tenMINSTE 25% van het minimumloon, die ik dan aanvul met andere bijbaantjes (zo deed ik b.v. ook nachtsortering bij de TNT tijdens kerstperiode) en dan mijn vrouw de andere 50%. (en zolang zij nog niets heeft, een aanvullende uitkering).
Zij (van de TNT) begon al moeilijk te doen over dat het werk bij TNT moeilijk te combineren valt met andere bijbaantjes omdat het midden op de dag is, en later kwam eigenlijk de ECHTE aap uit de mouw! Zij willen geen mensen hebben die het geld nodig hebben! En dus daar een (deel) van hun inkomen uit willen halen! Misschien omdat de kans veel te groot is dat ze het na een korte tijd voor gezien houden omdat ze wat beters kunnen vinden?
Eigenlijk wil de TNT alleen mensen die het geld helemaal niet nodig hebben, liefst huismoeders die tussen de middag wat uren tijd hebben en waarvan de man volledig werkt en die het gewoon leuk vinden om te doen en die het extra geld gewoon als een leuke bijkomstigheid zien. Eigenlijk is ook de hele reclamecampagne er op gericht.
En mensen full-time in dienst willen ze ook niet meer, want dan vallen ze weer onder een heel andere CAO (postbode) met veel hogere salarissen.
cron