Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

42
Al zou ik wel wat mogen houden, dan gaat het 100% zeker naar de schuldeisers en/of schuldsanering ;-)
Dus niemand kan mij beschuldigen dat ik het voor het geld doe.

Toch zou ik wel willen dat Sandd mij ook met iets meer respect zou behandelen hoor.. tot nu toe niets anders als dreigtelefoontjes of dreigbrieven van ze... en ik moet geld bijleggen om dit werk te kunnen doen! (reparaties fiets, schoenen enzo).

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

43
Ja dat klopt dat je zelf je reparaties betaald je schoenen je regenpak ,alles slijt. Maar wat je kunt krijgen gratis moet je pakken, ik heb zelf ooit een sorteerkast geplakt van kartonnen veilingdoosjes gratis van de markt. Maar de kast werd te klein ik ben toen of tafels gaan werken dat bevalt mij beter.
Ik heb destijds ook geweigerd om een smn jas aan te schaffen omdat we die zelf moesten betalen, je loopt voor smn en ook nog betalen voor reklame mooi niet!

Dat zal ik hoe dan ook blijven vertikken om zelf te betalen en voo r reklame te lopen!

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

44
Ja, inderdaad. Sandd probeerde me ook al een jas of overal te verkopen...
Waar ik ook gewerkt heb, in de bouw, of elektrotechnische bedrijven, overal krijg je zulke dingen gratis. En dan werd er NIET van je verwacht dat je er mee op straat liep om reclame te maken...

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

46
alle inkomsten moet je opgeven , echter je kosten zoals de fiets 0,19 ct per km mag je aftrekken, zelf trek ik 20 % af
dus stel je verdient 10 euro 2 euro aftrekken dan betaal je 33 % = 2.64 dan betaal je zorgverzekeringswet 4.9 % = 0.39
vergoeding 10 euro
kosten 2 euro
belasting 2.64
zvw 0.39
---------
3.13

dus netto 6.87
indien je zorgtoeslag en/of huurtoeslag ontvangt daar kan ik ook nog een bedrag afgaan
f

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

49
Ik persoonlijk vind sand niet goed en bar en bar slecht betaald.
We doen dit werk sinds 1 maand met ons tweetjes en zijn de dag er voor alleen al bezig met sorteren 326 postadressen en gemiddeld tussen de 400 en 500 poststukken.

We hebben dit keer de uren bijgehouden en kommen uit op:
sorteren: 4 uur.
rondbrengen/bezorgen: 5 uur.

Dit met een wijk die alleen al 108 adressen heeft op een industrie terrein. (hiervoor ben je al 2 uur kwijt betreft alles ver uit elkaar ligt)

voor die 2,1 cent per poststuk terwijl het minimum op 4,6 ligt vind ik dit belachelijk werk.
de kilo's kloppen nooit want wij hebben nu al 5 keer gewogen en dan kom je niet uit op 31 of 32 kilo maar bijna het dubbele.
en voor die 200 euro per maand waarvan bijna 65 euro naar de belasting gaat hou je nog maar 135 euro over.
en daar ben je dan tussen de 70 en 80 uur voor aan het werken ?
afzetters zijn het want je moet nog betalen voor je spullen ook.

Bij een normaal bedrijf heb je al gauw tussen de 550 en 680 euro voor die uren.

en laat staan je moet je eigen fiets nog pakken en je krijgt er niet eens een vergoeding voor.
bij alle andere bedrijven krijg je daar nog een vergoeding voor betreft slijtage.

maar goed wij stoppen met dit bedrijf en gaan voor TNT werken.
deze betalen bijna 4 keer zoveel en krijgen spullen via hun en ook de jassen en broeken.

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

50
johan19 schreef:Ik persoonlijk vind sand niet goed en bar en bar slecht betaald.
We doen dit werk sinds 1 maand met ons tweetjes en zijn de dag er voor alleen al bezig met sorteren 326 postadressen en gemiddeld tussen de 400 en 500 poststukken.

We hebben dit keer de uren bijgehouden en kommen uit op:
sorteren: 4 uur.
rondbrengen/bezorgen: 5 uur.

Dit met een wijk die alleen al 108 adressen heeft op een industrie terrein. (hiervoor ben je al 2 uur kwijt betreft alles ver uit elkaar ligt)

voor die 2,1 cent per poststuk terwijl het minimum op 4,6 ligt vind ik dit belachelijk werk.
de kilo's kloppen nooit want wij hebben nu al 5 keer gewogen en dan kom je niet uit op 31 of 32 kilo maar bijna het dubbele.
en voor die 200 euro per maand waarvan bijna 65 euro naar de belasting gaat hou je nog maar 135 euro over.
en daar ben je dan tussen de 70 en 80 uur voor aan het werken ?
afzetters zijn het want je moet nog betalen voor je spullen ook.

Bij een normaal bedrijf heb je al gauw tussen de 550 en 680 euro voor die uren.

en laat staan je moet je eigen fiets nog pakken en je krijgt er niet eens een vergoeding voor.
bij alle andere bedrijven krijg je daar nog een vergoeding voor betreft slijtage.

maar goed wij stoppen met dit bedrijf en gaan voor TNT werken.
deze betalen bijna 4 keer zoveel en krijgen spullen via hun en ook de jassen en broeken.
Verstandig besluit. Nu moet ik wel zeggen dat je pas een realistisch beeld hebt van de werktijd als je het wat langer doet, en meer ervaring hebt. Want 4 uur sorteren voor 500 poststukken (en dat met 2 personen) is ook wel erg traag. Ik heb zelf voor VSP gelopen (gestopt vanwege de lage volumes: als het wat meer post geweest was, zou je met die stuksvergoeding nog best aardig uitkomen) en sorteerde ongeveer tussen de 300 en de 400 poststukken per uur, in mijn eentje. Dat hing natuurlijk ook af van de poststukken zelf, sommige mailings zaten al redelijk gesorteerd in de blauwe bak, dus bijv. al per straat bij elkaar.
cron