Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

51
@johan

tja, je hebt het een maandje gedaan echt routine heb je dan nog niet opgebouwd.
maar zo te lezen ben je niet voor sorteren in de wieg gelegd. ;)
verstandig besluit dus... om over te stappen.

als je het een maandje of 3 doet ken je de wijk ook beter.
dan zou ook het lopen een stuk sneller moeten gaan.
maar of dat jou zal lukken met alle h.a.h. bij postnl?

wat voor spullen krijg je dan van postnl... johan behalve de kleding?

Natuurlijk verdient het nog beter dan bij sandd.
ik neem aan dat je niet vergeet dat 8.69 per uur bij postnl ook een bruto bedrag is..
blijft er dus..5.80 netto over...

4 x zoveel verdienen? dan zouden we allen direct overstappen hoor :idea:
Succes bij Postnl ;)

al zou ik ze bij het sollicitatie gesprek niet vertellen over je snelheid bij sandd :lol:
Graag lees ik je bericht als je een maandje bij postnl hebt gewerkt.

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

53
Per 1 september is mijn postbedrijf overgestapt op een nieuwe vergoeding. Ik bezorg Sandd en enkele regiopostdingetjes. Het is er voor mij niet beter op geworden. Ik kreeg eerst € 0,065 per poststuk maar wordt nu o.a. per adres betaald. Afgelopen vrijdag had ik 612 stuks post wat mij volgens het nieuwe systeem omgerekend ruim € 11,- minder opleverde!! In plaats van dat je erop vooruit gaat. :evil: Ook vandaag (dinsdag) enkele euro's minder dan voorheen.
Zijn er onder jullie meer die deze negatieve ervaring hebben?

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

58
Want 4 uur sorteren voor 500 poststukken (en dat met 2 personen)
met z'n tweeen sorteren lijkt me sowieso niet handig bij het op straat leggen. Want dan moet je vanuit één positie alle stapeltjes kunnen bereiken. Ook helpt het als je de stapels van de straten iedere keer op dezlefde plek legt. Bijv straat X linksboven, straat Y daarnaast. Sorteren kan verder nooit zo lang duren als bezorgen: Je zet een brief veel sneller op zijn plaats dan dat je die na een eindje lopen in een bus moet proppen.

Re: Hoeveel verdien je bij Sandd?

60
Bij Sandd krijg je GEEN stuks vergoeding maar een stopvergoeding

Welke inhoud dat je per brievenbus betaald krijgt ongeacht hoeveel poststukken erin verdwijnen.

voorbeeld : wijk A heeft een vergoeding van 15,00 euro Brutto
Hierin zit de basis wijk vergoeding, de vergoeding voor straatzetten thuis, evt bijlaad vergoeding,afmeld vergoeding, adresvergoeding ( aantal stops )

Als men 1 uur sorteert thuis en 1 a 2 uur loopt voor bezorging heeft men dus 5 euro Brutto per uur verdient, ruw 3,50 euro Netto per uur

Vergeet ook niet dat de totale vergoeding die je krijgt van je wijk onbelast is , dus je gaat over je verdiensten in het komende fiscale jaar nog betalen, hou hier rekening mee.

Sandd verdient op deze manier ontzettend veel over de ruggen van de bezorgers en die verdiensten zie je niet snel terug in betere kleding etc etc etc

Wie weet eens tijd om met zijn allen eens een weekje het werk neer te leggen en een stuks vergoeding te gaan eisen die beter is afgestemt op de tijd die de bezorgers er aan kwijt zijn. of massaal het contract aan nemen indien men die krijgt dan heeft men tenminste het minimum loon

Postman070
cron