Re: sandd vergoeding per mei 2012

31
close schreef:Wel vreemd dat de straat/zetvergoeding en de adresvergoeding eerst hoger waren, want dat was toen ook gebaseerd op 2 cent voor sorteren en 4 cent per stop. Dat zou dus gewoon gelijk moeten zijn gebleven.
2 cent voor sorteren is eigenlijk ook te weinig.. want bijna niemand sorteert toch meer dan 400 poststukken per uur? (als je het minimum uurloon in centen deelt door het gemiddeld aantal poststukken per uur, zou je uit moeten komen op de sorteervergoeding per poststuk.. dus bv. 901 / 325 = 2,77 cent.. oftewel Sandd betaalt 39% te weinig!)

Re: sandd vergoeding per mei 2012

34
@close

als je rechtstreeks voor sandd werkt is de sorteer en adresvergoeding nog steeds ongewijzigd.
je bent in de war met degenen die voor een onderaannemer werken.
die hanteert andere vergoedingen.

en als de post van de onderaannemer vanuit andere poststromen dan sandd terugloopt dan
loopt de vergoeding ook terug. lijkt me aannemelijk.

de sorteervergoeding van 2 cent zie ik als een onderdeel van het geheel.
zolang je maar op het minimumloon per uur uitkomt.

maar ik ben met je eens: een sorteervergoeding van 3 cent zou de werkelijkheid van het
sorteren beter naderen. maar dat zal gewoon niet gebeuren.

gaat het je puur om het geld... dan zou ik naar postnl overstappen!
ik vind de secundaire voorwaarden ook belangrijk.
zoals lopen zoals ik het precies heb gesorteerd.
niet afhankelijk zijn van anderen voor de tijd dat ik kan beginnen met postbezorgen.

en nu met de zomer in aantocht... lekker om 8 uur smorgens beginnen .

Re: sandd vergoeding per mei 2012

36
Hoi Carla,

Ja, ik heb getekend. Afgelopen woensdag.
En het was "lopende band-werk"

Even wat belangrijke dingen:
Je hebt recht op een x-tal vakantiedagen en die MOET je opmaken, ze vervallen aan het eind van contract.
Het contract duurt iedere keer 8 mnd. ...

ZIjn er nog andere vragen, ik hoor 't wel.
Groetjes, Annelies
cron