Re: OVO of arbeidscontract?

12
verzendenenontvangen schreef:Het salaris zou vergelijkbaar zijn? Trouwens ik werkte 8 uren in de week bij PostNL. Toen kreeg ik circa (geen loonheffing) van 200 euro in de maand. Bij Sandd verdien je circa 175 euro afhankelijk van het aanbod per maand. Dit terwijl je bij Sandd 2 dagen in de week bezorgd en bij PostNL 5 dagen. Of gaat er van het geld (OVO) nog een x bedrag vanaf in verband met de Belastingdienst?
EUR 200 per maand netto bij PostNL voor 8 uur werken per week? En dat met loonheffing buiten beschouwing? Dat zou neerkomen op EUR 5,75 per uur bruto. Hoe oud ben je dan, als ik vragen mag?

Ook moet je natuurlijk niet kijken naar hoeveel dagen je werkt, maar naar hoeveel uren. Bij Sandd ben je misschien op die twee dagen wel 2x4 uur bezig. Per slag 2 uur sorteren en 2 uur lopen, schat ik in (of misschien 1,5 + 2,5).

Als je een OVO hebt kun je er van uit gaan dat je slechter af bent dan bij PostNL. Je krijgt nu namelijk ook geen doorbetaling bij ziekte en bij verlof. Dat moet je ook meenemen in je berekening, uiteraard.

Re: OVO of arbeidscontract?

13
@Newman

dit ben ik met je eens newman.
van een contract bij postnl naar een ovo bij sandd.?
geen vakantiegeld meer.

maar vzo kon het 5 dagen postlopen bij Postnl niet aan begreep ik.
ik vrees het ergste voor vzo , want de komende twee weken komt er een heleboel post op vrijdag bij. sandd.
dat maakt voor het bezorgen niet veel uit ( vaker herladen) maar het sorteren is dan pittiger.
ter vgl... normaal 400- 500 poststukken gem. voor een vrijdag. nu 1000 stuks.. (per wijk)



ik hoop binnenkort over te gaan van ovo naar cao.
altijd wenselijker lijkt me.

Re: OVO of arbeidscontract?

14
Newman schreef:
verzendenenontvangen schreef: EUR 200 per maand netto bij PostNL voor 8 uur werken per week? En dat met loonheffing buiten beschouwing? Dat zou neerkomen op EUR 5,75 per uur bruto. Hoe oud ben je dan, als ik vragen mag?
Misschien bedoelt hij "geen loonheffingskorting".
Veel mensen gooien de termen "loonheffing" en "loonheffingskorting" door elkaar en
dat schept verwarring.

Re: OVO of arbeidscontract?

16
Sanddyman schreef:Weet iemand of je met een arbeidscontract bij Sandd ook vakantierechten opbouwt voor de extra gewerkte uren boven je contracturen? Dit is bij PostNL namelijk wel het geval.
Artikel 5 in de arbeidsovereenkomst :

Werknemer heeft recht op vakantie met behoud van salaris. De werknemer heeft per kalenderjaar recht op vakantie met een omvang van vier maal het gemiddeld aantal gewerkte uren per week gedurende het voorgaande kalenderjaar of evenredig deel daarvan als niet het gehele jaar gewerkt is, met een mimimum van het aantal contractueel minimaal overeengekomen uren.

Over extra uren boven de maximale contracturen wordt niet gesproken. Ik denk ook niet dat dat bij Sandd ooit zal voorkomen dat je meer uren werkt dan je maximale contracturen.

Re: OVO of arbeidscontract?

18
postgirl schreef:
slagman schreef:Ik denk ook niet dat dat bij Sandd ooit zal voorkomen dat je meer uren werkt dan je maximale contracturen.
Waarschijnlijk wel als je zoveel invalwijken doet ;)
Tja, als je maar genoeg wijken loopt dan ga je dat idd wel halen 8-)
cron