Re: wie gaat van ovo over op cao?

23
@anne

nee joh dat lees je verkeerd.
cao leidend = postbedrijven laten zich niet opjagen door de
overheid die dmv amvb hun wil dwingen 10% in cao te nemen per 1 april.
ze volgen de afgesloten cao met de vakbonden als richtlijn.
dwz. als de prijzen in de postmarkt het toelaten dan zou maximaal 80% van de bezorgers per 1-10-2012
een vast dienstverband moeten zijn aangeboden (maar ze hoeven geen ja te zeggen!)
als de liberalisering zich sneller had doorgezet was sandd al lang doorverkocht.
de bedoeling is gewoon veel winst maken en op het hoogtepunt verkopen.

maar de postbedrijven willen liever dat een ieder als ovo-er blijft hoor.
scheelt enorm in lasten. geen vakantiegeld, geen ziektegeld, geen doorbetaling bij verlofdagen
niet verzekerd ...tegen ongevallen schade aan jezelf , kleding of fiets.
tot eind 2011 of half 2012 kan je gerust als ovo-er werken ;)
@ bezorgster je snapt er meer van dan je denkt. zo is het precies :)
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 14 apr 2010, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: wie gaat van ovo over op cao?

25
Natuurlijk willen de bedrijven het liefst zo weinig mogelijk mensen met een CAO in plaats van OVO'ers. Dat is namelijk veel goedkoper. Dat is ook één van de redenen waarom TNT het zo moeilijk heeft, daar hebben alle medewerkers een CAO.

Ik ga zelf trouwens juist over van CAO naar OVO om flexibeler te zijn.

Re: wie gaat van ovo over op cao?

27
anne schreef:
wandelaar schreef: Ik ga zelf trouwens juist over van CAO naar OVO om flexibeler te zijn.
Dat is nu een goede reden waarom ik eigenlijk helemaal niet zit te wachten om volgens de CAO-bepalingen te moeten werken...
Ik denk dat heel veel mensen die voor dit werk kiezen om een leuke bijverdienste te hebben, hier juist voor kiezen om flexibel te zijn, en vinden dat de nadelen van OVO opwegen tegen de voordelen van een CAO. Als je een full-time baan als kostwinner hebt, ligt dat natuurlijk anders. Dan zijn doorbetaling bij ziekte en vakantie bijvoorbeeld veel belangrijker.

Re: wie gaat van ovo over op cao?

28
anne schreef:Nee, ik denk dat ze heel wat bezorgers tekort gaan komen, wanneer je bijna wordt gedwongen om volgens een CAO te gaan werken...
En ik heb dit werk ook gekozen omdat je toch min of meer de vrijheid hebt hoe je het indeelt, om de andere dingen heen...

Om dan straks evt. eerst 10 km te moeten fietsen om in de bezorgwijk te komen, zit ik ook niet op te wachten, en als je dan ook nog moet herladen... :shock:
Ga bij T.N.T. werken. Alles goed geregeld. Vaste bezorgwijk en nooit 10 km van huis uit werken.

Re: wie gaat van ovo over op cao?

30
Wacht even ik heb gesolliciteerd bij TNT in Oktober en daar zeiden ze ook dat je inderdaad wel een wijk pl mn 7 km vanaf depot kan krijgen. Je werk condities zijn beter mmv Cao en de equipment,inwerkcursus(ja dat hebben wij nog zon cursus!) :D
Je gaat naar depot haalt de post op en je gaat naar je wijk, bijladen kan gebeuren,dan zit je wel heen en weer t e gaan.
Ik hoor ook vaak dat je langer door werkt ivt je uurloon.

Hoe het bij ons zal vergaan, ja anders,maar ik denk dat ze het niet doen opdat we als oVO zeer gunstige goedkope krachten zijn.
Over onze rug draait dit bedrijf als een tierelier.
cron