Re: Post in 2 ladingen aanleveren

12
Oeps iets te vroeg gejuicht i.v.m. vakantievervanging. Ik ontving vandaag een mail met de vraag of ik een extra wijk wou lopen van 2 juli t/m 17 augustus (in totaal 7 weken). Zonder extra's natuurlijk. Ik heb er vriendelijk voor bedankt!

Ik heb het nog even nagekeken: vorig jaar heb ik in totaal 57 keer een extra wijk gelopen en € 55,- extra vergoeding ontvangen voor de schoolvakanties. Dit jaar ben ik niet meer zo gek. Ze zoeken maar een ander. Dat had ik ook aangegeven op het vakantieformulier, maar ja ze proberen het toch he! Dat is nu weer een voordeel van OVO je kunt gewoon weigeren.

Re: Post in 2 ladingen aanleveren

14
Ik heb een OVO met Sandd, geen sub-depot dus. Maar zoals ik al eerder schreef is hier de vakantievergoeding vorig jaar gewijzigd (voortaan krijgt de bezorger die zelf voor vervanging zorgt een extraatje). Uit coulance kreeg ik toch 22 x € 2,50 extra tijdens de schoolvakanties. Daarbuiten dus helemaal niets. Of ze genoeg bezorgers in voorraad hebben weet ik niet, er wordt hier doorlopend geflyerd door een Sandd-medewerker om nieuwe bezorgers te werven. Tja het is niet mijn probleem om de wijken te bezetten, daar zijn de bezorgmanagers voor.

Re: Post in 2 ladingen aanleveren

15
als ze flink flyeren, zitten ze omhoog ton. kan je gebruik van maken!
altijd in principe bereid om een extra wijk te lopen. maar zij moeten bellen, dan kan jij je eisen stellen :D
in zomermaanden heb ik twee wijken vast. omdat het dan goed weer is en de post te behappen.
in de winter doe ik er 1 en als ik zin heb een extra wijk. ;)

Re: Post in 2 ladingen aanleveren

16
Nee Postbode 21 ik heb genoeg aan mijn eigen vaste wijken: 4 bij DHL en 2 bij Sandd. Het moet wel leuk blijven he!
Bij Sandd had ik voorheen 3 vaste wijken, maar dat werd me teveel. Vorig jaar liep ik naast mijn 2 wijken dus nog regelmatig een extra wijk.
Dit jaar heb ik besloten dat niet meer te doen en misschien nog wel een eigen wijk af te stoten in het najaar als de post weer aantrekt.

Maar als het goed ik krijg ik binnenkort een aanbod van Sandd voor een contract. Daar hangt eigenlijk zo'n beetje van af hoe ik verder ga met Sandd: 1 of 2 vaste wijken of geheel stoppen met Sandd en alleen verder met het contract bij DHL. Doordat DHL vorig jaar de B-slag verschoven heeft van de vrijdag naar de donderdag is het combineren van de post van beide bedrijven voor mij een stuk minder aantrekkelijk geworden. Nu bezorg ik dus 3 dagen per week, dat terugbrengen naar 2 dagen lijkt me eigenlijk wel een prettig vooruitzicht.

Overigens heeft deze discussie weinig met het onderwerp "post in 2 ladingen aanleveren" te maken, met wel met Sandd he!

Re: Post in 2 ladingen aanleveren

17
ja, ik heb nu vanochtend 9 kratten post tegen normaal 5 à 6 kratten ontvangen, en 2 ladingen in 1 lading, ;) 8-) :roll:
En ik krijg ook door hun uitleverproblemen afgelopen maandag, voor 2 wijken herlaadvergoeding, omdat ik a.s. vrijdag opeens met 2 wijken ruim boven de 30 kilo kom. Toch nog even gecheckt bij mijn bezorgmanager, en ik heb hier in dit geval recht op zei de bezorgmanager. Super! (Y)

Re: Post in 2 ladingen aanleveren

18
Zo, lekker de drie wijken nu gesorteerd klaarstaan; De twee grote wijken liggen tegen elkaar aan, dus die zijn morgen goed te combineren. Wel herladen, maar we fietsen wel een keer op en neer :D 8-)
De straten v.d. wijk, die ik inval liggen nog best wel uit elkaar, dus dat wordt wat meer metertjes ;) :lol: fietsen. Ach, maakt me ook niet uit.
De kleine wijk is daarna zo bezorgd als afsluiter ;)
cron