Werken voor beide bedrijven al mogelijk?

1
met al die kleine contracten is er al iemand die voor beide bedrijven werkt zonder problemen?
ik heb gezien dat er opeens veel vacatures bij postnl vrijkomen voor de zaterdag..

ben nog steeds op zoek naar een derde bezorgdag.. en zolang sandd niet uitbreidt...
vraag ik me af... zou het al geaccepteerd worden ? als je voor beide bedrijven wil werken...

Re: WERKEN VOOR BEIDE BEDRIJVEN AL MOGELIJK?

3
In mijn PostNL-contract staat (artikel 7 lid 1):

---
Het is de werknemer niet toegestaan:
- nevenbezigheden te verrichten die concurrerend zijn voor het bedrijf van de werkgever
- waardoor sprake is van onverenigbaarheid van functies
(... knip)

en (lid 2):
- werknemer is verplicht werkgever mededeling te doen van zijn/haar nevenbezigheden (... knip)
---

Ik denk zelf dat nevenbezigheden op bezorgersniveau niet concurrerend zijn voor het bedrijf (voor jou tien anderen, toch?), zeker als het op een andere dag gebeurt - prima verenigbaar. Het gaat allemaal door dezelfde gleuf :-)
Zoveel bedrijfsgeheimen worden er onder bezorgers niet uitgewisseld. Iets anders zou zijn als je over beleid gaat, of zo.

Maar je bent dus wel verplicht het te melden. (Of daar een haan naar kraait, dat betwijfel ik... ja pas als er problemen ontstaan.)

Staat bij Sandd ook zoiets in je contract? Anders zou je bij sollicitatie kunnen vermelden dat je ook voor Sandd werkt. Waarschijnlijk zijn ze gewoon blij met je en komen die regeltjes niet zo nauw. Ben benieuwd!

Re: WERKEN VOOR BEIDE BEDRIJVEN AL MOGELIJK?

4
Klopt @denieuwe, was ook al even zoeken.

Denk gewoon solliciteren, dat concurreren is te ver doorgeslagen.
Kan me voorstellen bij iemand met een topbaan full-time, niet bij een parttimer voor 3 uurtjes ofzo.

Als bezorger van PostNl mag je niets anders bezorgen dan de post van PostNl.

Dit kan je ook uitleggen als dat je niet gelijktijdig je ene tas post Sannd en de andere tas post PostNl bezorgt op hetzelfde moment.

Re: WERKEN VOOR BEIDE BEDRIJVEN AL MOGELIJK?

5
Ik mocht het niet in verband met concurrentiebeding, maar de tijden kunnen veranderd zijn. Anders eens met beide bedrijven bellen en horen wat ze te zeggen hebben. Ik zie zelf niet in, waarom je niet ook op de maandag, woensdan en/of zaterdag voor Postnl zou mogen werken. Tenzij je de topman/vrouw van een van beide bedrijven zou zijn. Maar dat is niet zo. Dus gewoon ervoor gaan.

Re: Werken voor beide bedrijven al mogelijk?

8
In het boekje dat ik van Postservice heb gekregen staat daar helemaal niets over in.. @Carla, bij mij staat er nergens dat ik niet ook voor een ander postbedrijf zou mogen werken. Ik werk dan wel voor een onderaannemer en onder OVO, maar toch. Stel dat je zaterdags voor Postnl zou gaan werken in een ander deel van de stad, dan je voor Sandd werkt, dan zou er al helemaal niets aan de hand zijn. Je hebt wel een probleempje als je eens zou moeten invallen op een dinsdag of vrijdag vanwege drukte, maar dan zou je altijd nee kunnen zeggen of je Sandd post op een heel vroeg of later tijdstip rond kunnen brengen.

Re: Werken voor beide bedrijven al mogelijk?

9
Carla41 schreef:... zou het al geaccepteerd worden ? als je voor beide bedrijven wil werken...
In de CAO staat : Nevenwerzaamheden //a.De werknemer is verplicht nevenwerkzaamheden vooraf te melden aan de werkgever. b. Onder nevenwerkzaamheden wordt verstaan : het bekleden van een (on-) betaalde functie anders dan in dienst van de werkgever. Dus vlgs de CAO mag het wel als je de regels inacht neemt. (Y) succes (Y)
Laatst gewijzigd door fredselekt op 10 feb 2013, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Postbezorger Sandd
cron