Re: Werken voor beide bedrijven al mogelijk?

12
Sanddyman schreef:Is hier al niet eens over geschreven: Het lijkt uit dat verhaal erop dat PostNL dit niet toestaat.
Vlgs de CAO Postverspreiders 2012-2013 is er een "meldingsplicht" noodzakelijk ; postbedrijven kunnen je huidige-of toekomstige nevenwerkzaamheden niet verbieden ; als postbedrijven hiervoor eigen "grijze regeltjes" creéren/gecreéerd hebben, dan zou je je af kunnen vragen of die rechtsgeldig zijn.
Postbezorger Sandd

Re: Werken voor beide bedrijven al mogelijk?

13
Nou, als ik had geweten dat het misschien mogelijk is om bij beiden post te bezorgen was ik nooit een krantenwijk gaan lopen of had ik me niet weer voor de folderwijk aangemeld maar meteen bij postNL gesolliciteerd voor de ma, woe en don. Dan houd ik wel mijn mond over de zaterdag waarop ik pakketjes bezorg. Tenslotte is dat toch iets anders dan post. Maar wie weet voor de toekomst. Maar stel dat ze me aan zouden nemen dan wil ik wel een maand respijt om mijn folder- en krantenwijk op te zeggen. Ik zou mezelf dus op de reservelijst laten zetten. Ik doe toch nog liever post dan kranten of folders. Die doe er alleen bij voor extra poen. Maar als ik die extra poen van PostNL zou krijgen dan zeg ik met plezier mijn wijken op. Ik ga gewoon voor de gein solliciteren. Waarschijnlijk hebben ze in mijn plaats toch geen postbodes nodig. Zie er al 2 of 3 lopen. Ik ken er 2 van. Ga ik gewoon op een woensdag of donderdag met hen meelopen als dat mag. Kan ik van te voren zien of het systeem me bevalt. Want folders tussen de post is toch wat anders dan alleen post. Ik vraag me ook af hoe dat met de Ikea's en PCL moet. Hebben degene die bij ook PostNL willen werken daar al aan gedacht?

Re: Werken voor beide bedrijven al mogelijk?

15
Ik ben toch nog wat sceptisch. Zijn er collega's van Sandd met CAO die het gelukt is en inmiddels een wijk bij zowel Sandd als PostNL lopen?
Eigenlijk zou het moeten kunnen. Waarom zouden we over en weer geheimen (welke?) gaan uitwisselen? Daarmee schieten we toch niets op? We zouden meteen ontslagen worden en dan slachten we het kipje met de gouden eieren. Zou knap stom zijn. Alleen weet ik nog niet hoe ik dan de Ikea's zou kunnen weigeren of die v....PCL dozen en agenda's. Daarvoor zou ik geen tijd hebben als ik de rest van de week bij de grootgrutter erbij werk. Wie heeft hiervoor een suggestie?

Re: Werken voor beide bedrijven al mogelijk?

16
Misschien is dit iets om over na te denken: als je tegenwoordig bij PostNL aangenomen wordt, word je aangenomen voor de piekdagen di/do/za of als je alleen op zaterdag wilt werken de zaterdag. Op de daldagen ma/woe/vrij is er simpelweg
niet genoeg werk. En hah(folders) worden standaard op di/za bezorgd met incidenteel hah op do.

Re: Werken voor beide bedrijven al mogelijk?

17
Het blijft nog even spannend. Ik heb het mijn teamcoach gemeld als een feit, dat ik (mede) voor de concurrent ga werken. Hij antwoordt dat hij niet hoopt dat het mij of hun problemen gaat opleveren. Dat klinkt nog niet echt geruststellend. Nee, ik hoop het ook niet, daarvoor ben ik teveel aan het werk (en mijn werkomgeving) gehecht geraakt. Aan de andere kant wil ik me vrij voelen om in mijn vrije tijd te doen wat ik wil. Maar zo werkt het natuurlijk niet.

Vervelend, ik wil gewoon werken, zo veel als ik kan. Dat de bedrijven elkaars concurrenten zijn, daar kan ik ook niks aan doen, laat staan dat ik er enige invloed op heb. Financieel hangt mijn leven niet af van de post, maar het verrijkt op een andere manier wel mijn leven. Het ergste wat kan gebeuren? Dat ik ontslagen word bij PostNL. Daar hebben ze (ook) zichzelf mee, maar goed, niemand is onmisbaar, het kan.... In dat geval zal de concurrent me waarschijnlijk wel willen houden, zij hebben geen enkel probleem met het concurrentiegedoe. Maar het zou jammer zijn voor iedereen. En toch wat inkomsten schelen, maar dat staat voor mij op de laatste plaats.

Had ik dan toch maar niks moeten zeggen? Nee, zo zijn we ook niet getrouwd. In geval van slechte afloop hoop ik dat ik in elk geval overtuigd raak van de bezwaren. Want dit gedoe op de postmarkt, daar hebben de meeste mensen niet voor gekozen. Die willen gewoon de goede post in de bus, liefst op tijd.
cron