Re: Sandd groeit nog steeds

51
@sunbow

achteraf gezien had ik het stuk van deezertje HIER niet moeten plaatsen.

Terug on topic.
Nee, Sandd heeft geen 6-daagse bezorgplicht. maar Sandd brengt ook geen particuliere post rond.
de particuliere post loopt sterk terug mede door de komst van digitaal verkeer.
de bedrijven waar Sandd voor bezorgt vinden een 2-daagse bezorging geen probleem.

Sandd heeft geen verplichting om 10% van de bezorgers minimaal het minimumloon te betalen?
je bedoelt hiermee toch niet dat dat bij Postnl slechts 10% is :P

Sandd heeft de verplichting aan iedere bezorger het minimumloon te betalen , net als elke andere werkgever.
en Sandd heeft de verplichting om deze zomer 60% van de bezorgers een cao aan te bieden.

Re: Sandd groeit nog steeds

52
@CArla41: ooit las ik deze spreuk: achteraf gezien is iedereen helderziend. Of zoals we hier in Noord-Holland zeggen: achteraf ben je een koe in de kont aan het kijken (ook te gebruiken als je op het moment dat je thuis na je werk met een kopje thee op de bank zit ineens een veel handigere route voor een inval-wijk bedenkt bijvoorbeeld).
Welles
oeps, betrapt ;)

10% was een typo, moest natuurlijk honderd procent zijn. Dat men bij SANDD ook minimaal het minimum loom krijgt, wist ik niet, weer wat geleerd :D

En qua (niet particuliere) post zal het wel heen en weer schuiven. Nu mogen we bij postNL weer blauwe brieven bezorgen en leuke antwoorden verzinnen als de klant zegt: "blauwe mag je houden". Zal me niks verbazen als de belastingdienst over een half jaar ineens weer bij SANDD zit.

Re: Sandd groeit nog steeds

57
[off topic] Bij de opmerking" blauwe mag je houwe" zeg ik wel eens: " is goed, maar dan neem ik uw loterijprijs ook weer mee terug." of: ik weet dat blauw betalen betekent, daarom hebben we de uitdrukking: je blauw betalen" of "helaas moet u dan toch betalen, dus kunt u het maar beter weten." of ik zeg: " ik wil ze ook niet, maar zelfs ik krijg ze in de bus, terwijl ik bij de post werk." Mijn vorige SANDD-concullega bezorgde de post vaker niet dan wel (is denk ik nu ontslagen), waardoor mensen een boete kregen, omdat ze niet tijdig op post van de belastingdienst konden reageren. Dus niet bezorgen is geen optie en ik denk dat iedereen op dit forum daar ook een te groot post-hart voor heeft ;) [/off-topic]

Re: Sandd groeit nog steeds

58
Ach, als ze commentaar geven op het ontvangen van de blauwe brief zeg ik gewoon "misschien krijgt u wel terug van de belasting". Of ik zeg: "Sorry, maar ik ben toch verplicht om ze te bezorgen. Wat u er dan mee wilt doen is uw zaak. Ik moet gewoon mijn werk doen." Dan willen ze de brief wel weer hebben. Ik heb zelf de ene blauwe brief via PostNL ontvangen en de andere 2 via Sandd. We (mijn man en ik) kregen allebei geld terug van de belastingen. Nog een aardig sommetje ook. Daar werd ik wel weer vrolijk van. Toen zei ik in mezelf dat ze het dan maar snel moesten storten. Niet dat ik er meteen om verlegen zit maar ik wil er gewoon niet te lang op wachten. :lol:

Re: Sandd groeit nog steeds

59
Ik zeg bij voorbaat al: Don't shoot the Messenger en dan moeten de meeste mensen lachen en als ze daarna nog commentaar willen geven ben ik al een deuren verder. Wat ook werkt ik met een blij gezicht zegge dat je een vrolijk gekleurde envelop hebt.

Re: Sandd groeit nog steeds

60
sunbow schreef:Maar het topic was SANDD groeit nog steeds en dat SANDD kan groeien komt deels door de oneerlijke concurrentie (SANDD heeft geen 6-daagse bezorgplicht en geen verplichting om 10% van de bezorgers minimaal het minimum loon te betalen) om en deels misschien ook omdat postNL door de grootte van de organisatie iets minder flexibel is nar de klant toe.
Die 6-daagse bezorgplicht van Postnl valt onder het begrip "Universele postdienst". Hieronder valt bijv. ook het in stand houden en legen van de rode brievenbussen. Voor die Universele postdient krijgt Postnl een aparte vergoeding via de Opta waaraan de andere postdiensten (en dus Sandd) aan mee betalen. Die bezorgplicht lijkt dus niet de oorzaak van die "oneerlijke" concurrentie.
cron